handdator

Visa fullständig version : Bästa stället att vara PT på?


jumrukovski
2008-04-25, 06:24
Hej allihopa!

Är ny på forumet, och tänkte att jag skulle få lite hjälp av er, det sägs ju att många som har stor kunskap om träning finns här.

För mig handlar frågeställningen om var man kan få den bästa PT-utbildningen? Har själv stor erfarenhet av träning då jag många år varit elitidrottare i en kampsportsgren.

Skulle nu vilja kombinera nytta med nöje och starta eget som PT.

Min fråga är då?

Var finns de bästa PT-certifikaten i världen?

Har inga problem att åka och utbilda mig (kanske jobba också) någon annanstans så länge utbildninge är bra. Blir ju lite som semester då :P

Och vad kostar dessa?

Skulle uppskatta lite svar från er därute.

Tack på förhand.

Scratch89
2008-04-25, 06:26
En PT-utbildning är tyvärr inte mycket att hänga i granen. Utbildningarna är oftast bara ett par veckor, eller läses på distans. Det allra bästa vore om du gick en utbildning som faktiskt tog upp andra faktorer runtomkring, som kost, hälsa, anatomi och fysiologi. Sådana finns lite överallt, och beroende på var du bor finns varierande möjligheter att läsa (om du inte vill flytta/pendla då förstås).

Longshot
2008-04-25, 07:00
Håller med ovan.

Läs på universitet/högskola och sedan komplettera med mindre PT-kurser. Då tror jag att man blir redigt kompetent.

zuperanna
2008-04-25, 07:21
Den bästa här i London heter Premier training international. Det ar ett diploma i personal training and sport massage. Du kan antingen göra kursen hel tid på 3 månader. mån-fre 8.30-17.30. Eller göra den halvtid på ett år. Hela kursen kostar 4200 pund. vilket är omkring 55 000 kr. Mycket pengar men du kommer tjäna in dem igen efter utbildningen.

Pt möjligheterna här i London är stora och du kan tjäna väldigt bra pengar, speciellt om du jobbar omkring de lite rikare områdena.

/Anna

William
2008-04-25, 07:22
Lyssna inte på tråkmånsarna ovan. Vill du gå en PT-utbildning i Sverige så ska du gå hos Personal Training School. Deras licenser anses värda rätt mkt i Sverige och utomlands. Det finns andra utbildningar som kompetensmässigt är likvärdiga (fråga Arne Persson :D ) men som inte ger en i marknadsföringssyfte lika värdefull licens.

z_bumbi
2008-04-25, 08:09
Australien är vad jag vet det enda landet som har en kvalitetsäkring av sina PT-utbildningar så det är ju ett tips. För att bli en bra PT krävs det betydligt mer utbildning och erfarenhet än att gå några veckorkurser utan kvalitetsäkring.

Scratch89
2008-04-25, 09:13
Jag vet att JAG hellre skulle anställa någon med examen i kostvetenskap/träningsfysiologi än någon som har hostat upp pengar för ett treveckorsdiplom från PT-School.

L-Sami
2008-04-25, 10:21
Har för mig att det finns en skola i USA där man utbildar personliga tränare som inte håller på bara i 2-3 veckor som PT-utbildningarna i Sverige.

Piranha
2008-04-25, 10:31
Har för mig att det finns en skola i USA där man utbildar personliga tränare som inte håller på bara i 2-3 veckor som PT-utbildningarna i Sverige.

Kristallklart inlägg Salami, nu vet vi exakt :D

L-Sami
2008-04-25, 10:35
Kristallklart inlägg Salami, nu vet vi exakt :D

Ge mig tid så tar jag reda på skolans namn :)

L-Sami
2008-04-25, 10:37
Tror att det var den här, http://www.nationalpersonaltraininginstitute.com/