handdator

Visa fullständig version : Skyddsnät framför norra stå


babidi
2008-04-20, 21:13
Aik blev bötfällda att sätta upp ett nät framför norra efter någon kastat in en mp3 på en hammarbyspelare. Fair? Jag tyckte det var överdrivna reaktioner från chanko, kanske för jag är gnagare. Vet inte om nätet är permanent eller endast för kommande djurgårnmatchen, tycker det är lite handbollskänsla över det hela.

Mental
2008-04-20, 21:14
Kan inte publiken sluta kasta in prylar på plan så får man göra något sådant ju. Inte direkt konstigt, bättre det är matcher utan publik.

Ignatius72
2008-04-20, 21:14
Djur ska vara i bur så det blir nog helt perfekt.

egge
2008-04-20, 21:15
Är väl inte första gången AIK-"fans" kastar in saker? Sånt skit har inget med fotboll att göra.

babidi
2008-04-20, 21:17
Fotboll är känslor. Kasta in saker är onödigt men är man rasande finns chansen att du gör saker du ångrar nästa dag.

Trance
2008-04-20, 21:18
Fotboll är känslor. Kasta in saker är onödigt men är man rasande finns chansen att du gör saker du ångrar nästa dag.

Ja, och därför sätter man upp nät.

burre
2008-04-20, 21:20
Så länge det bara är framför norra är det perfekt.

babidi
2008-04-20, 21:21
Ja, och därför sätter man upp nät.

Fotboll är en sport för män. Kollat igenom reprisen nu, ser ingenting som direkt träffar honom han går mot hörnflaggan sen vänder han gråtandes. Luis Figo fick ett mobilregn över sig när han för första gången mötte barcelona efter gått till Real, inte grinade han över det. Hammarby va inte heller änglar den här kvällen utan gav tillbaka med samma medel, grät vi?

Trance
2008-04-20, 21:24
Fotboll är en sport för män. Kollat igenom reprisen nu, ser ingenting som direkt träffar honom han går mot hörnflaggan sen vänder han gråtandes. Luis Figo fick ett mobilregn över sig när han för första gången mötte barcelona efter gått till Real, inte grinade han över det. Hammarby va inte heller änglar den här kvällen utan gav tillbaka med samma medel, grät vi?

Ja, om man läser de flesta bloggar runt det så är både Hammarbys och AIKs supportrar oväntat gnälliga. "Men deeeee aaaandra gjorde också elaka saker!!1 snyft!"

Kasta inte saker annars måste de ta till åtgärder. Det är inte så svårt att förstå.

Tricce
2008-04-20, 21:24
Fotboll är en sport för män. Kollat igenom reprisen nu, ser ingenting som direkt träffar honom han går mot hörnflaggan sen vänder han gråtandes. Luis Figo fick ett mobilregn över sig när han för första gången mötte barcelona efter gått till Real, inte grinade han över det. Hammarby va inte heller änglar den här kvällen utan gav tillbaka med samma medel, grät vi?

http://img468.imageshack.us/img468/9295/sissies24aj.jpg

"ok"








;)

daja
2008-04-20, 21:27
Det enda ett nät vid Norra gör är ju att hindra föremål från att komma in på plan, nätet försämrar ju knappast sikten, så vad är problemet?

joriice
2008-04-20, 21:28
EN? På aktuellt såg det snarare ut som en storm av föremål, mynt, tändare osv.

babidi
2008-04-20, 21:29
är det ett nät som ska stoppa kronor så lär man inte se ett skit.

zishen
2008-04-20, 21:32
Spelarna måste kunna utföra sitt jobb utan att behöva riskera att få massa saker kastade mot sig. Om man nu inte kan kasta ut idioterna från arenan så är det väl lika bra att sätta upp skyddsnät... och det borde säkert göras på andra arenor också men såna här saker görs ju aldrig proaktivt. Tyvärr.

joriice
2008-04-20, 21:33
är det ett nät som ska stoppa kronor så lär man inte se ett skit.

Ne det kan hända, men du tror väl inte de kommer tänka "Fan de har satt upp ett nät, hålen är inte tillräckligt stora för våra mp3:s!" De anpassar sig.

Solros
2008-04-20, 21:35
är man rasande finns chansen att du gör saker du ångrar nästa dag.

Därför borde alla brott som utförs när någon är rasande gå ostraffade?

babidi
2008-04-20, 21:58
Därför borde alla brott som utförs när någon är rasande gå ostraffade?

Mr. Politiskt korrekt, uttalar dig som om du vore någon BigBrother. Antar att du aldrig gjort något snesteg i ditt liv utan föddes med 180 i IQ, 30cm slak och biceps på 50cm.

Solros
2008-04-20, 22:01
Antar att du aldrig gjort något snesteg i ditt liv utan föddes med 180 i IQ, 30cm slak och biceps på 50cm.

Snedsteg, med d. Annars stämmer det ganska bra!

Greg
2008-04-20, 22:03
Mr. Politiskt korrekt, uttalar dig som om du vore någon BigBrother. Antar att du aldrig gjort något snesteg i ditt liv utan föddes med 180 i IQ, 30cm slak och biceps på 50cm.

Nej. Dessvärre så var den 20cm slak.

Jag ser inte problemet? Det är inte första gången det har hänt. De har blivit varnade, de har fått straff. Om man inte kan sköta sig så blir det så.

Jag kan inte prata för honom, men jo, jag har gjort snedsteg. Och jag har fått mitt straff för dessa.

tobe
2008-04-20, 22:05
Aik blev bötfällda att sätta upp ett nät framför norra efter någon kastat in en mp3 på en hammarbyspelare. Fair? Jag tyckte det var överdrivna reaktioner från chanko, kanske för jag är gnagare. Vet inte om nätet är permanent eller endast för kommande djurgårnmatchen, tycker det är lite handbollskänsla över det hela.

Fattar inte vad problemet är? AIK fick väl typ tidernas lindrigaste böter och ska sätta upp ett nät. Vad är det som är dåligt?
Varför ska Chanko behöva ta att få saker kastade på sig när han bara är där för att göra sitt jobb?
Jag vet precis hur det är att vara arg i samband med alkoholintag och sportevenemang och det är ingen ursäkt.

redbrigade
2008-04-20, 22:38
Luktar arg liten fjortis om den här tråden, inget konstigt att dom fick böter och tvingas sätta upp ett nät framför norra. Att dom endast får böter på 25 000 kr är väldigt konstigt. Varför skulle det vara några problem att se något för att dom sätter upp ett nät?, många hockeyarenor har nät och där är det inga problem att se.
Men självklart om man är jättearg för stunden men ångrar sig några timmar senare ska straffet inte bli lika hårt.......

coxie
2008-04-21, 00:39
Mr. Politiskt korrekt, uttalar dig som om du vore någon BigBrother. Antar att du aldrig gjort något snesteg i ditt liv utan föddes med 180 i IQ, 30cm slak och biceps på 50cm.

Så enligt dig är det ok att uppföra sig som en jävla apa bara för att man är arg?

Degpekka
2008-04-21, 02:54
Ja, han hade säkert gått fri, om föremålet hade träffat sitt mål, i rätten också? Ni har väl hört om "svårligen kunna besinna sig".. ;D

Nä, det e väl inte mer än rätt? Själv tycker jag det hade vatt skönast om all fotboll spelades utan publik, det är enligt mig ett rimligt straff för dem som bär sig illa åt, dem som verkligen gillar fotbollen får väl ta och se den på tv istället.

superlative
2008-04-21, 03:25
Nä, det e väl inte mer än rätt? Själv tycker jag det hade vatt skönast om all fotboll spelades utan publik, det är enligt mig ett rimligt straff för dem som bär sig illa åt, dem som verkligen gillar fotbollen får väl ta och se den på tv istället.

Vilken rättvisa. Varför diskutera sport om man inte ens gillar det?

Vad sägs om det här. Stäng ner alla gym i hela Sverige. Själv tycker jag det hade varit skönast om alla gym stängdes, det är enligt mig ett rimligt straff för dem som bär sig illa åt och dopar sig, dem som verkligen gillar att träna får väl ta och träna hemma istället.

Degpekka
2008-04-21, 04:39
Vilken rättvisa. Varför diskutera sport om man inte ens gillar det?

Vad sägs om det här. Stäng ner alla gym i hela Sverige. Själv tycker jag det hade varit skönast om alla gym stängdes, det är enligt mig ett rimligt straff för dem som bär sig illa åt och dopar sig, dem som verkligen gillar att träna får väl ta och träna hemma istället.

Jasså? kul att du känner mig, trots att jag inte har den blekaste om vem du är...
Folket som bär sig åt så som trådskaparen försöker försvara gillar inte sport, jag gör det. Tror det blir svårt att komma åt dem som förstör på fotbollen utan att oskyldiga fans kommer drabbas på ett eller annat sätt. Jag tror på hårdare tag mot fotbollsvåldet för att visa att det inte är acceptabelt.

Ignatius72
2008-04-21, 07:30
Fotboll är en sport för män. Kollat igenom reprisen nu, ser ingenting som direkt träffar honom han går mot hörnflaggan sen vänder han gråtandes. Luis Figo fick ett mobilregn över sig när han för första gången mötte barcelona efter gått till Real, inte grinade han över det. Hammarby va inte heller änglar den här kvällen utan gav tillbaka med samma medel, grät vi?


Du menar alltså att idioterna som inte kan besinna sig har sån fruktansvärd precision i sina kast med diverse föremål att de, bara för att störa, kastade grejer brevid honom?

Den här typen av "försvar" har jag bara hört från 10-åringar med kraftigt störd uppväxt.

BigSpawn
2008-04-21, 07:57
Jadu, trådskaparen förstärker ju bara min uppfattning om hur en del "fans" är funtade:smash:

kelk
2008-04-21, 08:19
Nätet som vi har blivit tvugna att sätta upp på Söderstadion stör inte sikten nämnvärt. Att ett nät kommer förhindra att föremål flyger in när man tar ner det kan man ju fetglömma. Då får man nog jobba med andra frågor, varför är det accepterat att kasta in grejer mot spelare/funktionärer i fotboll och inte i andra sporter? Tycker inte att jag la märke till inkastade grejer under vinterhalvåret (hockey,bandy,handboll etc.)

Jacksatan
2008-04-21, 08:41
Eller så gör man som Hammarbys "fighters" KGB nu gjort. De har gått ut med att de kommer söka upp och ta ett snack med de som kastar saker framöver. Det kommer inte kastas många grejer från hammarbys sektion framöver.

Speedy
2008-04-21, 08:44
tycker att de ska ta hårdare tag mot dessa klåpare som inte kan titta på en fotbollsmtach utan att kasta in saker...förstår inte vitsen med det...är det coolt att vara gnagare och stoppa matcher och göra så att fler poliser behövs och kostar samhället en sjukt massa pengar som kunde gått till bra mycket väsentliga saker...herregud visst kan man bli sur när man ser på sport men INGET blir ju bättre för att man kastar saker på människor....

Sir Anselm
2008-04-21, 14:19
Jag tycker klubbarna själva ska bekosta all skit som uppstår i spåren efter sina "supporters", hur jävla barnsligt är det inte att folk måste slåss och förstöra för att "deras" lag förlorade? Herregud... Jag tycker att det både är kul att kolla på fotboll och spela fotboll, men att gå på en match när något av idiotlagen spelar, det gör jag inte...

jwzrd
2008-04-21, 14:24
Fotboll är känslor. Kasta in saker är onödigt men är man rasande finns chansen att du gör saker du ångrar nästa dag.

