handdator

Visa fullständig version : Tips på tillskott styrka prioriterad.


Leop
2008-04-24, 09:03
Har börjat köra lite styrkelyft inspererat. Målet är att få upp styrkan några snäpp. har alltid kör "byggning" tidigare.

Mat kommer det självklart bli mkt av 4-5mål om dagen. Kreatin har jag sen tidigare som jag tänkte köra.
Även alert fx används då och då med bra resultat.

Har tidigare använt vassle oxå på morgonen och i samband med träning.
men funderar på om det kanske är onödigt då protein intaget genom maten borde räcka rätt bra.

så vad ska jag satsa på?

*Esapro
*Rage eller liknande.
* Gainer
* Annat förslag

Atjoo
2008-04-24, 09:09
Om du äter bra och tillräckligt ser jag inte egentligen att du har ett behov av en gainer eller vassleprotein. Esapro har bra stimulans på proteinsyntesen, om det i slutändan har någon direkt påverkan på muskeltillväxten vet jag inte. Rage/Trück fungerar bra som prestationshöjare men det är en temporär ökning i styrka, visserligen kan denna ökning få dig att träna hårdare och på så sätt kanske leda till en viss ökning.

Vad du ska välja lämnar jag till någon annan att svara på, anser mig inte sitta inne med tillräcklig kunskap för att uttala mig om vad som är "bäst".

Animalistic
2008-04-24, 09:15
Kreatin! (löjligt billigt dessutom!)
läs stickyn

HoppeR
2008-04-24, 09:20
Rage fungerar väl bra.

Tycker dock att Koffein + Kreatin räcker gott o väl. ( Även billigt )

Leop
2008-04-24, 09:39
Läst mkt om esapro men har inte direkt hört från nån som fått bra resultat av det men det kanske finns här?

Atjoo
2008-04-24, 10:46
Problemet med produkter som EsaPro är att man inte direkt själv kan upskatta om man fått någon ökning på grund av just EsaPro. Med rage exempelvis känner man ganska direkt hur man blir piggar, med EsaPro kan man bara anta att det hjälper muskeltillväxten men i själva verket kanske det finns flera tusen andra orsaker till varför musklerna växt mer eller inte.

Jag kan säga att jag upplever att EsaPro fungerar, vad menar jag med det då? Jo jag tycker mig se skillnad men jag är ganska säker på att allt är inbillning, men det får mig att må bra så det är inget som stör mig. EsaPro har en rad positiva effekter men hurvida det faktiskt gör någon direkt skillnad är väldigt svårt att säga.

Fairing
2008-04-24, 12:24
Om jag bara var ute efter styrka och vikten inte spelade någon roll så skulle jag ha kört typ:

+15g monohydrat /dag och rejäl mängd kolhydrater till varje portion. Kanske även ALA. Om plånboken inte begränsar så är Kreatin booster svaret

Rage innan som en extra "booster" Världsmästare i bänkpress kör med Rage trots spons av annat företag så den kan knappast vara fel i sammanhanget.

Jag förutsätter att du sköter kosten 100%:D

Leop
2008-04-24, 13:03
Lutar lite åt Rage+kreatin man har ju hört så mkt om den nu så man får väl prova...

Är ju svårt att veta vad som är 100% dock ;) och jag tänkte inte gå upp 30kg heller.

90 nu räcker skapligt.

får prova och återkomma med resultatet helt enkelt.