handdator

Visa fullständig version : utslag av Rage


vesterberg
2008-04-21, 18:34
en polare var lite nyfiken på Rage så jag gav henne en dos (lite mindre än en portion) som hon idag testade, vilket inte slutade så bra. hon fick utslag i händerna och ansikte, samt att det sved en del, och fick smörja sig när hon kom hem. vad kan det här bero på? hon fick utslag på samma ställe som hon hade stickningar, så kan det bero på beta alaninet? allergi?

grakka
2008-04-21, 19:39
låter otäckt. är okunnig men de låter ju endå som beta alanin allergi på nått vis.
bra att du tog upp de så att andra kan tänka på det. testat ringa 1177 eller va det nu är för nummer till sjukvårdsupplysningen? dom kanske har nått svar/tips :)

vesterberg
2008-04-21, 19:51
nä, det har vi inte gjort då det försvann efter 2-3 timmar.

känns som skumt att det skulle vara allergi mot beta alanin (eller något annat för den delen), men då utslagen kom i samma områden som stickningarna så misstänker jag nästan det. kan det bara vara att hon är riktigt känslig och det blev en för stor dos?

Fairiiiiiinnnnggggg :)

Fairing
2008-04-22, 06:58
nä, det har vi inte gjort då det försvann efter 2-3 timmar.

känns som skumt att det skulle vara allergi mot beta alanin (eller något annat för den delen), men då utslagen kom i samma områden som stickningarna så misstänker jag nästan det. kan det bara vara att hon är riktigt känslig och det blev en för stor dos?

Fairiiiiiinnnnggggg :)

Hej

Allergi mot någon ingrediens ? Det var inte så att hon kliade sig där det kom stickningar och därför fick utslag ?

Svår fråga , hon får prova igen med en lägre dos (om hon vågar)

vesterberg
2008-04-22, 08:55
Det är ju en möjlighet att hon gjorde det, tänkte jag inte på att fråga, men jag tvivlar på det. Ska höra efter.
Är det ens en möjlighet att vara allergisk mot någon ingredienserna?

vesterberg
2008-04-22, 09:18
Hon säger att hon inte kliade sig. :p
"Jag blev bara jättetorr, irriterad och varm, det kliade på ett konstigt sätt men det var nog stickningarna".

lite irriterad, varm och att det kliat är jag själv varit med om, i princip varje gång jag tagit Rage, men jag har inte blivit torr eller röd i huden eller så pass mycket att det stört mig.

Endura
2008-04-22, 09:56
Har man torr hud från början (typ är atopiker eller har känslig, torr hud) kan säkert beta alaninet vara orsaken. Jag tror inte hon är "allergisk" så till vida att hon har allergener mot själva ingrediensen, en torr hud kan börja klia och "blossa" upp på det sättet när man blir varm inifrån, typ.
Samma med soleksem, allmänna värmeutslag och nässelutslag.
Jag var med om samma sak när jag prova KCG2 (har inte provat Rage), men bara när min hud var "för torr", inte när den var "välsmord" och hyfsat "normal".
Upp till henne om hon tycker det är värt det...