Nej fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar.

Det du tänker på är rent apbeteende som borde bestraffas hårt. Fotbollsfans kan vara den absolut dummaste kategori människor som finns. Vad är det för fel på er som gör att ni inte kan bete er? Är ni alla misslyckade fotbollsspelare som liksom fotbollsfarsor tar ut sin frustration via proxy med sin son, tar ut det på varandra på läktaren?

jwzrd
2008-04-21, 14:29
Jag tycker klubbarna själva ska bekosta all skit som uppstår i spåren efter sina "supporters", hur jävla barnsligt är det inte att folk måste slåss och förstöra för att "deras" lag förlorade? Herregud... Jag tycker att det både är kul att kolla på fotboll och spela fotboll, men att gå på en match när något av idiotlagen spelar, det gör jag inte...

+1

Klubbarna pröjsar själva för all skadegörelse deras fans åstakommer. Det måste finnas en återkoppling mellan orsak och verkan.

walter_skepper
2008-04-21, 14:32
tycker klubbarna borde detala den särskilda polisinsats som också krävs. bra många miljoner som går dit varje år för folk inte kan bete sig.
de miljonerna kunde man ju lägga på ssk-lönerna istället.

Snafu
2008-04-21, 14:32
Plexiglas då? Funka inte? För stort?

tobe
2008-04-21, 14:34
Plexiglas då? Funka inte? För stort?

Funkar väl i Italien så det borde ju funka här.

Nitrometan
2008-04-21, 14:43
Plexiglas då? Funka inte? För stort?

Fotbollspelare är inte så smarta. De kan inte se glaset, men nätet ser de. Därför kan de inte fatta att plexi funkar. :)

redbrigade
2008-04-21, 15:01
Funkar väl i Italien så det borde ju funka här.

Fast där används det istället för galler inte nät och dom är bara nån meter höga, skulle bli väldigt dyrt och se förjävligt ut.

Deceiver85
2008-04-21, 15:57
Babidi borde passa sig, när jag kommer över på fredag kommer han få smisk!

kelk
2008-04-21, 17:43
tycker klubbarna borde detala den särskilda polisinsats som också krävs. bra många miljoner som går dit varje år för folk inte kan bete sig.
de miljonerna kunde man ju lägga på ssk-lönerna istället.

Då tycker jag inte att klubbarna ska behöva betala skatt på sina arrangemang.

Sedan så verkar ju många här inne svälja den snedvridna rapporteringen i media av vad som har hänt. Hur många allsvenska fotbollsmatcher besöker ni grinpellar(jwzrd, walter_skepper, Speedy etc.) per säsong?

goj739
2008-04-21, 18:01
Nej fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar.

Det du tänker på är rent apbeteende som borde bestraffas hårt....

Jaha, så drar man alla över en kant igen. Sjukt jävla irriterande, och sjukt jävla idiotiskt.

Du får det att framstå som att jag är en idiot för att jag åker land och rike för att se det största som finns i mitt liv?

Inse någon gång att det är kickers som inte har någonting med fotboll att göra som kastar saker på plan. 99% av de som befinner sig på "klacksektioner" vill fan inte se föremål på planen. Jag tycker också det är vidrigt.

Alla personer som tränar gym mer än 3 ggr i veckan är apor och tar anabola. Riktiga drägg. Kan ju inte finnas mycket vett hos dem?

Eddie Vedder
2008-04-21, 18:22
Fortsätt inte det där tjafset tack. Och inga personangrepp heller, fler påståenden om att en person är en idiot så kommer man varnas.

Nithian
2008-04-21, 19:04
Nej fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar.

Det du tänker på är rent apbeteende som borde bestraffas hårt. Fotbollsfans kan vara den absolut dummaste kategori människor som finns. Vad är det för fel på er som gör att ni inte kan bete er? Är ni alla misslyckade fotbollsspelare som liksom fotbollsfarsor tar ut sin frustration via proxy med sin son, tar ut det på varandra på läktaren?


Givetvis slänger alla fotbollsfans in saker på matcherna och beter sig som drägg.
Amirite?

Speedy
2008-04-21, 19:17
Då tycker jag inte att klubbarna ska behöva betala skatt på sina arrangemang.

Sedan så verkar ju många här inne svälja den snedvridna rapporteringen i media av vad som har hänt. Hur många allsvenska fotbollsmatcher besöker ni grinpellar(jwzrd, walter_skepper, Speedy etc.) per säsong?

jag ser väl i snitt en eller två matcher i månaden i allsvenskan..har aldrig varit me om att de behövt stoppa en match för att någon kastat in nåt...

sen är det självklart att det inte är alla som kastar saker..det är ju en liten klick...men det är ju när folk inte tar avstånd från dem som man blir arg..först säga att de inte var så farligt osv...sen börja snacka om att det bara är några som gör det..dessa några kommer ju knappast sluta om de får medhåll...

jwzrd
2008-04-21, 21:04
Jaha, så drar man alla över en kant igen. Sjukt jävla irriterande, och sjukt jävla idiotiskt.

Du får det att framstå som att jag är en idiot för att jag åker land och rike för att se det största som finns i mitt liv?

Inse någon gång att det är kickers som inte har någonting med fotboll att göra som kastar saker på plan. 99% av de som befinner sig på "klacksektioner" vill fan inte se föremål på planen. Jag tycker också det är vidrigt.

Alla personer som tränar gym mer än 3 ggr i veckan är apor och tar anabola. Riktiga drägg. Kan ju inte finnas mycket vett hos dem?

