handdator

Visa fullständig version : operation av benhinnorna! erfarenheter?


brustablett
2008-04-24, 18:45
Efter 3 år av ständiga problem med mina benhinnor och efter otaliga besök hos läkare som inte tagit mig på allvar så var jag i måndags på idrottsskadeenheten där jag bor. Äntligen någon som tog mig på allvar!
En läkare och en sjukgymnast undersökte mig före och sen efter ett tufft löppass för att utesluta allt annat. och nej, det va riktigt benhinneinflammation jag led av.

Nu ställs jag inför ett val. Att opereras eller inte..
Risken finns att jag kan få bestående nervskador på benen och förlora känseln ner mot vristerna. Ingen rolig risk att ta men läkaren kunde inte ge några "odds" eller säga hur stor risken är med operationen.. Nu vet jag varken ut eller in... Jag vet heller inte hur stor chansen är att man blir hjälpt alls av detta ingrepp men han nämnde 2 av 3 blir hjälpta.
Orientering och löpning är mitt allt. Jag älskar att vara ute i skogen och springa runt och förlorar jag möjligheten till detta vet jag inte vad jag gör. min sambo är orienterare så jag kommer alltid att utsättas för frestelsen..

Finns det någon här som har opererat sina benhinnor?
Jag är i lite desperat behov av hur det gått för personer som gjort det.
tack på förhand!

Buken
2008-04-24, 21:44
Om operation är ditt enda alternativ om du vill fortsätta orientera, skulle jag i alla fall chansat även om jag haft dåliga odds. Detta vill säga om det är som du säger "orienteringen är mitt allt"