handdator

Visa fullständig version : Allen Iverson - You see it


LBacker
2008-04-27, 11:52
Allen Iverson - när en sant vacker själ får komma till sin fysiska rätt.

JYxwcYE7v4w

Överskattad, underskattad, skattad.

Hur var det nu Flash, paying it forward? Iverson is PAID FOR!

Osten80
2008-04-27, 12:11
Jag är inget större basketfan, men det var ett grymt klipp. :thumbup:

egge
2008-04-27, 12:11
Galna kroppsfinter. Blir så sjukt sugen på att lira basket. Han är väl bland dom kortare i NBA om jag inte minns fel?

Är möjligt att jag flyttar till Luleå till hösten, finns det något amatörlag där? Lär ju inte platsa i Plannja. :D

edit: 1,83 enligt wiki.

babidi
2008-04-27, 12:20
Galna kroppsfinter. Blir så sjukt sugen på att lira basket. Han är väl bland dom kortare i NBA om jag inte minns fel?

Är möjligt att jag flyttar till Luleå till hösten, finns det något amatörlag där? Lär ju inte platsa i Plannja. :D

edit: 1,83 enligt wiki.

precis som stefan holm, han ser jätteliten även fast han är 1,81.

LBacker
2008-04-27, 12:34
Galna kroppsfinter. Blir så sjukt sugen på att lira basket. Han är väl bland dom kortare i NBA om jag inte minns fel?

Är möjligt att jag flyttar till Luleå till hösten, finns det något amatörlag där? Lär ju inte platsa i Plannja. :D

edit: 1,83 enligt wiki.

Osten: Same here, egentligen.

Egge: Do it! :)

VQAxaGLxsIw

En ganska lång intervju, men jäklar - jag blir tagen.

Dreas
2008-04-27, 14:44
Jävlar vilka skills! Imponerande:)

Bahir
2008-04-27, 15:09
Felet med Allen Iverson är att han passar för lite och skjuter för mycket - visst, det kanske ser snyggt ut för dem som inte är helt insatta i basket, och visst, ibland har han behövt spela på det sättet eftersom resten av dem i hans lag har varit kassa. Men tittar man på hur det går för hans lag (Denver) mot Lakers i slutspelen just nu så ser man att det inte funkar (jag är inte heller något fan av Carmelo och hans spelstil heller).

L-Sami
2008-04-27, 17:33
Respekt för trådskaparen. Allen Iverson var min barndomsidol. Kommer ihåg för 12år sen då han introducerade sin kända fint "killer crossover" det var ett antal gånger man tränade på den. Han är fortfarande lika bra som för 12år sen då han debuterade i NBA, den eviga lilla krigaren. Han levererar det han ska med sin attityd. AI en av de bästa idrottsmän genom tiderna utan tvekan.

WHITEFOLKS
2008-04-27, 17:37
Iverson har skills, intensitet och passion men det är inte en spelare man kan bygga ett lag runt. Mycket bra spelare i sig själv, inte nödvändigtvis en dålig lagspelare, men inte tillräckligt för att vara en stor ledare. Speciellt inte i backcourt.

Skulle han bara få vara sig själv utan att behöva bära ett lag (visst han har Melo nu men lite samma problem med honom) så skulle han vara ett väldigt bra tillskott till vilket lag som helst.

Han är stor i sig den lille krigaren men är ändå inte i samma liga som Garnett, Bryant osv när det kommer till att lyfta ett lag.

WHITEFOLKS
2008-04-27, 17:41
Kom på mig själv lite.. var ju ingen som påstod att han var t3h shit omgz utan att han var en "stor person". Kan bara hålla med, killen har HJÄRTA. :D

Exhale_
2008-04-27, 17:42
Respekt för trådskaparen. Allen Iverson var min barndomsidol. Kommer ihåg för 12år sen då han introducerade sin kända fint "killer crossover" det var ett antal gånger man tränade på den. Han är fortfarande lika bra som för 12år sen då han debuterade i NBA, den eviga lilla krigaren. Han levererar det han ska med sin attityd. AI en av de bästa idrottsmän genom tiderna utan tvekan.

+1 Alltid varit en stor favorit hos mig.

L-Sami
2008-04-27, 17:49
Felet med Allen Iverson är att han passar för lite och skjuter för mycket - visst, det kanske ser snyggt ut för dem som inte är helt insatta i basket, och visst, ibland har han behövt spela på det sättet eftersom resten av dem i hans lag har varit kassa. Men tittar man på hur det går för hans lag (Denver) mot Lakers i slutspelen just nu så ser man att det inte funkar (jag är inte heller något fan av Carmelo och hans spelstil heller).

AI passar för lite? När man har en snitt på 7 assists per match. Det du nämner att han skjuter för mycket beror främst på i Sixers fanns det ingen annan som kunde ta lika många skott. Man ska komma ihåg att Sixers kom till final mot Lakers 2001 då Iverson sköt som mest, så jag förstår inte riktigt varför skulle det vara fel att skjuta många skott då.