Läste du det du citerade och inlägget det riktades till? Jag står fast vid att det handlar om ett jävla apbeteende. Pinsamt är det.

jwzrd
2008-04-21, 21:11
Då tycker jag inte att klubbarna ska behöva betala skatt på sina arrangemang.

Sedan så verkar ju många här inne svälja den snedvridna rapporteringen i media av vad som har hänt. Hur många allsvenska fotbollsmatcher besöker ni grinpellar(jwzrd, walter_skepper, Speedy etc.) per säsong?

Jag har tagit mig hem efter matcher tillräckligt många gånger för att känna igen skrikande fulla apor när jag ser dem. Alla transportmedel lamslås halvt av mentala fjortonåriga bråkstakar till förlorade a-lagare i ordets rätta bemärkelse.

Greg
2008-04-21, 22:29
Då tycker jag inte att klubbarna ska behöva betala skatt på sina arrangemang.

Sedan så verkar ju många här inne svälja den snedvridna rapporteringen i media av vad som har hänt. Hur många allsvenska fotbollsmatcher besöker ni grinpellar(jwzrd, walter_skepper, Speedy etc.) per säsong?

Är den frågan riktad till mig?

Ser alla MFFs hemmamatcher, och ser någonstans mellan 30-75% av bortamatcherna (vilket har drastigt gått ner det senaste åren på grund av ekonomi samt studier).

Vad som har hänt är att idioter har slängt saker på en spelare i Hammarby.

Det är inte första gången rötägg har gjort det, och säkerligen inte sista. Detta är ju ett steg i rätt riktning. Jag förstår fortfarande inte problemet med detta. Kan man inte hantera sina känslor och är tvungen att kasta skit på folk då blir det nät, senare galler, sen plexiglas, och sen kanske det rent av är bättre att vissa klubbar spelar utan publik överhuvudtaget.

kelk
2008-04-21, 22:58
Är den frågan riktad till mig?


Nej.

Visst ska det vara ett straff men jag har väldigt svårt att se att ett temporärt nät hjälper aik kommer att hjälpa aik i det långa loppet när det gäller inkastning av mynt och liknande.

Fotbollsförbundet kanske ska rikta in sig på att hjälpa klubbarna istället för att stjälpa dom?

Jag har tagit mig hem efter matcher tillräckligt många gånger för att känna igen skrikande fulla apor när jag ser dem. Alla transportmedel lamslås halvt av mentala fjortonåriga bråkstakar till förlorade a-lagare i ordets rätta bemärkelse.

Jag vet inte vad du brukar åka för väg men när jag åker hem från matcher så är det ytterst sällsynt att det blir problem. Undantagen är väl då derbyna, barn sitter och dricker sig berusade och ska visa sig på styva linan men det är inte värre än en Fredagskväll i kollektivtrafiken...

jag ser väl i snitt en eller två matcher i månaden i allsvenskan..har aldrig varit me om att de behövt stoppa en match för att någon kastat in nåt...

sen är det självklart att det inte är alla som kastar saker..det är ju en liten klick...men det är ju när folk inte tar avstånd från dem som man blir arg..först säga att de inte var så farligt osv...sen börja snacka om att det bara är några som gör det..dessa några kommer ju knappast sluta om de får medhåll...

Vad jag har sett så gick både Bajengruppen och Aik-alliansen ut med ett pressmeddelande där dom tog avstånd från myntkastande och dylika företeelser

Exdiaq
2008-04-21, 23:01
Nej.

Visst ska det vara ett straff men jag har väldigt svårt att se att ett temporärt nät hjälper aik kommer att hjälpa aik i det långa loppet när det gäller inkastning av mynt och liknande.

Fotbollsförbundet kanske ska rikta in sig på att hjälpa klubbarna istället för att stjälpa dom?




Jag är av den uppfattningen att det inte är många klubbar som vill ta i med hårdhandskarna mot huliganer då dessa generar rejäla ekonomiska vinster genom säsongskort, tröjor osv.

Då behövs det något förbund som inte drivs i vinstsyfte som kan påverka.

Greg
2008-04-21, 23:42
Jag är av den uppfattningen att det inte är många klubbar som vill ta i med hårdhandskarna mot huliganer då dessa generar rejäla ekonomiska vinster genom säsongskort, tröjor osv.

Då behövs det något förbund som inte drivs i vinstsyfte som kan påverka.

De flesta klubbarna med problem lägger faktiskt ner mycket tid på att motverka detta, och att ha en bra dialog med supporter-föreningar samt hjälpa polisen att identifiera bråkmakare.

Vinsterna från huliganer är relativt små, de kanske rent av kostar pengar i form av böter, extra mycket poliser, värdar och vakter, övervakning etcetera.

superlative
2008-04-22, 01:09
Jasså? kul att du känner mig, trots att jag inte har den blekaste om vem du är...
Folket som bär sig åt så som trådskaparen försöker försvara gillar inte sport, jag gör det. Tror det blir svårt att komma åt dem som förstör på fotbollen utan att oskyldiga fans kommer drabbas på ett eller annat sätt. Jag tror på hårdare tag mot fotbollsvåldet för att visa att det inte är acceptabelt.

Jag känner dig inte alls men med tanke på vad du skrev så drog jag slutsatsen att du inte gillar fotboll över huvud taget. De som gillar fotboll gillar att titta på fotboll och tar varje chans att gå och se en match på plats. Fans kan avguda sitt lag och är det då rättvist att avisa dem för att en bråkdel av supporterskaran gör bort sig?
Hur ska klubbarna få in pengar som går till spelarnas löner om intäkterna från biljetterna tas bort? Såklart att dem har sponsorer, tv-licens avtal osv, men den största delen utav intäkterna är pga fansen. Utan sådana intäkter så skulle Allsvenskan inte kunna hålla den redan dåliga standarden som vi har idag utan det skulle bli mer korpen-nivå på spelet och då skulle givetvis intresset försvinna från alla håll och då dör den svenska fotbollen.

