handdator

Visa fullständig version : mercedes s500 tips?


otherside
2008-04-27, 16:17
Kikar på en 99a. Lite sugen är man allt! Nån som har erfarenhet och tips vad man bör tänka på gällande denna bil?

gått ca 10000 mil

Bucyrus
2008-04-27, 17:48
Kikar på en 99a. Lite sugen är man allt! Nån som har erfarenhet och tips vad man bör tänka på gällande denna bil?

gått ca 10000 mil

Mercedes är inte min bil...än. Men kolla in http://www.mb-forum.se/forum/

Motorbreath
2008-04-27, 17:51
Om du inte får bra svar här kan du fråga på http://www.mbsca.com/forum/index.php

Linnet
2008-04-27, 19:31
Har för mig att elen kan strula på de tidigaste årsmodellerna.. Far min kör en 2003a och han har fått lite problem med att motorn sotar eftersom den går så lugnt och varvar så lite vid "normal" körning Detta ordnas dock utan allt för stora problem hos verkstaden. Det jag vet är att just 98-99 är år då det fanns rätt många fel på S-klassen.

Med det sagt är det en helt fantastiskt komfortabel bil, med bra klös!

tossefar
2008-04-27, 22:37
Det är en 10 år gammal bil med ovanligt mycket tekniska leksaker. Som bäddat för tårar och verkstadsbesök. Köp en vettig bil i din prisklass istället. Roliga bilar ska max vara fem år gamla, annars är de mer bök än pök.

Liten Men Fet
2008-04-27, 22:48
Det är en 10 år gammal bil med ovanligt mycket tekniska leksaker. Som bäddat för tårar och verkstadsbesök. Köp en vettig bil i din prisklass istället. Roliga bilar ska max vara fem år gamla, annars är de mer bök än pök.

Bah man kan köpa roliga bilar men då SKA man vara beredd att skruva en hel del själv och man måste kolla så att reservdelarna är överkomliga. Å då sket det sig.
Annars kan man kolla på lite äldre (tidigt 90-tal) bmw och mercedes med v8 och v12 för en sån i fint skick är skitbillig pga att dom tar massa soppa. Då man köpa en och när man behöver som reservdelsbil.

Men det kommer att sluta med att man spenderat 3 gånger så mycket pengar och 10 ggr så mycket tid som man tänkt.

Men jag tycker du ska bilda en uppfattning på MB forumet om vad som brukar paja och vad det kostar att fixa sen måste du bästamma själv vad du vill ha för här inne kommer du få olika svar för varje användare som svarar.