handdator

Visa fullständig version : Lyle McDonald - The Ultimate Diet 2.0


Danny Devito
2008-04-22, 22:46
Någon som testat dieten? Den låter kanske extrem. Skulle va intressant att höra.

Koloftw
2008-04-22, 23:08
Jag har testat den.

För mig passar CKD bättre, med endast en overfeedings-dag.

tigerofsweden
2008-04-23, 07:53
Jay-Z har provat den för ett bra tag sen :)

Jay-Z
2008-04-23, 07:58
För roddig, imo, men intressant att prova på. Upplägget dikterar även hur du ska träna, vilket kanske inte är någon höjdare, med tömningspass osv.

Finns ett helt underforum på bodyrecomposition.com om den, där finns det folk med alla sorters erfarenheter. Du kanske gillar det också.

Kanske värt att spana in Stubborn Fat Solution, Lyles nya bok? Har dock inte haft chansen själv att kolla in den.

.

Knabb
2008-04-23, 12:08
Jag, har testat UD2 fullt ut två perioder, ska gå på en period på 4-5 veckor om någon vecka. Det klart bästa jag prövat, styrkan gick upp hela tiden. Kroppen är mör varje dag men på något lustigt vis finns det energi till max när det är dax för träning. Tömningspassen är en riktig plåga som man på något underligt sett lär sig att uppskatta.

Scratch89
2008-04-23, 13:04
Kan någon förklara hur den ser ut, och vad den går ut på? Intressant att se olika personers tankar runt diet.

Danny Devito
2008-04-23, 13:43
Tack för alla svar allesammans. :)¨

Tror ni det går att följa programmet fullt ut (med träningen inkluderad) om man har ett fysiskt jobb?

Animalistic
2008-04-23, 13:44
Kan någon förklara hur den ser ut, och vad den går ut på? Intressant att se olika personers tankar runt diet.

tror inte det går då man måste betala för det =X

Jay-Z
2008-04-23, 13:50
Kan någon förklara hur den ser ut, och vad den går ut på? Intressant att se olika personers tankar runt diet.

Köp boken.

Alternativt det numret av BODY, två år sedan, jag skrev om den.
Eller nej, den artikeln sög. :D

Knabb
2008-04-23, 14:00
Tack för alla svar allesammans. :)¨

Tror ni det går att följa programmet fullt ut (med träningen inkluderad) om man har ett fysiskt jobb?
Ja, om du fungerar någorlunda okej på low-carb tror jag det ska funka.

Knabb
2008-04-23, 14:03
Kan någon förklara hur den ser ut, och vad den går ut på? Intressant att se olika personers tankar runt diet.
enkelt förklarat:
Ät lite under 3,5 dagar, köra massa kardio och högvolyms styrketräning. Ät som ett monster 1,5 dagar kör styrketräning lågvolym tungt. Två dagar i kaloribalans.

Scratch89
2008-04-23, 15:18
Där ser man. Vad motiverar de olika uppläggen?

Koloftw
2008-04-23, 18:24
Där ser man. Vad motiverar de olika uppläggen?

Att förhindra att hormonsystemet crashar. Samt att man nästan kan bygga samtidigt som man deffar. Den är gjord för personer med runt 10% bf tror jag.

Boken finns som torrent någonstans.

Koloftw
2008-04-23, 18:26
Hans hemsida, mycket interessant info i alla trådar. (18-års gräns)

www.bodyrecomposition.com/forums

Danny Devito
2008-04-23, 20:59
Glykogentömningspassen verkar drygast, samt att dieten verkar vara så überstrikt.

Sample
Monday
Leg press: 3X15
Leg curl: 3X15
Chest press: 3X15
Row: 3X15
Lateral raise: 2-3X15
Calf raise: 3X15
Biceps curl: 2X15
Triceps pushdown: 2X15
Repeat twice

Sen ska det köras på tisdag igen, och med ännu mindre glykogenlager. Sounds crazy. :Virro

Jag, har testat UD2 fullt ut två perioder, ska gå på en period på 4-5 veckor om någon vecka. Det klart bästa jag prövat, styrkan gick upp hela tiden. Kroppen är mör varje dag men på något lustigt vis finns det energi till max när det är dax för träning. Tömningspassen är en riktig plåga som man på något underligt sett lär sig att uppskatta.

Skulle verkligen uppskatta om du kunde skriva mer om din erfarenhet av dieten. :)

Koloftw
2008-04-23, 21:36
Om jag körde UD2 igen så skulle jag tömma benen med cardio istället för vikter. Mycket lättare.

Scratch89
2008-04-24, 07:02
Jag läste igenom boken igår kväll. Jag tycker att träningsupplägget är intressant, om man tar en liten modifikation. Att köra bröst/rygg/axlar dag 1 och resten dag 2 tror jag att man kommer klara sig bättre än att köra två helkroppspass dagarna på varandra. Sen ett pass på torsdag, ät som en gris torsdag kväll och fredag, träna tungt på lördag, ligg och vila o ha ont i magen på söndag. Det låter ju som min vanliga vecka, fast kanske inte lika extremt. :D

Knabb
2008-04-24, 15:37
Skulle verkligen uppskatta om du kunde skriva mer om din erfarenhet av dieten. :)

Mina erfarenheter är att det är ett extrem upplägg som kräver väldigt mycket i både planering och tid, men det ger också mycket fina resultat. De som inte är noga och följer allt till punkt och pricka brukar också få sämre resultat. De flesta vill gärna göra om träningen så den blir lättare men då har man missat poängen. Om man inte känner sig totalt paj efter tömningspassen (depletion work out) så fuskar man och du kan förvänta dig sämre resultat.

De första två veckorna var mer eller mindre bara en inkörningsperiod där jag upptäckte lite olika fel jag gjorde och upptäckten att det går utmärkt att göra 3 set knäböj till efter att man precis lyckats hålla tillbaka en spya från setet innan. Det var lite otäckt i början när jag blev så fruktansvärt yr i huvudet på tömnings passen, men det blev bättre :)

Kroppen har känts väldigt öm varje vecka jag kört, förutom möjligen inför det tunga passet. Styrkan är nog det som gett klart bäst resultat, har alltid haft en riktigt bra utveckling på styrkan för varje vecka.

Jag började köra med runt 14% BF och tror jag kom ner till runt 10 % BF på 6 veckor.

Vikten har gått upp och ner genom veckan med runt 2,5-3,5 kilo.

Jag fick fram rutorna på magen ganska bra (bäst hittills) men jag hade nog behövt köra några veckor till för att få fram en ådrorna :) Kommer som jag skrev tidigare göra ett nytt försök om några veckor, men jag ligger runt 16 % BF nu så får vänta lite.

Jag mår normalt sett ganska bra på ett lågt kolhydratsintag vilket troligen gör det lättare att följa upplägget.

Danny Devito
2008-04-24, 20:42
Knabb - tack för ett mkt bra svar.:bow:

Jag kommer nog testa det nån gång i framtiden.