Men du gillar ju sport så du kommer säkert ändra din åsikt. Eller hur, fotbollsmördare?

Tricklev
2008-04-22, 01:15
Jag känner dig inte alls men med tanke på vad du skrev så drog jag slutsatsen att du inte gillar fotboll över huvud taget. De som gillar fotboll gillar att titta på fotboll och tar varje chans att gå och se en match på plats. Fans kan avguda sitt lag och är det då rättvist att avisa dem för att en bråkdel av supporterskaran gör bort sig?
Hur ska klubbarna få in pengar som går till spelarnas löner om intäkterna från biljetterna tas bort? Såklart att dem har sponsorer, tv-licens avtal osv, men den största delen utav intäkterna är pga fansen. Utan sådana intäkter så skulle Allsvenskan inte kunna hålla den redan dåliga standarden som vi har idag utan det skulle bli mer korpen-nivå på spelet och då skulle givetvis intresset försvinna från alla håll och då dör den svenska fotbollen.

Men du gillar ju sport så du kommer säkert ändra din åsikt. Eller hur, fotbollsmördare?

:laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

superlative
2008-04-22, 01:16
tycker klubbarna borde detala den särskilda polisinsats som också krävs. bra många miljoner som går dit varje år för folk inte kan bete sig.
de miljonerna kunde man ju lägga på ssk-lönerna istället.

Mmm, då kan man ju kräva pengar utav Sveriges banker ifall de blir rånade också?

superlative
2008-04-22, 01:21
Jag tycker klubbarna själva ska bekosta all skit som uppstår i spåren efter sina "supporters", hur jävla barnsligt är det inte att folk måste slåss och förstöra för att "deras" lag förlorade? Herregud... Jag tycker att det både är kul att kolla på fotboll och spela fotboll, men att gå på en match när något av idiotlagen spelar, det gör jag inte...

Så klubbarna betalar inte böter för det som händer på läktarna då menar du?

hultman
2008-04-22, 01:32
Oj, oj, oj. Pappersbollar som viner, folk som skriker och matcher som avbryts. Snacka om att vara ett medialt tacksamt ämne.

superlative
2008-04-22, 01:35
Nej fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar.

Det du tänker på är rent apbeteende som borde bestraffas hårt. Fotbollsfans kan vara den absolut dummaste kategori människor som finns. Vad är det för fel på er som gör att ni inte kan bete er? Är ni alla misslyckade fotbollsspelare som liksom fotbollsfarsor tar ut sin frustration via proxy med sin son, tar ut det på varandra på läktaren?

Fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar och supporterkultur där supportrar deltar. De båda går hand i hand.

När man läser ditt bidrag till debatten så förstår man att du inte vet speciellt mycket om varken fotboll eller supportrar. Du drar alla över en kam när du spottar alla fans i Sverige rätt i ansiktet och påstår att alla är idioter då majoriteten är glada personer. Jag vet att i Hammarbys led så är 95% snälla och 5% bråkstakar. Läs gärna mitt tidigare inlägg då jag drog parallellen mellan fans och tyngdlyftare. Inte så rättvisst eller hur?

Supporterkultur handlar om känslor och det är därför det är så roligt att få ta del utav det men ibland kan det gå fel. Förstår man inte den kärleken så är det svårt att förstå vad som kan hända i en hejaklack.

Mitt tips till dig är att gå på en fotbollsmatch och försök få en positivare bild av det du föraktar.

hultman
2008-04-22, 01:38
Inse någon gång att det är kickers som inte har någonting med fotboll att göra som kastar saker på plan. 99% av de som befinner sig på "klacksektioner" vill fan inte se föremål på planen. Jag tycker också det är vidrigt.


Jag vill inte ha några jävla nät för att folk kastat in pappersbollar mot planen. Snacka om att straffen saknar proportion. Är det verkligen rimligt att avbryta matcher för att EN pappersmugg kastats in på planen eller att pappersbollar kastats mot en hörnläggare? Snälla, grina lagom.

superlative
2008-04-22, 02:15
...men det är ju när folk inte tar avstånd från dem som man blir arg..först säga att de inte var så farligt osv...

Vad menar du med tar avstånd? De incidenter som jag har bevittnat på Söderstadion så har klantskallen som inte kunnat hålla i sin öl eller sin snusdosa blivit utskickad utav fansen själva och inga vakter. Om du nu klagar på personer som inte säger till stora grupper som bränner bengaler, kastar in saker på plan så skulle jag vilja se dig kritisera dem och hantera den situationen. Du skulle snabbt bli utskickad från stadion eller värre.

Om du menar att folk inte tar avstånd utanför läktaren så kunde du inte vara mer vilsen. Supporterhemsidor vädjar till fansen att inte skada klubben. Tidningarnas häxjakt mot supportrar är ju larvig. Det är heller inte allvarligt, inte om man kollar fansen handling som absolut inte står i proportion till rapporteringen i media. Om publiken stod med knivar i händerna och folk dog på matcherna skulle det kunna vara rättvist.

superlative
2008-04-22, 02:40
Är det verkligen rimligt att avbryta matcher för att EN pappersmugg kastats in på planen...

Exakt! Kolla ute i Europa där mycket värre saker sker och matchen ändå återupptas. Skulle Figos grishuvud kastats i Sverige så skulle fotbollen bannlysas, fans bli skjutna och utegångsförbud skulle införas. Det är dags att skaffa lite tuffare mentalitet i Sverige.

Och vad blir det nästa, Guantanamobas på Åland för misstänkta ligister?

Sir Anselm
2008-04-22, 07:12
Så klubbarna betalar inte böter för det som händer på läktarna då menar du?

