handdator

Visa fullständig version : elite?


dimmer
2003-05-27, 21:30
finns det nått kosttillskot företag som heter elite ellr nått liknande?

dom säljer vist biliga kreatintabletter bland annat.

hörde att det skulle finnas nått sånt företag ev en kompis så ville hgöra här oxå.

gasoliner
2003-05-27, 22:33
Det är väl det som Natures own säljer tror jag..

frågan om det är nåt att hänga i granen..:smokin:

z_bumbi
2003-05-27, 22:40
Natures Own har mycket riktigt en produktserie som de kallar elite..
Svindyrt pulver som säljs med något underliga marknadsföringsknep.

Rumpelstilzchen
2003-05-27, 22:52
Heh, det är min granne som startade det företaget, Magnus någonting heter han. Det säljer produkterna genom något slagt pyramidspel som det lurar på folk. Man köper och ska få 150 personer under sig som ska sälja för dig. När dessa 150 har fått 150 under sig KAN man tjäna upp till 10 000 SEK i veckan eller något sådant. Problemet är att detta innefattar ca 1 500 000 människor mendans det är runt 300 000 som pysslar med det i norden.;) :booty:

Därför är det en ganska dum ide att gå på deras bluff. Dock brukar jag få en del saker av honom gratis så som omega-3, cla, antioxidanter, e-vitamin, multivitamin osv. :kickass:

Trevlig kille som vet massa, han blev i alla fall rik på kuppen så att säga.:devil:

Lite luddigt kanske, men så ligger det till.

leffo
2003-05-27, 22:58
En polare till mig är med i detta pyramidspel och vill gärna kränga dessa kosttillskott till mig. För mig har alltid Eiselt gällt, medan han - något biased - tycker att Natures Own är det bästa han någonsin prövat. Det ska väl tilläggas att han har ganska bra kunskap om kosttillskott.

Är Natures Own's kosttillskott något att hänga i julgranen eller inte? :confused: Någon som har provat kan väl skriva vad du tycker..

Sincerely /Leif

leffo
2003-05-27, 23:00
Ja just det.. Tänkte välkomna mig själv igen till gemenskapen..

Har legat i lumpen ett år nu och har helt tappat kollen på detta forum. Muckade 23:e maj. Det är härligt att komma tillbaka!

z_bumbi
2003-05-28, 09:28
leffo: Jag gissar att din kompis inte kan så mycket eller så vill han bara sälja, jämför priserna med vanliga kosttillskott så ser du stor skillnad så slipper du tänka på om innehållet är bra.

dimmer
2003-05-28, 13:39
så om jag fattat er rätt så e det inget att lita på då?

tyckte det va jävligt billigt det va några kreatintabletter för typ 1kr/st

men som sagt inget att ha?

tyckte det lätt som bs men ville höra här oxå.

muskelbyggarn
2003-05-28, 14:56
Om kosttillskotten som sådant vet jag inte mycket, däremot företagishistorien med pyramidförsäljningen. Har varit på några träffar med dessa herrar/killar...

Och som någon skrev, det är guld och gröna skogar. Visst alla försäljare talar varmt om sina egna produkter (mig själv inklusive) konstigt vore annars, men dessa jag träffat sjunger nästa halleluja varje gång.

Det var ju sååå billigt och så braaa =) visade upp vad jag säljer ex. Protec för till utpris, jämförde renhet osv. på produkterna och de såg (till sin fasa månne?) att mina utpriser var billigare än deras sk. inköpspriser... men få fick man någon harang om att det minsan var läkemedelsstatus på kvaliten...

Så, kontentan det går att köpa billigare och bättre tillskott i butik/nätbutik än av dessa fåntrattar. Fast om man av medlidelse vill sponsra de stackarna som är sist ned i pyramiden, så visst...


Vänl,,,
Tobbe

z_bumbi
2003-05-28, 14:57
dimmor: Kolla hur mycket kreatin det i också, ett kg kreatin kostar ju inte så mycket att köpa på andra ställen t ex kolozzeum säljer ju för 300 kr/kg.

dimmer
2003-05-29, 11:32
ok tack muskelbyggarne och z_bumbi.

men finns det olika sorters kreatin?

Mr Zero
2003-05-29, 13:55
Kreatinmonohydrat
KreatinCitrat ca 8% bättre upptag, dyrare
KreatinPyruvat ca 28% bättre upptag, ännu dyrare

muskelbyggarn
2003-05-29, 21:13
>dimmor

Som föregående skribent skrev så finns det dessa tre, tror det finns en till nu (inte så ny iof) kreatintitrat har jag för mig.

Kreatinmonohydrat är med kostnadseffektivt (men snåla inte allt för mycket, kör med märken som använder creapure så vet du att du inte betalar för restprodukter från kreatinframställningen)

Vänl,,,
Tobbe

Dasse
2003-05-30, 22:03
Kan bara instämma i prisresonemanget! Hade en kurskompis som sålde Natures owns prottepulver och bad mig jämföra med andra märken: kommer inte ihåg exakt men har för mig att det var 3 ggr så dyrt som twinlab!!!!! Totally sick!!

Rumpelstilzchen
2003-05-31, 16:31
Dessutom smakar det jätte äckligt och det blir bara massa klumpar hela tiden (STAR OWNS).

shirunai
2003-06-03, 09:55
Originally posted by z_bumbi
dimmor: Kolla hur mycket kreatin det i också, ett kg kreatin kostar ju inte så mycket att köpa på andra ställen t ex kolozzeum säljer ju för 300 kr/kg.

*host* 298kr/kg så du inte lurar killen/tjejen :rolleyes: