handdator

Visa fullständig version : Tabletter


J_al
2008-04-26, 15:09
Jag vill öka i muskelmassa. Så mycket muskelmassa som möjligt innan jag drar deffen så jag tänkte ta protein-tabletter. Det är första gången jag använder kostillskott. Jag har två frågor. Är det lika mycket mängd i en portion av pulver en portion tabletter. Eller hur man nu säger. Och så undrar jag också vilken tablett protein som är bäst för att öka muskelmassan. Vill helst ha tabletter eftersom jag inte får varken ha pulver eller tabletter hemma då mina föräldrar tror det är anabola. Så jag har hellre små tabletter jag kan gömma i ett skåp i mitt rum och smyga in och ta några efter gymmet och innan frukost osv ( som det står på instruktionerna på burken)

Rahf
2008-04-26, 16:12
Prata med dina föräldrar och få dem att förstå. Du verkar själv tro att det är en form av steroid.

Fingrarna är slöa och likgiltiga så jag citerar:


2. Protein är ingen "kur". Det är ett livsnödvändigt näringsämne. Att det är i pulverform här är inget speciellt, inget som har annan "effekt" än samma mängd protein från mat. Det är bara vanligt mjölkprotein det handlar om; huvudsyftet med intaget är att få lite mer protein bara, inte "kura". Du behöver inte pulver alls om du får tillräckligt med protein från kosten, det är bara ett smidigt sätt att få i sig protein.

überstarken
2008-04-26, 17:31
Finns det ens proteintabletter? Måste ju vara jobbigt att hälla i sig 20-30 tabletter efter varje träning och till frukost?

Rahf
2008-04-26, 17:33
Finns det ens proteintabletter? Måste ju vara jobbigt att hälla i sig 20-30 tabletter efter varje träning och till frukost?

Skulle tro att det syftas på något liknande BCAA. Eller kanske twinlabs vidriga amino-tabletter, fy faan säger jag bara.

MikeV
2008-04-26, 18:44
Finns det ens proteintabletter? Måste ju vara jobbigt att hälla i sig 20-30 tabletter efter varje träning och till frukost?

det finns protein tabletter, fast med soja protein, naturell heter de som producerar dom.


finns på gg

Sverker
2008-04-26, 19:08
Varför ska man stampa tabletter av proteinpulver ?
En helt onödig extrakostnad. Speciellt när proteinet måste lösas upp i magsaften innan sönderdelningen till aminosyror kan börja.

ligne
2008-04-26, 22:50
fråga dina föräldrar om dom tror att det säljs steroider i en hälsokostbutik i sverige

skriv sedan här vad dom svarade på det för det vill jag gärna höra ...

Dreas
2008-04-26, 23:07
Föräldrars fördomar tar det tid att rasera, försök att få dom att läsa runt lite på kolo eller ta med dom till en hälsokostaffär:)

walter_skepper
2008-04-26, 23:15
Är man 19 år borde man väl kunna bestämma något själv kan man ju tycka...

J_al
2008-04-26, 23:45
Är man 19 år borde man väl kunna bestämma något själv kan man ju tycka...


Nu ligger vi lite utanför min fråga. Men jag tror att jag ska köpa protein pulver och gömma den under sängen. Hahahah
Och Walter, problemet är inte att jag är 19 och får bestämma över mig själv. Det är bara det att dom helst inte vill att jag ska göra det. Så ditt inlägg var lite onödig.*grr27*

Eddie Vedder
2008-04-27, 05:28
Ett tips är att inte "roida lös" på dina föräldrar om dom blir sura. Det handlar om att dom tycker om dig, är måna om att du mår bra samt känner en viss oro över något dom inte känner till (proteinpulver i det här fallet). Att vi fruktar det som är okänt är knappast något konstigt utan helt mänskligt.

Försök att förklara rent pedagogiskt vad oerhört simpelt det är. Man försöker separera kaseinet för att göra ost, vasslen måste användas till annat. Mestadels blir det mesprodukter men även vasslepulver. Inte mer doping än ost eller messmör med andra ord.;) Förklarar du lugnt och sansat och ger dom en bild av hur vanligt det är samt vilka helt "vanliga människor" som dricker proteindrinkar (inte bara människor som i gemene mans ögon är inget annat än dopade muskelmonster) så ska det nog gå fint.:)

mattezor
2008-04-27, 06:25
Föräldrars fördomar tar det tid att rasera, försök att få dom att läsa runt lite på kolo eller ta med dom till en hälsokostaffär:)

Tror inte deras syn på kosttillskott skulle bli mycket bättre om han tog med dom till en hälsokostaffär, inte om de ser ut som här i Skövde iaf.

På varannan förpackning står det ju en 120kg's best o flexar muskler och det står massvis med "tuffa" ord o slogans.

Skulle jag ha en unge och inte veta något om styrkelyft/Kroppsbyggning så skulle jag också bli orolig ifall min unge hade en svart/lila/neongrön/gul burk som det stog "MaXXX muscle super strength AMPLIFIER 2000" på.

Bättre att köpa någon mer diskret påse från något välkänt märke på webben, och sedan göra som Eddie Vedder skrev.

Mvh // Mattias