Jo det gör de. Men den boten betalas väl inte in på polisens konto, så vad hjälper det?

mini
2008-04-22, 07:23
Det är dags att skaffa lite tuffare mentalitet i Sverige.


Håller fullständigt med. Tuffare mentalitet bland fansen så de slutar snyfta bara för att de får ett nät uppsatt pga sina kompisar i klacken. Vill ni gnälla? Gör det på dem som förstör istället.

Cilia
2008-04-22, 07:23
Fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar och supporterkultur där supportrar deltar. De båda går hand i hand.

När man läser ditt bidrag till debatten så förstår man att du inte vet speciellt mycket om varken fotboll eller supportrar. Du drar alla över en kam när du spottar alla fans i Sverige rätt i ansiktet och påstår att alla är idioter då majoriteten är glada personer. Jag vet att i Hammarbys led så är 95% snälla och 5% bråkstakar. Läs gärna mitt tidigare inlägg då jag drog parallellen mellan fans och tyngdlyftare. Inte så rättvisst eller hur?

Supporterkultur handlar om känslor och det är därför det är så roligt att få ta del utav det men ibland kan det gå fel. Förstår man inte den kärleken så är det svårt att förstå vad som kan hända i en hejaklack.

Mitt tips till dig är att gå på en fotbollsmatch och försök få en positivare bild av det du föraktar.
Jag kan se massor av positivt i fotboll men även negativt. Menar du att vi/samhället ska blunda för våldet som pågår för att det finns några som tycker att det är roligt?

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska tolka din skrivning om att fotboll och suportrar går hand i hand. Det är klart att det gör men inte med våld. Dom är inte ute efter sporten utan efter våldet. Det är det dom får kickar av.

tntballe
2008-04-22, 07:32
Exakt! Kolla ute i Europa där mycket värre saker sker och matchen ändå återupptas. Skulle Figos grishuvud kastats i Sverige så skulle fotbollen bannlysas, fans bli skjutna och utegångsförbud skulle införas. Det är dags att skaffa lite tuffare mentalitet i Sverige.

Och vad blir det nästa, Guantanamobas på Åland för misstänkta ligister?

Ja, alldeles rätt. Nu ska jag börja kasta saker på folk när dom inte gör som jag vill. Fan ta kassörskan om hon inte lägger varorna i påsen åt mig, då ska jag hoppa över kassan och börja veva.
Det handlar ju ändå om känslor, så det är ok.
Eller hur grabbar, nu ska dom få se.

Trance
2008-04-22, 08:01
Jag vill inte ha några jävla nät för att folk kastat in pappersbollar mot planen. Snacka om att straffen saknar proportion. Är det verkligen rimligt att avbryta matcher för att EN pappersmugg kastats in på planen eller att pappersbollar kastats mot en hörnläggare? Snälla, grina lagom.

Kastade de inte in en golfboll och mynt också? Det jobbiga är väl att det förmodligen lär upprepas och då kommer vi snart få englands lösning på problemet.

JJ
2008-04-22, 08:06
Kastade de inte in en golfboll och mynt också? Det jobbiga är väl att det förmodligen lär upprepas och då kommer vi snart få englands lösning på problemet.

Jo, det är inga pappersbollar som är problemet. Jag har gått på fotboll i 18 år snart och det kastas in mynt i stort sett varje match av några få mentalt handikappade snorungar. Folk skäller, hela klacken skriker att de ska sluta, de hotas. Men det kommer alltid mynt nästa match igen. Så tyvärr (tyvärr att det ska behövas) sitter det nu nät på Söderstadion och snart på Råsunda.

hultman
2008-04-22, 10:56
Håller fullständigt med. Tuffare mentalitet bland fansen så de slutar snyfta bara för att de får ett nät uppsatt pga sina kompisar i klacken. Vill ni gnälla? Gör det på dem som förstör istället.

Vilka förstör de för? "Oss andra supportrar"? Jag stod på norra när det hände, tro mig när jag säger att några inkastade prylar på planen var ett milt uttryck för känslorna som florerade.

Jag kan se massor av positivt i fotboll men även negativt. Menar du att vi/samhället ska blunda för våldet som pågår för att det finns några som tycker att det är roligt?

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska tolka din skrivning om att fotboll och suportrar går hand i hand. Det är klart att det gör men inte med våld. Dom är inte ute efter sporten utan efter våldet. Det är det dom får kickar av.

Ja, det är ju inte direkt samhället som drabbas. Anledningen till att folk kastar in saker är för att de är förbannade som fan. Motståndarlagets maskande idiot till **** blir lätt ett offer när tusentals supportrar är så förbannade att de inte vet vad de ska ta sig till.

Folk verkar tro att det slängs in saker för att supportrar tycker att det är roligt, och att det bara är några få på arenan som delar deras mentalitet. Så är det knappast.

Kastade de inte in en golfboll och mynt också? Det jobbiga är väl att det förmodligen lär upprepas och då kommer vi snart få englands lösning på problemet.

Först, ja. När Chanko gick tillbaka till hörnflaggan så kastades det däremot enbart pappersbollar, vilket tydligen räckte för att avbryta matchen.

Jo, det är inga pappersbollar som är problemet. Jag har gått på fotboll i 18 år snart och det kastas in mynt i stort sett varje match av några få mentalt handikappade snorungar. Folk skäller, hela klacken skriker att de ska sluta, de hotas. Men det kommer alltid mynt nästa match igen. Så tyvärr (tyvärr att det ska behövas) sitter det nu nät på Söderstadion och snart på Råsunda.

