handdator

Visa fullständig version : Angående PDF dokument i adobe photoshop


sundvall
2008-04-22, 15:24
Tjena. Jag har adobe photoshop cs3.0 och jag skulle behöva lite enkel hjälp. När man ska göra ett PDF dokument med det programmet undrar jag hur man gör fler sidor? För när jag sparar dokumentet, och sedan försöker öppna det, så är det bara 1 sida... jag vill att man ska kunna bläddra igenom pdf dokumentet precis som vilken valfri ebook som helst. Någon som har lust att hjälpa?

sleep is the enemy
2008-04-22, 15:26
Tjena. Jag har adobe photoshop cs3.0 och jag skulle behöva lite enkel hjälp. När man ska göra ett PDF dokument med det programmet undrar jag hur man gör fler sidor? För när jag sparar dokumentet, och sedan försöker öppna det, så är det bara 1 sida... jag vill att man ska kunna bläddra igenom pdf dokumentet precis som vilken valfri ebook som helst. Någon som har lust att hjälpa?

Exporterar du dokumentet till PDF format?

sundvall
2008-04-22, 15:28
Exporterar du dokumentet till PDF format?

Exporterar? Ehm, jag spar dokumentet som .pdf format ja, i alternativet när man valt "spara som". Jag är väldigt newb och kass jag vet... men hang on =)

sleep is the enemy
2008-04-22, 15:34
Exporterar? Ehm, jag spar dokumentet som .pdf format ja, i alternativet när man valt "spara som". Jag är väldigt newb och kass jag vet... men hang on =)

Jag är antagligen i samma klass som dig :) Jag har tyvärr inte programmet kvar på min dator nu, men jag har för mig att man också kan exportera filer från Adobe program till PDF dokument. Men det borde ju vara samma sak som att "spara som" rimligtvis. Ska se om en kompis som jobbar me de här e online på msn...

sundvall
2008-04-22, 16:39
Jag är antagligen i samma klass som dig :) Jag har tyvärr inte programmet kvar på min dator nu, men jag har för mig att man också kan exportera filer från Adobe program till PDF dokument. Men det borde ju vara samma sak som att "spara som" rimligtvis. Ska se om en kompis som jobbar me de här e online på msn...

Alright. Ja vore kanon om jag kunde få hjälp med det, ska googla lite på ämnet...

Nalfaren
2008-04-23, 00:20
Skall du läsa dokumentet som är i PDF så använder du dig av Acrobat Reader.
http://www.adobe.com/products/acrobat/readstep2.html

Adobe Photoshop kan bara öppna 1 sida i taget
av PDF dokument, och då som rastrerad bild.

Nalfaren
2008-04-23, 00:21
och skall du skapa ett PDF dokument så är inte heller Photoshop till för att skapa flersida publikationer. Du skall Kolla in Adobe InDesign för detta.

Alt. Acrobat (hela) och skapa enskilda sidor i Photoshop och sedan pussla ihop dessa till ett flersidigt dokument i Acrobat. Dock inte att rekommendera pga
att det inte är direkt effektivt sätt att jobba.