handdator

Visa fullständig version : McDonalds stämmer matkritiker


Vänskap
2003-05-28, 18:53
"Vissa tål inte att få kritik. När den amerikanska snabbmatsjätten McDonalds totalsågades av den välkände matrecensenten och kokboksförfattaren Edoardo Raspelli i en italiensk tidning tog det hus i helvete.

McDonalds adelsmärke, hamburgaren Big Mac, kallades av Raspelli för djurfoder och restaurangens pommes frites fick det föga uppskattande omdömet "obscena och papperssmakande". Totalbetyget för snabbmatskedjan blev "besvärande för gommen".

"Jag kan bara säga hur jag ser på snabbmat. Det är helt enkelt motbjudande", motiverar Raspelli sin kritik i en kommentar till nyhetssajten Ananova."

:laugh: :laugh:

Så passa er...ajabaja :nono: ...inte kritisera Mcdonalds mat.


Hela artikeln: http://di.se/NoFlash.asp?ArtId=2003%5C05%5C28%5C79733

ivandrago
2003-05-28, 21:47
:laugh: :laugh:

HAHAHA!! 191mkr vill de ha!!

"Anklagelserna mot min klient är fullständigt falska", säger advokat Alessandro Facchino, McDonalds juridiska representant.

Vadå falska?? Recensenten uttrycker en åsikt om sin personliga smak. Hur kan ens smak vara falsk? Om Donken får ett öre av honom är det något seriöst fel i yttrande-/tryckfriheten i italien.

Spud
2003-05-28, 22:45
haha, vadå anklagelser? han uttryckte väl bara sin åsikt.

helt sjukt :laugh:

Bamse
2003-05-29, 14:21
Mer såna där recensioner i Sverige, tack! :thumbup:

Ninjasmurf
2003-05-29, 14:27
Snabbmatsjätten säger sig nu göra allt för att rentvå sitt rykte i rätten. Företaget utlovar att där lägga fram bevis för att endast de bästa ingredienserna används i restaurangernas kök. McDonalds kvalitetsarbete ska presenteras i detalj för att bevisa hur fel finsmakaren Raspelli verkligen hade.

hmm..bästa ingredienserna...kanske det bästa slakteri avfallet då...Donken funkar bara när man e på väg hem från krogen e sådär härligt fylle hungrig...