handdator

Visa fullständig version : Matschemat bulken.

sajmonn
2008-04-24, 18:17
Tjenamos, alla grappar o tjejjor. ;)

Det är så att jag började min bulk denna vecka, och behöver lite tips/råd ifall det är något som ska ändras på matschemat.
Jag är 17år (fyller 18), väger ca 70 kg på mina 183-5ish cm. Mitt mål är att komma upp till 80kg detta år.

Jaja, här kommer det.

Frukost:
Havregrynsgröt 570g (3 port.)
1st Banan 135g
1st Ägg 60g
1 stort glas mjölk
=706 kcal.

Lunch: (i skolan)
Kyckling 250g
Pasta 200g
1 stort glas mjölk
=990 kcal

Middag:
300g Potatis
250g Stekt Lax
1 stort glas mjölk
=1005 kcal

Kvällsmat: (efter träning)
150g keso o 1st Banan mixat.
1st Äpple.
=350 kcal typish

Totalt.
=3051 kcal

Äter alltid grönsaker till målen, och någon frukt mellan dem.

//Simon

Scratch89
2008-04-24, 18:19
Det ser jättebra ut. Först tänkte jag skriva standardfrasen "Mer frukt och grönt!" men sen såg jag att du åt det ändå. Bara att köra på!

tigerofsweden
2008-04-24, 19:00
Vet inte om det har så stor betydelse men jag hade gärna bytat plats på middagen och kvällsmaten så att du får i dig mer mat efter träningen istället. Du kanske får i dig någon gainer efteråt? Men som sagt vet inte hur stor skillnad det gör i praktiken utan va bara något ja kände spontant :)

Scratch89
2008-04-24, 19:35
Ja, tiger har en poäng. Lite mer efter träning, och kanske lite mindre till något annat mål, hade bara varit till en fördel.

Alfred Nobel
2008-04-24, 20:46
Jag har inget att kommentera föruom att det ser bra ut!

Lycka till :thumbup:

Mega_man1000
2008-04-24, 21:27
käka "riktig mat" efter träningen annars var det bra;)

sajmonn
2008-04-25, 17:09
Det ser jättebra ut. Först tänkte jag skriva standardfrasen "Mer frukt och grönt!" men sen såg jag att du åt det ändå. Bara att köra på!
Jag har inget att kommentera föruom att det ser bra ut!

Lycka till :thumbup:
Fint värre! Tackar tackar. ^^

Vet inte om det har så stor betydelse men jag hade gärna bytat plats på middagen och kvällsmaten så att du får i dig mer mat efter träningen istället.
Ja, tiger har en poäng. Lite mer efter träning, och kanske lite mindre till något annat mål, hade bara varit till en fördel.
Joe, tack för tipset. Tar bort lite från frullen och tar mer käk på kvällen. Blev ändå nästintill spyfärdigt mätt på 3port gröt på morronen. ;P

Btw, vilken takt är "bäst" att gå upp i vikt under en bulk? Alltså, 1kg/mån eller 1kg/vecka osv. Målet är då självklart att gå upp i så mkt muskler som möjligt. Dock så har jag inte något datum då jag måste vara klar, får ta den tid det tar.
Tänkte så man kanske har något riktmärke att gå efter iaf.:)