handdator

Visa fullständig version : Ont i insida av vad/smalben


Mushan
2008-04-24, 17:55
Tjo. Har börjat tränat boxning sen 2 veckor tillbaka. Har hoppat rep 2-3 ggr. Nu känner jag en smärta i insidan av vaderna, alltså om jag trycker på smalbenet eller lite nedanför. Känner även av det lite när jag går, men smärtan är ej konstant.

Vad kan detta vara? Överbelastning gissar jag på, men är inte säker.. Har liksom aldrig hoppat hopprep i hela mitt liv, kanske inte är van vid rörelsen/belastningen. Det var runt 10min per pass, kan säga att jag hoppade ganska klumpigt. Högt upp i luften, och landade på framsidan av foten. Om det skullle vara något så som benhinneinflammation, kan man väl fortsätta träna? Då menar jag såklart skippa hopprep, men ändå kunna boxas osv.

Hoppas nån kan hjälpa mig, tack på förhand.

muffe85
2008-04-24, 22:38
kan säga att jag hoppade ganska klumpigt. Högt upp i luften, och landade på framsidan av foten.

Menar du där att du vid ett tillfälle landade klumpigt på foten? framgår inte tydligt av din text vad du syftar på.

Låter helt klart som benhinneinflammation. Finns massor att läsa.

Mushan
2008-04-25, 10:57
Menar du där att du vid ett tillfälle landade klumpigt på foten? framgår inte tydligt av din text vad du syftar på.

Låter helt klart som benhinneinflammation. Finns massor att läsa.

Nej, alltså under alla passen jag hoppade på, sry.