handdator

Visa fullständig version : Vilken gripper?


gymboken
2008-04-24, 07:09
Tänkte höra vilken gripper man ev. ska beställa när man ska börja med denna form av träning, känner att det ofta är underarmarna som tar stryk vid hård ryggträning etc, och vill heller inte köra dragremmar på allt, några förslag på bra grippers att börja med?

Dumleman
2008-04-24, 07:14
Coc #1 & #2 har du alltid användning för än hur stark du blir i greppet och beroende på hur lätt du stänger #2 kan du beställa en #3.

gymboken
2008-04-24, 07:16
Coc #1 & #2 har du alltid användning för än hur stark du blir i greppet och beroende på hur lätt du stänger #2 kan du beställa en #3.

ok, men #1 klarar man av att hantera om man inte har kört gripper träning förut?

ligne
2008-04-24, 11:19
ok, men #1 klarar man av att hantera om man inte har kört gripper träning förut?

det kan ingen svara på eftersom alla är olika starka.

1:an är inte jättesvår men samtidigt är det ett j*vla steg mellan 1:an och 2:an

jag tycker du ska börja med T och 1 för att se hur det känns.
är det för lätt kan du ändå alltid använda dom för att värma upp.

Rellik_1
2008-04-24, 12:31
Coc #1 & #2 har du alltid användning för än hur stark du blir i greppet och beroende på hur lätt du stänger #2 kan du beställa en #3.

Vart finns dom att köpa?

gymboken
2008-04-24, 13:54
det kan ingen svara på eftersom alla är olika starka.

1:an är inte jättesvår men samtidigt är det ett j*vla steg mellan 1:an och 2:an

jag tycker du ska börja med T och 1 för att se hur det känns.
är det för lätt kan du ändå alltid använda dom för att värma upp.

Givetvis är alla olika starka från scratch men har tränat underarmar regelbundet i ett antal månader så det är inte direkt svagt, men har börjat känna att vid lite tyngre marklyft så är det greppet som sviker så att det behövs nog lite greppträning.
antar att T är Trainer, den innan coc#1 ?

überstarken
2008-04-24, 14:17
Givetvis är alla olika starka från scratch men har tränat underarmar regelbundet i ett antal månader så det är inte direkt svagt, men har börjat känna att vid lite tyngre marklyft så är det greppet som sviker så att det behövs nog lite greppträning.
antar att T är Trainer, den innan coc#1 ?

Hur tunga är "tyngre marklyft"? Jag klarar av att stänga coc #1 bara ett par gånger och jag har problem att hålla normalt grepp på 160-170kg marklyft.