handdator

Visa fullständig version : går inte upp i vikt!!!


grötgrabben
2008-04-23, 08:57
Jag har tränat i typ 2-3 månader och mitt mål är att gå upp vi vikt och bli stoor. JAg är 15 år, väger 63 kilo 184 cm (smal alltså).
Typ så här äter jag under en dag:

Frukost: havregrynsgröt av 2 dl havregryn med några äggvitor i + 2-3dl mjölk och nån frukt till

Lunch: (i skolan) oftast köttbullar fiskpinnar och sånt med en massa pasta,potatis leller ris + bönor och några glas med mjölk

mellanmål: ungefär som frukosten

Efter träning: Gainer 300 kcal

Middag: oftast kyckling eller fisk med mycket PAsta,ris eller potatis

ser detta bra ut eller borde jag äta mer? och hur mucket Kcal borde jag ligga på?

Pepz
2008-04-23, 09:04
går du inte upp i vikt så bör du uppenbarligen äta mer

King Grub
2008-04-23, 09:07
Du äter för lite. Hade du ätit tillräckligt för att gå upp i vikt... så hade du gått upp i vikt. Konstigare är det inte.

Martin Löwgren
2008-04-23, 09:38
Ät mer kalorier än du gör av med så kommer du att öka i vikt. Väldigt simpelt faktiskt.

Rocco74
2008-04-23, 09:43
Jag har tränat i typ 2-3 månader och mitt mål är att gå upp vi vikt och bli stoor. JAg är 15 år, väger 63 kilo 184 cm (smal alltså).
Typ så här äter jag under en dag:

Frukost: havregrynsgröt av 2 dl havregryn med några äggvitor i + 2-3dl mjölk och nån frukt till

Lunch: (i skolan) oftast köttbullar fiskpinnar och sånt med en massa pasta,potatis leller ris + bönor och några glas med mjölk

mellanmål: ungefär som frukosten

Efter träning: Gainer 300 kcal

Middag: oftast kyckling eller fisk med mycket PAsta,ris eller potatis

ser detta bra ut eller borde jag äta mer? och hur mucket Kcal borde jag ligga på?

Du verkar inte äta nått mellan frullen och lunchen, samt efter middagen. Kläm in nått där åxå så ska du se att det händer saker!

Durre
2008-04-23, 10:54
Chipspåsen + juicen...

L-Sami
2008-04-23, 11:02
Frukost: havregrynsgröt av 2 dl havregryn med några äggvitor i + 2-3dl mjölk och nån frukt till

Lunch: (i skolan) oftast köttbullar fiskpinnar och sånt med en massa pasta,potatis leller ris + bönor och några glas med mjölk

mellanmål: ungefär som frukosten

Efter träning: Gainer 300 kcal

Middag: oftast kyckling eller fisk med mycket PAsta,ris eller potatis

ser detta bra ut eller borde jag äta mer? och hur mucket Kcal borde jag ligga på?


Prova ät så här istället

Frukost: 2dl havregryn med 2 matskedar sylt, en näve nötter, 2-3dl mjölk och en frukt.

Lunch: Skollunch

Mellanmål: Samma som frukost

Efter träning: Gainer 300kcal

Middag: Kyckling eller fisk med ännu mer pasta/ris, så mycket att du håller dig mätt tills nästa morgon.

Mega_man1000
2008-04-23, 15:40
käka ordentligt när du kommer hem ifrån skolan så du orkar träna ordentligt;)

J.Saarela
2008-04-23, 16:04
Bra tips lite sylt och 2 nävar nötter då lär han bli tokgrov*whatever* Du kan förmodligen trycka i dig mer mat i varje måltid+ett mål till på kvällen,lär garanterat ge dig mer kal.än lite sylt.



Prova ät så här istället

Frukost: 2dl havregryn med 2 matskedar sylt, en näve nötter, 2-3dl mjölk och en frukt.

Lunch: Skollunch

Mellanmål: Samma som frukost

Efter träning: Gainer 300kcal

Middag: Kyckling eller fisk med ännu mer pasta/ris, så mycket att du håller dig mätt tills nästa morgon.

Timme
2008-04-23, 16:57
Bra tips lite sylt och 2 nävar nötter då lär han bli tokgrov*whatever* Du kan förmodligen trycka i dig mer mat i varje måltid+ett mål till på kvällen,lär garanterat ge dig mer kal.än lite sylt.

Vad snackar du om?

Nötter och sylt är ypperligt för att öka på kalorimängden som behövs för att kunna öka i vikt? Eller?

747
2008-04-23, 17:03
Öka dina portioner lite lagom varje dag, så behöver det inte ens bli plågsamt att gå upp i vikt. Och glöm tanken att du äter tillräckligt mycket för att gå upp i vikt, då du uppenbarligen inte gör det. Det sista är inte helt lätt vet jag av egen erfarenhet.

grötgrabben
2008-04-23, 18:18
Okeyy då är det bara att trycka i sig ännu mera mat då

Cohen
2008-04-23, 21:12
Om du har som mål att få upp i vikt, varför bara äta äggvita till frukost?

Som jag hoppas att du vet är gulan både betydligt energi- och näringsrikare än sin vita granne. Att kasta den i sopen är slöseri med näring, pengar och resurser.

Och sen som sagt - går du inte upp är det bara att äta mer.

L-Sami
2008-04-23, 21:51
Bra tips lite sylt och 2 nävar nötter då lär han bli tokgrov*whatever* Du kan förmodligen trycka i dig mer mat i varje måltid+ett mål till på kvällen,lär garanterat ge dig mer kal.än lite sylt.

Du verkar aldrig ha haft koll på energiintaget. Ett par matskedar sylt ger dig 200kcal, samt en näve nötter ger dig 200-300kcal, hur mycket tror du de mättar? Inget jämfört med ett halvt kilo potatis och torsk.