handdator

Visa fullständig version : Tibet dokumentär på tv


tano
2008-04-27, 14:13
Just nu på svt. "Med dold kamera i Tibet"

Jag blir så irriterad över folk som alltid ska hävda motsatsen. Ni som gör det kan väl se på dokumentärerna och "försöka" känna något.

Något man kanske skulle göra är en bojkott av varor från Kina. Alltså en personlig, på samma sätt som vegetarianer kör en personlig bojkott av köttprodukter för att det får dem att känna sig bättre, trots att det i verkligheten inte spelar någon större roll.
Kan bli väldigt svårt att genomföra i praktiken, men det kanske vore ett sätt att visa missnöjet.

Tricklev
2008-04-27, 14:25
Vilka hävdar motsatsen?
Är väll bara att slå på sin TV så ser dom att "Med dold kamera i Tibet" är på?

tano
2008-04-27, 14:27
Vilka hävdar motsatsen?
Är väll bara att slå på sin TV så ser dom att "Med dold kamera i Tibet" är på?

Voops försvann nog lite där... Ajja menar dem som hävdar att det inte sker övergrepp i Tibet... Fast det tror jag nog du förstår även om du ville vara lite rolig :)

tjabon
2008-04-27, 15:18
Ja,
det är synd om många.....*cry*

Vem vill göra en lista?

Shajjn
2008-04-27, 15:37
Unilateral journalistik.

tano
2008-04-27, 15:52
Det där var nog den korkaste kommentaren jag sett...

Du tror att någon som offrat sitt liv för att försöka få ut information från ett stängt samhälle skulle visa det på något annat sätt? Han kankse skulle intervjuat några poliser och kanske berömt dem för de gör ju trots allt ett sådant bra jobb att hålla kontroll över folket.
Jag menar vem fan bryr sig om vad det handlar om, bara det inte är unilateralt...

Unilateral journalistik.

Loke
2008-04-27, 15:55
Vem påstår att det inte sker några övergrepp i Tibet? Det gör det ju i alla andra delar av Kina.

Men jag kan tyvärr inte se den, SVTs sajt jävlas.