handdator

Visa fullständig version : Jesper Kärrbrink slutar


Cilia
2008-04-22, 07:18
Jag är inte förvånad. Jag är snarare mer förvånad över att han har överlevt så länge som han har gjort. Jag har mer än en gång blivit förvånad över hans uttalanden som VD i ett statligt bolag.

Den bästa kommentaren i intervjun med honom i Svd är den här
"Jag är tillräckligt ödmjuk för att inte ge mig i strid med staten."

Den tycker jag säger allt.
Jag är mest sur på att jag inte hade satsat massa pengar på det hela. Hade kunnat behöva dom pengarna *w*

Jacksatan
2008-04-22, 08:16
Får hålla med dig. Tycker han har känts grön och orutinerad i många av de uttalanden han gjort.
Orutinerat av dig att satsa pengar på eländet. *slap*

Ignatius72
2008-04-22, 09:40
Överlevt, han sa väl upp sig själv?

Nitrometan
2008-04-22, 09:41
Överlevt, han sa väl upp sig själv?
Tror du på det själv?

Ny chef och han säger upp sig? Inget sammanträffande säger jag.

Snafu
2008-04-22, 09:47
Man kan ju inte ha en relativt ung och good looking VDför ett statligt bolag.

Ignatius72
2008-04-22, 09:48
Tror du på det själv?

Ny chef och han säger upp sig? Inget sammanträffande säger jag.

Tjam, han hade väl varit där några år och har man den typen av jobb så ska man inte stanna för länge. Vad som är hönan och ägget i den här frågan har jag inen aning om men det brukar vara tydligt när de får sparken.

D Andersson
2008-04-22, 10:34
Winberg blev ny ordförande i Svenska spel för att få in mer "socialt perspektiv" och bädda för att Borg och co. ska få liknande uppdrag av regeringen när de förlorar valet 2010. Tror någon på allvar att Winberg blev ordförande för hennes kompetens eller att hon skulle vara "rätt man på rätt plats"?

Ignatius72
2008-04-22, 11:37
Winberg blev ny ordförande i Svenska spel för att få in mer "socialt perspektiv" och bädda för att Borg och co. ska få liknande uppdrag av regeringen när de förlorar valet 2010. Tror någon på allvar att Winberg blev ordförande för hennes kompetens eller att hon skulle vara "rätt man på rätt plats"?

winberg och kompetens är inte kompatibla med varann.

Cilia
2008-04-22, 19:14
Orutinerat av dig att satsa pengar på eländet. *slap*
Det var ju det jag inte gjorde. Jag måste bli en bättre gambler och nu är allt hopp ute.


Överlevt, han sa väl upp sig själv?
Hade han sagt upp sig själv skulle han ha gjort det i somras eller tidigare. Det klart att ägren kommunicerat uppdraget med honom innan dom gick ut med det i media.



Man kan ju inte ha en relativt ung och good looking VDför ett statligt bolag.
Som svensk är jag nöjd att det just inte är utseendet som är det avgörandet för vem vi ska ha som VD för de statliga bolagen.




Vilken VD i ett Wallenbergföretag skulle gå ut och säga att jag är ödmjuk nog att inte ta strid med Wallenberg?
Själva uttalandet visar på att han skulle behöva jobba på sin ödmjukhet men även relation ägare - VD. Nu tror jag att han har koll på det men ibland går folk fel när det är ett offentligt ägande. Tycker han gjort det ofta. Det är därför jag trodde han skulle ha fått foten tidigare

tjabon
2008-04-22, 19:34
Jag tycker att VD:n för Svenska Spel skulle vara tvungen att skrapa en
special-Triss varje år.
Får h*n 3 st X, så ska h*n avgå....

edit: Det hela ska naturligtvis direktsändas....:D

Cilia
2008-04-22, 19:36
Du menar efter det klassiska resonemanget

- Har han otur vill vi ändå inte ha han

tjabon
2008-04-22, 19:40
Du menar efter det klassiska resonemanget

- Har han otur vill vi ändå inte ha han

I rollen som "statlig ockrare" (eller gambler-hallick) så ska man
vara konsekvent hela vägen.....;)

skaparn
2008-04-22, 20:15
Den bästa kommentaren i intervjun med honom i Svd är den här
"Jag är tillräckligt ödmjuk för att inte ge mig i strid med staten."


Han är faktiskt ganska verbal, och platsar egentligen inte alls som nickedocka åt regeringen, och ännu mindre åt en återupplivad Winberg

I DI stod ett annat ganska roligt citat som löd ungefär man behöver inte vara Einstein för att inse att om det är konflikt mellan Kärrbrink och staten är det inte staten som får sparken.

Cilia
2008-04-22, 20:18
Han är verbal men förstod inte fullt ut vad det innebär att vara VD i ett statligt bolag.

Det är inget konstigare än att alla uppdrag har sina särskilda förutsättningar och alla passar inte på alla platser. Det ena behöver inte vara bättre/finare än det andra bara olika.

Du har rätt han passade inte där men att kalla statliga VDar för nickedockor tycker jag är försök till billiga poäng

skaparn
2008-04-22, 20:30
Du har rätt han passade inte där men att kalla statliga VDar för nickedockor tycker jag är försök till billiga poäng

Det tycker inte jag, så där vi inte överens.

Cilia
2008-04-22, 20:42
vilken del är vi inte överens om, alla tre sakerna i den meningen eller?

skaparn
2008-04-22, 20:49
vilken del är vi inte överens om, alla tre sakerna i den meningen eller?

Jag tycker inte jag försökte plocka billiga poäng, för att jag kallat statliga VD-ar i allmänhet för nickedockor var något du hittade på. Så vi är oense om det du hittade på, och egentligen också huruvida det var vad jag påstod över huvud taget om du inte genast ber mig om ursäkt för att du försökte plocka billiga poäng.

Cilia
2008-04-22, 20:54
Du måste skriva bättre svenska. Det är så konstiga syftningar så jag förstår inte vad du försöker säga.

Du sa att han inte passade som nickedocka
Jag tolkade det som om du tyckte att regeringen ville ha nickedockor som VDar i sina bolag.
Jag tyckte det var ett sätt att skaffa billiga poäng genom att vara smårolig.

skaparn
2008-04-22, 20:58
Du måste skriva bättre svenska. Det är så konstiga syftningar så jag förstår inte vad du försöker säga.

Du sa att han inte passade som nickedocka
Jag tolkade det som om du tyckte att regeringen ville ha nickedockor som VDar i sina bolag.
Jag tyckte det var ett sätt att skaffa billiga poäng genom att vara smårolig.

Alltså, när du slaktar dig själv sådär, vad finns kvar för mig att smäda?

Ignatius72
2008-04-22, 21:22
Hade han sagt upp sig själv skulle han ha gjort det i somras eller tidigare. Det klart att ägren kommunicerat uppdraget med honom innan dom gick ut med det i media.



Det är möjligt att du har rätt, jag vet inte mer än vad som står i tidningen. Där säger han tom att han är omedd att stanna kvar. Min erfarenhet är att det brukar framgå rätt tydligt när någon får sparken eller "säger upp sig själv". jag kan ju iofs ha missat det i det här fallet.
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=3130&a=762978&rss=2216