handdator

Visa fullständig version : Göra mot illaluktande rapar?


gorillan11
2008-04-21, 07:37
I lördags så åt jag en pizza med marinerat kött (oxfile) på. Vilket kanske inte var så bra när man satt och hinkade öl , och som alla vet så är det ganska vanligt att rapa av allt som innehåller kolsyra. Iaf mina rapar luktade FIS,BAJS ja så dåliga var dem enligt polarna på förfesten.

Endel säger att Apelsin ska ta bort det illaluktande ur munnen. Testade äta en apelsin, hjälpte ej. testade ta munnskölj (listerin) som säkrar andedräkten i 12timmar. Hur som helst så hade det ej med andedräkten och göra, utan raparna kommer ju från magen.

Går det att göra något mot illaluktande rapar? Kom gärna med tips ifall man utsätts för detta fler gånger.

Jax
2008-04-21, 07:47
Låt bli att rapa när folk är i närheten?

gorillan11
2008-04-21, 08:07
Är man på fyllan så är det inte så lätt och tänka på det varje gång :D

Motorbreath
2008-04-21, 09:05
Ät inte den typen av mat om du ska ut bland folk helt enkelt.

novaline
2008-04-21, 09:41
Är man på fyllan så är det inte så lätt och tänka på det varje gång :D

behöver man tänka på att man inte ska rapa bland folk så kanske man bör sätta sig ner och kika på "sound of music" så man lär sig lite hyffs.

Scratch89
2008-04-21, 09:41
Sköter du din munhygien? Har du dåligt tandkött eller en äcklig tunga?
Det kan ju ha med magsyror att göra, och då finns det medicin mot sura uppstötningar som man kan köpa receptfritt på apoteket.

egge
2008-04-21, 09:48
Förfest med polarna? I det sammanhanget ser jag inte något problem med illaluktande rapar.

gorillan11
2008-04-21, 10:04
Förfest med polarna? I det sammanhanget ser jag inte något problem med illaluktande rapar.

Sitta och lukta illa bland polare kanske är okej för dig, men inte för mig.
Får testa något mot sura uppstötningar då :D

garm
2008-04-21, 10:05
Jag drabbas även jag av detta fenomen ibland. Framförallt om man dragit nån sur kebabpizza/kebab innan. Dåligt kött som av naturliga själ skapar oro i magen och dåligt lukt.

Ät nåt annat, eller ge fan i att rapa folk i ansiktet ;)

hahavaffan
2008-04-21, 12:11
Förfest med polarna? I det sammanhanget ser jag inte något problem med illaluktande rapar.Haha precis.