handdator

Visa fullständig version : Roliga och/eller töntiga lekar för kick-off


Torwald
2008-04-23, 14:12
Har lovat en vän att spåna lite på möjliga lekar och liknande aktiviteter som ska hända på en kickoff. Det ska vara båda nyktra och onyktra lekar. Är det någon som har någon favorit, eller kanske bara ett tips? :)

Torwald
2008-04-23, 17:42
Om man ska se det positivt, så verkar ju ingen ha någon särskilt dålig idé :)

Kom igen nu snälla rara, någon har väl dummat sig på en kick-off vid något tillfälle? =)

Solros
2008-04-23, 17:49
Ölbrännboll, polsk julafton, rysk roulette

z_bumbi
2008-04-23, 17:58
Vad är syftet med avsparken och inom vilket område är det?

Exdiaq
2008-04-23, 18:34
Ölbrännboll, polsk julafton, rysk roulette



Vad går det ut på?

Wao
2008-04-23, 19:33
Olika balansövningar kan vara rätt roliga, i onyktert tillstånd dvs.

Solros
2008-04-23, 19:37
Vad går det ut på?

Spring till en kona/pinne, sätt pannan mot objektet och snurra tio varv, och spring sedan tillbaka.

Exdiaq
2008-04-23, 19:40
Spring till en kona/pinne, sätt pannan mot objektet och snurra tio varv, och spring sedan tillbaka.



Jaha, hade för mig att det hette något annat ;)

Frippe_L
2008-04-23, 19:42
Jaha, hade för mig att det hette något annat ;)

Rinkeby-fylla kallar vi det för iaf.

Solros
2008-04-23, 19:44
Jaha, hade för mig att det hette något annat ;)

Ja, det är möjligt. Det är iallafall den här jag tänker på:
_3Kk-IxPgao

egge
2008-04-23, 20:32
Irish christmas har jag för mig det heter på engelska.

Torwald
2008-04-24, 06:25
Jag har bara hört det kallas norsk fylla. Spännande att det heter så mycket olika saker.

z_bumbi: Det är ett skifte/kick-off mellan två projektgrupper som arrangerar en årlig mässa. Syftet är, för de nya, att få träffa den tidigare projektgruppen och att ha roligt tillsammans.

Torwald
2008-04-24, 06:26
Rysk roulette måste nog tyvärr gå bort, förresten :D

ArcTiC
2008-04-24, 07:34
Rysk roulette måste nog tyvärr gå bort, förresten :D

Den tidigare projektgruppen kan ju leka det, spela roll lixom lixom.


* skogsbrännboll
* tipspromenad med belöning/bestraffning
* dragkamp

z_bumbi
2008-04-24, 08:56
z_bumbi: Det är ett skifte/kick-off mellan två projektgrupper som arrangerar en årlig mässa. Syftet är, för de nya, att få träffa den tidigare projektgruppen och att ha roligt tillsammans.

En namnlek för att lära sig alla namn.

En övning för att lära sig vilka funktioner de andra har, inom den nya gruppen för att man ska veta vem som gör vad men även för att se vilka som har gjort vad i den gamla gruppen om man behöver fråga något.

Någon enkel övning för att lära sig samarbeta.

Något kul.

Anpassa allt efter ålder och ev handikapp etc, alkohol är inte alltid en bra idé..

Torwald
2008-04-24, 10:04
Den tidigare projektgruppen kan ju leka det, spela roll lixom lixom.


* skogsbrännboll
* tipspromenad med belöning/bestraffning
* dragkamp
Vad betyder skogsbränboll? Det kommer att finnas tillgång till träd och natur, så det skulle kunna fungera om du berättar vad det går ut på :) Tipspromenad kan också gå, särskilt roligt med bestraffning istället för belöning! Dragkamp är också en bra idé. Jag får nog se till att det fuskas lite dock, så att den nya gruppen inte riskerar att förlora. Lite trist avspark om den ska sammanfattas med ledorden "det var bättre förr".

En namnlek för att lära sig alla namn.

En övning för att lära sig vilka funktioner de andra har, inom den nya gruppen för att man ska veta vem som gör vad men även för att se vilka som har gjort vad i den gamla gruppen om man behöver fråga något.

Någon enkel övning för att lära sig samarbeta.

Något kul.

Anpassa allt efter ålder och ev handikapp etc, alkohol är inte alltid en bra idé..
Namnlek är redan planerat, likaså en övning för att lära sig funktionen. Bra tips!

Som du säger, alkohol är inte alltid bra. Det kommer därför att vara nyktra aktiviteter på dagtid och sedan kommer alla tvingas till förnedring när kvällen kommer. Skämt åsido.

Tack för alla tips! Jag har nog tillräckligt med material för att lämna över en liten brainstorming till vår eventansvarige :)

ArcTiC
2008-04-24, 10:17
Vad betyder skogsbrännboll? ...

Vi brukade köra vanlig brännboll mitt i skogen. Markera ut bana med lämpliga förmål samt använd en färgladd boll som står i kontrast till skogens färger. Träd et al kan påverka bollens bana lite hastigt och lustigt vilket gör spelet en smula cRaZy o_O

Inget för småtimmarna kanske då det kan vara nog så lätt att smacka in i en trädstam i halvnykert tillstånd.

Jujutsu
2008-04-24, 11:27
Metallstafett. En vanlig stafett, då alla måste springa runt en pinne och tillbaka, fast med undantaget att alla konstant måste nynna på Ironman (eller valfri metallåt alla kan), headbang:a våldsamt och ha fingrarna i vädret. :hbang: (det är skitsvårt att springa rakt då man headbangar)

jwzrd
2008-04-24, 12:07
Vad sägs om att inte leka öht på kick-offen utan bete sig som folk? Eller ah, det är bara jag kanske. Det finns inget jag hatar mer än vuxna som ska leka en massa skit på kick-off:er och release partyn.

Kanske kan ni...



















GRILLA?

Torwald
2008-04-24, 22:48
Vad sägs om att inte leka öht på kick-offen utan bete sig som folk? Eller ah, det är bara jag kanske. Det finns inget jag hatar mer än vuxna som ska leka en massa skit på kick-off:er och release partyn.

Kanske kan ni...
GRILLA?
Vi kompenserar genom att ha kick-off inför jävlgit oseriöst projekt istället. Det blir en gyllene medelväg.

Tack för alla fina tips!