handdator

Visa fullständig version : kvarg istället för såser?


Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:06
hejsan jag vill tappa i vikt, helst självklart så mycket fett som möjligt.
jag undrar istället för att göra dessa färdiga såser, kan man använda kesella/kvarg för att maten inte ska vara så torr?

Eddie Vedder
2008-04-26, 19:09
Om du söker efter trådar om såser (och det finns flera stycken) så hittar du massa tips. Finns ju hur mycket som helst på olika hemsidor också. Typ tasteline och så.

Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:12
Om du söker efter trådar om såser (och det finns flera stycken) så hittar du massa tips. Finns ju hur mycket som helst på olika hemsidor också. Typ tasteline och så.

hehe jo förstår jag också. men min fråga var om kesella var ett bra sätt att ersätta det med?

Eddie Vedder
2008-04-26, 19:14
hehe jo förstår jag också. men min fråga var om kesella var ett bra sätt att ersätta det med?

Mitt inlägg var ett invecklat sätt att svara ja.;)

D.v.s. det finns hur mycket olika kesellabaserade såser som helst. Och det hade det ju inte funnits om det inte funkade. Sorry om jag var lite otydlig hehe.:)

Koloftw
2008-04-26, 19:16
Tips:

Kvarg, vitlök, gurka (behöver inte vara avrunnen) och salt&peppar = smakar nästan likadant som vanlig tzatsiki.

Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:17
Mitt inlägg var ett invecklat sätt att svara ja.;)

D.v.s. det finns hur mycket olika kesellabaserade såser som helst. Och det hade det ju inte funnits om det inte funkade. Sorry om jag var lite otydlig hehe.:)

okej tack för svaret :)
jag är väldigt otydligt jag med. kan man käka kesellan så man lägger på lite bredvid tallriken eller ska det blandas ut med något?
är okunnig så försök ha överseende :)

Eddie Vedder
2008-04-26, 19:19
kan man käka kesellan så man lägger på lite bredvid tallriken eller ska det blandas ut med något?


Du kan ju såklart göra som du vill. Kolla recept som sagt.

Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:29
lät ju gott det där med tsatsiki tipset. hur är det kring fett synpukt. mitt mål är alltså att gå ner i fett. det måste väl vara betydligt bättre att ha med kesella än färdiga såser?

eller är det optimala att äta maten helt torr?

Atjoo
2008-04-26, 19:31
Det bästa vore naturligtvis att bara pröva, eller? :)
Bara pröva lägga en klick kesella brevid kyckling eller vad du nu ska äta och så ser du om det faller dig i smaken eller inte :D

Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:34
Det bästa vore naturligtvis att bara pröva, eller? :)
Bara pröva lägga en klick kesella brevid kyckling eller vad du nu ska äta och så ser du om det faller dig i smaken eller inte :D

haha ja det kan jag göra men hur nyttigt är det :D?:)

Atjoo
2008-04-26, 19:38
Både kesella och kyckling är nyttiga så det är nog inga problem :) Det värsta som kan hända är att du inte gillar det och då är det bara att putta kesellan åt sidan så har du en kyckling á la sandstorm ;)

Fotbollspojke90
2008-04-26, 19:40
Både kesella och kyckling är nyttiga så det är nog inga problem :) Det värsta som kan hända är att du inte gillar det och då är det bara att putta kesellan åt sidan så har du en kyckling á la sandstorm ;)

haha helt sant :)

Rodge
2008-04-30, 19:00
haha ja det kan jag göra men hur nyttigt är det :D?:)

Så det skulle inte vara nyttigt bara för att du käkar kesellan naturell, eller vad?

Kesella funkar att göra allt med. Tzatzikin är grym. Testa en halv burk kesella, en mosad avokado, lite chili, vitlök och så salt och peppar på det. Grym guacamole, passar bra till allt kött typ. Kör på bara!