Det var 8000 personer på norra. Att folk, i det här fallet de flesta, blir helt galna av frustration är inte så konstigt. Särskilt när domaren var totalt jävla värdelös och bajen blivit tilldelade en oförtjänt frispark som de dunkat in i mål. Att det brister för några supportrar är inte så konstigt. Det var inte många som protesterade när saker började flyga in på plan, och jag är nog inte helt fel ute om jag påstår att många "vanliga fans" ville se Chankos huvud blodigt.

Tricklev
2008-04-22, 11:01
Så hultman erkänner att fotbollfans är förvuxna bebisar som inte borde få vistas ute utan övervakning för att dom, till skillnad ifrån resten av världen inte kan stå till svars för deras egna agerande?

Dav0d
2008-04-22, 11:06
Fotboll är en sport för män? hahaha, den var bra.

Är det därför dem fejkar varje kontakt till 300% eller mer? Nej tacka vet jag hockey, streetbasket och kampsport.

WHITEFOLKS
2008-04-22, 11:09
Och folk tycker att "muslimer är dumma i huvudet" när de lackar på en Muhammedbild :D

Här ska de döda en spelare för att han har fel tröja på sig :D

MasterChief
2008-04-22, 11:09
Vilka förstör de för? "Oss andra supportrar"? Jag stod på norra när det hände, tro mig när jag säger att några inkastade prylar på planen var ett milt uttryck för känslorna som florerade.
Ja, det är ju inte direkt samhället som drabbas. Anledningen till att folk kastar in saker är för att de är förbannade som fan. Motståndarlagets maskande idiot till **** blir lätt ett offer när tusentals supportrar är så förbannade att de inte vet vad de ska ta sig till.
Folk verkar tro att det slängs in saker för att supportrar tycker att det är roligt, och att det bara är några få på arenan som delar deras mentalitet. Så är det knappast.
Först, ja. När Chanko gick tillbaka till hörnflaggan så kastades det däremot enbart pappersbollar, vilket tydligen räckte för att avbryta matchen.
Det var 8000 personer på norra. Att folk, i det här fallet de flesta, blir helt galna av frustration är inte så konstigt. Särskilt när domaren var totalt jävla värdelös och bajen blivit tilldelade en oförtjänt frispark som de dunkat in i mål. Att det brister för några supportrar är inte så konstigt. Det var inte många som protesterade när saker började flyga in på plan, och jag är nog inte helt fel ute om jag påstår att många "vanliga fans" ville se Chankos huvud blodigt.

Vi pratar om fotboll? F O T B O L L

När ska de fatta att det är fotboll, FOTBOLL BOLLIBOLLBOLL?

Lek med BOLL? En lite BOLL?

Det är liksom inte gladiatorspelen på Colosseum.

Herregud...

ligne
2008-04-22, 11:12
efter varje incident borde det spelas inför tomma läktare matchen efter.

men tanke på hur mycket pengar klubben förlorar då borde "fansen" sluta med sånt skit för att inte förstöra ekonomin i föreningen.

pervan
2008-04-22, 11:31
efter varje incident borde det spelas inför tomma läktare matchen efter.

men tanke på hur mycket pengar klubben förlorar då borde "fansen" sluta med sånt skit för att inte förstöra ekonomin i föreningen.

Sorgligt nog, tror jag inte att de utpekade fansen bryr sig om föreningen förlorar på det.

ASroma83
2008-04-22, 11:34
Så hultman erkänner att fotbollfans är förvuxna bebisar som inte borde få vistas ute utan övervakning för att dom, till skillnad ifrån resten av världen inte kan stå till svars för deras egna agerande?

Din fråga är felformulerad.

Fotboll är en sport för män? hahaha, den var bra.

Är det därför dem fejkar varje kontakt till 300% eller mer? Nej tacka vet jag hockey, streetbasket och kampsport.

Jag är intresserad av hur en kontakt kan fejkas till 300% eller mer. Kan du förklara?

Och folk tycker att "muslimer är dumma i huvudet" när de lackar på en Muhammedbild :D

Här ska de döda en spelare för att han har fel tröja på sig :D

hultman kan inte enbart definieras som fotbollssupporter.

Vi pratar om fotboll? F O T B O L L

När ska de fatta att det är fotboll, FOTBOLL BOLLIBOLLBOLL?

Lek med BOLL? En lite BOLL?

Det är liksom inte gladiatorspelen på Colosseum.

Herregud...

Uppenbarligen är det lite mer än bara en lek med en boll.

efter varje incident borde det spelas inför tomma läktare matchen efter.

men tanke på hur mycket pengar klubben förlorar då borde "fansen" sluta med sånt skit för att inte förstöra ekonomin i föreningen.

Alla ska straffas för vad några enskilda individer gör?

JJ
2008-04-22, 12:03
Det var 8000 personer på norra. Att folk, i det här fallet de flesta, blir helt galna av frustration är inte så konstigt. Särskilt när domaren var totalt jävla värdelös och bajen blivit tilldelade en oförtjänt frispark som de dunkat in i mål. Att det brister för några supportrar är inte så konstigt. Det var inte många som protesterade när saker började flyga in på plan, och jag är nog inte helt fel ute om jag påstår att många "vanliga fans" ville se Chankos huvud blodigt.

Så då kastade de pappersbollar? OOoooooo.. Folk får vara hur förbannade de vill, 99% av publiken kan hantera sina känslor.

MasterChief
2008-04-22, 12:06
Uppenbarligen är det lite mer än bara en lek med en boll.


Nej.

Det är en lek med en boll.

Dags att skaffa lite perspektiv.

JJ
2008-04-22, 12:07
efter varje incident borde det spelas inför tomma läktare matchen efter.

men tanke på hur mycket pengar klubben förlorar då borde "fansen" sluta med sånt skit för att inte förstöra ekonomin i föreningen.

