Visa fullständig version : hur mycket protein per dag.
jag styrke tränar 3 gånger i veckan och kör spinning 1-2 gånger,
185 lång och väger 85 kilo,
Hur mycket protein behöver jag ungefär på en dag, och vad kan man äta som är enkelt att få i sig det?
kött fisk och sånt vet jag men eftersom ja inte styr kosten hemma så blir det svårt men finns det något annat?
Cirka 170 gram är väl tilltaget. Över 200 bara onödigt.
Cirka 170 gram är väl tilltaget. Över 200 bara onödigt.
Vidare förklarat: Sikta på 2g per kilo kroppsvikt. Lite mer skadar inte.
Kött, fisk, ägg, keso, kesella är de livsmedel jag kan komma på. Proteinpulver kan man dryga ut intaget med.
Vidare förklarat: Sikta på 2g per kilo kroppsvikt. Lite mer skadar inte.
Kött, fisk, ägg, keso, kesella är de livsmedel jag kan komma på. Proteinpulver kan man dryga ut intaget med. Lite mindre skadar inte heller då den där siffran är lite i överkant;)
Vercetti
2008-04-23, 12:45
Det där tvistar väl de lärde om, men jag kör med 1,5 gram per kilo kroppsvikt som riktmärke.
Scratch89
2008-04-23, 12:58
Om du äter en normal blandkost, inte har någon kalorirestriktion och är en matglad människa så kommer du att ha ditt proteinbehov tillfredsställt, tror jag.
okej tackar=) finns det någon dryck som...typ gaino max fast med mer protein än kolhydrater? kanske är i fel post men.. istället för att starta en ny:P
Eddie Vedder
2008-04-23, 13:42
okej tackar=) finns det någon dryck som...typ gaino max fast med mer protein än kolhydrater? kanske är i fel post men.. istället för att starta en ny:P
Proteinpulver som sagt. Vill du dessutom ha kolhydrater kan du ju antingen köpa till kolhydratpulver såsom t.ex. maltodextrin, alternativt någon skiva vitt bröd som komplement eller så. Nu talar jag om efterträningsintag alltså.
Som mellanmål eller som en del i måltiden går också en proteindrink bra, ett mellanmål bestående av en proteindrink blandad med mjölk samt en ostsmörgås t.ex. Eller en drink plus en banan och en näve nötter kanske.:)
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.