handdator

Visa fullständig version : kort fråga ang rage


Iggle
2008-04-22, 11:48
Testar rage nu den koffeinfria varianten och undrar bara
om man ska ha uppehåll när man tar rage?

typ käka det i en månad ha uppehåll nån vecka med tanke på kreatinet?

Iggle
2008-04-23, 11:08
ok ingen som vet eller det va en korkad fråga?:smash:

Animalistic
2008-04-23, 11:25
Läs RAGE tråden, frågan har säkerligen ställts där

Iggle
2008-04-23, 11:36
jo den känns som om man har försökt beta igenom ett par ggr
den e inte lite mäktig.*gah!*

provat å söka,
får väll göra ett försök till... aja
om nån kommerpå kan ni la slänga iväg ett svar här

vesterberg
2008-04-23, 12:17
pauser med tanke på kreatinet är inte nödvändigt, det är för lite. du kommer däremot skapa en tolerans mot koffein.

bernersjo
2008-04-23, 12:30
pauser med tanke på kreatinet är inte nödvändigt, det är för lite. du kommer däremot skapa en tolerans mot koffein.


Helt rätt, kreatinmängden är väl för liten för att uppehåll skall vara nödvändigt. Råder dock delade meningar om detta... Dock lär du inte skapa en tolerans mot koffein då du skrev att du hade den koffeinfria varianten...

Iggle
2008-04-23, 12:38
ok tackar så mycket!

vesterberg
2008-04-23, 12:48
Helt rätt, kreatinmängden är väl för liten för att uppehåll skall vara nödvändigt. Råder dock delade meningar om detta... Dock lär du inte skapa en tolerans mot koffein då du skrev att du hade den koffeinfria varianten...så går det när man läser för snabbt :D

bernersjo
2008-04-23, 12:57
så går det när man läser för snabbt :D


Haha, sant, sorry förresten, inte meningen att märka ord men... :D

Nitrometan
2008-04-23, 14:09
pauser med tanke på kreatinet är inte nödvändigt, det är för lite.
Menar du att man skulle behöva göra uppehåll om man tar större doser kreatin?

Hur stora doser då? Varför?

vesterberg
2008-04-23, 15:14
"Kan jag ta kreatin konstant eller är det bättre att använda sig av det i cykler?
Det finns en hel del som tyder på att man förlorar lite av effekten från kreatin efter 2-3 månader [3]. Det verkar därför som att det bästa alternativet är att använda sig av kreatin i cykler där man var 3 månad tar ett uppehåll på 4-5 veckor för att låta kreatinnivåerna återgå till sitt normalvärde."

http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194

bernersjo
2008-04-24, 00:02
Läste någon annan tråd om just kreatin för ett tag sen där det diskuterades det här med uppehåll och doserna osv... Nån hävdade att dessa uppehåll inte var nödvändiga och att det mer eller mindre inte gick att överdosera då man skulle pissa ut allt som kroppen inte tar upp. Vilket låter som extra jobb för njurar osv, men är inte så insatt på ämnet... Känner att jag inte har så mkt kött på benen, vet inte om det stämmer, skall försöka hitta det så jag kan citera. Märker själv av att man pissar rätt mycket mer under mina kreatinkurer. Jag själv kör efter vad som står angivet på burken (Kreatin Monohydrat), dvs 10g dagligen (2 doser ā 5g). Står också att uppehåll på 2-3 veckor efter lika långt bruk är att rekomendera. Men som sagt, Rage är ju en massa olika tillskott som är ihopmixat för maximal effekt, bara en liten del består utav kreatin. Just den exakta mängden per portion kan jag inte i huvudet. Men konkreta frågor angående kreatinet i sig borde inte vara svårt att söka sig svar på...
Men som sagt, skall försöka hitta den där tråden där jag läste det om överdoserandet osv, var ett tag sen men den borde ligga här..

Fairing
2008-04-24, 07:34
För kreatinets skull behöver du inte göra uppehåll men plånboken kanske vill att du håller upp att tag:D