handdator

Visa fullständig version : Ny skada. Knä denna gång.


Black Star Abyss
2008-04-25, 22:27
Jag får skador hela tiden. Antar att jag började för hårt när jag gick från stillasittande datorspelsliv till att köra stenhårt.

Det gör ont i vänster knä när jag sätter mig på huk, och när jag reser mig upp. Om jag knackar lite på knät så gör det ont på vänstra också, det känns inte alls på högra. Någon som vet vad det är eller måste jag bränna mer pengar hos naprapaten?

Mushan
2008-04-25, 22:40
Hur ont gör det? Kör du tunga knäböj? Antar att det är överbelastning, eftersom du kanske aldrig använt benen på det sättet. Får det med om jag börjat för tungt, bara till att vila bort det, får oftast också mer ont i ena knäet.

Black Star Abyss
2008-04-25, 23:00
Nja, inte speciellt tungt alls faktiskt. Men det är väl det att jag gått från ingenting till max vad jag klarar av. Men det ska vilas bort alltså? För det gör ju ont lite då och då i vardagen, fast inte så man lider men det känns.

Mushan
2008-04-26, 11:36
Nja, inte speciellt tungt alls faktiskt. Men det är väl det att jag gått från ingenting till max vad jag klarar av. Men det ska vilas bort alltså? För det gör ju ont lite då och då i vardagen, fast inte så man lider men det känns.

Okej, men jag skulle testa vila från benträningen ett tag. Se sen hur det känns. Testa alltid att vila först, om det inte försvinner får du kolla upp det. Glöm inte att värma upp benen ordentligt också. Testa också att köra lätta benspark, inte explosivt, utan sakta. Det är en bra "rehab" övning för knäna. Balansplatta också.

Jag fick ont i knäna vid knäböj, med då började jag köra benspark + cykling + lätta knäböj innan jag körde RM så att säga