handdator

Visa fullständig version : Hur länge skall man egentligen hålla på med tillskotten?


Vadå?
2008-04-22, 20:30
Hejhej, för att fatta mig kort:

*Hur länge skall man hålla på med kreatin kuren? Och vad skall hända efter x antal veckor, när man slutar ta kreatiner? Skall man vänta, ta en paus och sedan börja med kreatin igen?

*Hur länge skall man ta protein kur? Vad skall man göra efter kuren, paus och sedan fortsätta eller nöja sig där man är?

*Hur länge skall man ta gainer? Paus, fortsättning eller bara ta det hur länge som helst?

Tack på förhand!

King Grub
2008-04-22, 20:34
1. Läs kreatinstickyn.

2. Protein är ingen "kur". Det är ett livsnödvändigt näringsämne. Att det är i pulverform här är inget speciellt, inget som har annan "effekt" än samma mängd protein från mat. Det är bara vanligt mjölkprotein det handlar om; huvudsyftet med intaget är att få lite mer protein bara, inte "kura". Du behöver inte pulver alls om du får tillräckligt med protein från kosten, det är bara ett smidigt sätt att få i sig protein.

3. Samma sak. Bara protein från mjölk och kolhydrat från potatis/majs. Ett smidigt sätt att få i sig energi, protein och kolhydrat, ofta i återhämtningssyfte.

plexmar
2008-04-22, 20:37
*Hur länge skall man ta protein kur? Vad skall man göra efter kuren, paus och sedan fortsätta eller nöja sig där man är?


Proteinpulver tar du som ett tillskott när du inte får i dig tillräckligt med protein från maten. Tillräckligt för en tränande person är ca 1,5-2 gram per kg kroppsvikt. Om du får i dig den mängden från maten så behöver du inte ta något proteinpulver.


*Hur länge skall man ta gainer? Paus, fortsättning eller bara ta det hur länge som helst?


Likadant här. En gainer är en blandning mellan kolhydrater och protein som du tar för att du inte får i dig tillräckligt från maten. Så länge du får i dig tillräckligt så behövs det inte.

heltborta_
2008-04-26, 14:05
*Hur länge skall man hålla på med kreatin kuren? Och vad skall hända efter x antal veckor, när man slutar ta kreatiner? Skall man vänta, ta en paus och sedan börja med kreatin igen?


På Star Nutritions Kreatin påse kan man iaf läsa något i stil med:
Kura i 8 - 10 Veckor sedan 4 Veckors uppehåll. Om jag inte minns helt fel, har inte påsen i närheten.
Sedan vet jag inte om det varierar från Kreatin till Kreatin.

/Heltborta

Martin Löwgren
2008-04-28, 06:08
På Star Nutritions Kreatin påse kan man iaf läsa något i stil med:
Kura i 8 - 10 Veckor sedan 4 Veckors uppehåll. Om jag inte minns helt fel, har inte påsen i närheten.
Sedan vet jag inte om det varierar från Kreatin till Kreatin.

/Heltborta

Hahahahahaha "kura". Nämen de kan väl ha sin poäng att köra just kreatin i olika perioder.