handdator

Visa fullständig version : illamående


jenni
2008-04-27, 18:49
jag har tagit doublepro sedan den kom ut, tar tillskottet dagligen men nu på sistonde så blir jag riktigt illamående av den, får knappt ner geggan längre
kan man bli "övermätt" på proteintillskott? min mage vägrar ta emot doublepro nu :(
är det någon mer som har blivit illamående av det proteintillskottet?
och jag kan inte hitta någon god ersättare?
vad kan man ta innan sängsgåendet ist för doublepro?

tigerofsweden
2008-04-27, 18:51
jag har tagit doublepro sedan den kom ut, tar tillskottet dagligen men nu på sistonde så blir jag riktigt illamående av den, får knappt ner geggan längre
kan man bli "övermätt" på proteintillskott? min mage vägrar ta emot doublepro nu :(
är det någon mer som har blivit illamående av det proteintillskottet?
och jag kan inte hitta någon god ersättare?
vad kan man ta innan sängsgåendet ist för doublepro?

Du kan få min adress så kan du skicka det till mig för analys ;)

Nä men seriöst så vet jag inte varför du mål illa, men ersätta det kan du väll med många proteinkällor, Lidls kvarg eller Arlas kesella kanske? :)

Exhale_
2008-04-27, 18:51
Vanlig mat funkar ju lika bra som ett kosttillskott innan sänggående.

jenni
2008-04-27, 18:53
Du kan få min adress så kan du skicka det till mig för analys ;)

Nä men seriöst så vet jag inte varför du mål illa, men ersätta det kan du väll med många proteinkällor, Lidls kvarg eller Arlas kesella kanske? :)

haha...ja jag har ju 3 paket kvar ;)

agazza
2008-04-27, 18:56
haha...ja jag har ju 3 paket kvar ;)

Pax, osis Tiger :(

lectris
2008-04-27, 19:30
Du kan få min adress så kan du skicka det till mig för analys ;)

+1

jenni: äter du det bara som det är? prova att ha med typ 100g hallon eller något annat som bryter av smaken lite.

He-man
2008-04-27, 20:09
jag har tagit doublepro sedan den kom ut, tar tillskottet dagligen men nu på sistonde så blir jag riktigt illamående av den, får knappt ner geggan längre
kan man bli "övermätt" på proteintillskott? min mage vägrar ta emot doublepro nu :(
är det någon mer som har blivit illamående av det proteintillskottet?
och jag kan inte hitta någon god ersättare?
vad kan man ta innan sängsgåendet ist för doublepro?

Du kanske har blivit mjölkallergiker :(

Hank
2008-04-27, 21:19
Håller med ovanstående.

jenni
2008-04-28, 09:30
nej jag tror inte jag är mjölkallergiker, för jag äter mjölkprodukter annars utan problem

L-Sami
2008-04-28, 10:04
Varför behöver man tillskott när det finns mat. Keso, kesella, mjölk innehåller samma kaseinprotein som finns i doublepro, tillsammans med nyttiga fettsyror och komplexa kolhydrater så kommer upptaget bli långsammare. Det kan vara ett alternativ om magen tål inte proteintillskott i längre utsträckning.

jenni
2008-04-28, 12:35
tror ni kvarg med jordgubbskräm funkar innan sängsgåendet, eller bör jag undervika kolhydrater innan sömnen?

Eddie Vedder
2008-04-28, 12:36
Det funkar kanon.:)

Finns ingen anledning att undvika kolhydrater innan kvällen. Särskilt inte om nästa dag ska innehålla träning.

L-Sami
2008-04-28, 12:46
Undvika kolhydrater kan vara bra innan läggdags om man är överviktig, har ett mål att gå ner i vikt och har inte koll på energintaget. Inte för att kolhydrater är ondskans skapelse utan de är bara lättätna kalorier som inte mättar så bra.

jenni
2008-04-28, 17:58
jag tänkte mest på att doublepro knappt innehöll kolhydrater alls, och om jag äter fruktkräm så blir det en del kolisar, kan det påverka vikten då?
för jag vill inte gå upp i vikt eller ner, eller jo kanske bli en aning slimare inför beach 2008 ;)

Eddie Vedder
2008-04-28, 18:31
jag tänkte mest på att doublepro knappt innehöll kolhydrater alls, och om jag äter fruktkräm så blir det en del kolisar, kan det påverka vikten då?

Ja då blir det ju mer kalorier totalt så visst kan det göra det. Men inte blir det någon skillnad om du skär ner på kalorierna i motsvarande mängd från något annat, om du förbrukar extra mycket eler dylikt.

Det faktum att det är kolhydrater gör dig inte tjockare, att lägga till mer energi (oavsett källa), kan ju såklart ha den effekten på sikt.