Nej, det fungerar inte så överhuvudtaget. Möjligtvis skulle de bli misshandlade så grovt att de slutar av den anledningen, men för de flesta är fotbollen i sig bara en bisak.

ASroma83
2008-04-22, 12:07
Nej.

Det är en lek med en boll.

Dags att skaffa lite perspektiv.

Nej, alla tycker inte det. Dags att skaffa sig lite perspektiv.

jwzrd
2008-04-22, 12:32
Fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar och supporterkultur där supportrar deltar. De båda går hand i hand.

När man läser ditt bidrag till debatten så förstår man att du inte vet speciellt mycket om varken fotboll eller supportrar. Du drar alla över en kam när du spottar alla fans i Sverige rätt i ansiktet och påstår att alla är idioter då majoriteten är glada personer. Jag vet att i Hammarbys led så är 95% snälla och 5% bråkstakar. Läs gärna mitt tidigare inlägg då jag drog parallellen mellan fans och tyngdlyftare. Inte så rättvisst eller hur?

Supporterkultur handlar om känslor och det är därför det är så roligt att få ta del utav det men ibland kan det gå fel. Förstår man inte den kärleken så är det svårt att förstå vad som kan hända i en hejaklack.

Mitt tips till dig är att gå på en fotbollsmatch och försök få en positivare bild av det du föraktar.

Men om jag föraktar fotbollssupportrar eftersom alla beter sig som mentala fjortonåringar, hur hade du tänkt att fotbollsmatcher skulle ändra på det? Vid fotbollsplanen finns ... fotbollssupportrar som alla tror att detta är deras lekstuga snarare än platsen för en match?

Dina procentsatser hit och dit ändrar ingenting. Fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar. Punkt. Fotbollssupport är inte en sport. Det är två helt olika saker, det enda de har gemensamt är att det ena bitvis existerar på samma plats som det andra.

ASroma83
2008-04-22, 12:39
Men om jag föraktar fotbollssupportrar eftersom alla beter sig som mentala fjortonåringar, hur hade du tänkt att fotbollsmatcher skulle ändra på det? Vid fotbollsplanen finns ... fotbollssupportrar som alla tror att detta är deras lekstuga snarare än platsen för en match?



Alla fotbollssupportrar beter sig inte som mentala fjortonåringar. Alla fotbollssupportrar tror inte att fotbollsplanen är deras egna lekstuga.

Sedan får du förakta fotbollssupportrar hur mycket du vill, men du bör vara medveten om ovanstående.

jwzrd
2008-04-22, 12:43
Alla fotbollssupportrar beter sig inte som mentala fjortonåringar. Alla fotbollssupportrar tror inte att fotbollsplanen är deras egna lekstuga.

Sedan får du förakta fotbollssupportrar hur mycket du vill, men du bör vara medveten om ovanstående.

Jag är medveten om att jag överdriver. Men titta på inläggen i tråden. Se hultmans försvarstal t ex. Hur förhåller du dig till det? Känns det bra att ha den typen av personen bredvid dig när du besöker fotbollsmatcher? Han lackar på "domarjäveln" och är sen förbannad även utanför arenan. Hur kan någon acceptera detta?

ASroma83
2008-04-22, 12:56
Jag är medveten om att jag överdriver. Men titta på inläggen i tråden. Se hultmans försvarstal t ex. Hur förhåller du dig till det? Känns det bra att ha den typen av personen bredvid dig när du besöker fotbollsmatcher? Han lackar på "domarjäveln" och är sen förbannad även utanför arenan. Hur kan någon acceptera detta?

Jag håller inte alls med dom som försvarar händelserna på Råsunda. Dom kan och får inte representera en hel supporterskara. För mig spelar det ingen roll om jag vistas bland bråkstakar på en fotbollsarena eller bland bråkstakar i den lokala butiken. Utesluter man publik från fotbollsmatcher tvivlar jag på att det bråkas mindre.

superlative
2008-04-23, 03:12
Jag kan se massor av positivt i fotboll men även negativt. Menar du att vi/samhället ska blunda för våldet som pågår för att det finns några som tycker att det är roligt?

Sen vet jag inte riktigt hur jag ska tolka din skrivning om att fotboll och suportrar går hand i hand. Det är klart att det gör men inte med våld. Dom är inte ute efter sporten utan efter våldet. Det är det dom får kickar av.


Jag tycker inte att samhället behöver blunda men jag tycker att man kan lägga kraften på andra problem som är viktigare att ta itu med.

Jag skrev ett svar på en person skeva syn på supportrar. Ni får det att låta som om alla fans/supportrar är våldsverkare vilket är helt fel. Hur många huliganer känner du? Jag kan säga att alla huliganer i min klack är bland de personer som stödjer laget genom att vara aktiva inom klubben. De går i stor grupp på varje match, borta som hemma (utan att orska trubbel på dem flesta), engagerar sig inom föreningen för klubbens bästa, stödjer tifo och supportrar på läktaren och det är mer än de flesta "normala" fansen gör. Om det är trubbel på läktaren och saker som kastas in så är det bla dem som rättar till det. Så har det varit på varje match med incidenter förutom derby mot djurgården förra året jga varit på.

Jag antar att du läser kvällspressen då dina åsikter är som tagna ut Simon Banks krönikor. Dags att skaffa lite kunskap och egna åsikter kanske?
Inget illa menat men de flesta personer har en felaktig uppfattning om vad som egentligen händer på läktarna runt om i Sverige.

Våldet ni pratar om sker nästan alltid utanför läktaren då grupper med lika intresse och åsikter som möts och gör sin grej. Det är sagt att inga som inte vill slåss ska låtas vara i fred. Hatar man dessa personer för att de kostar medborgarna skattepengar så kan man ju börja hänga ut skattesmitare i tidningarna också men det är ju inte speciellt intressant att läsa om dem.

superlative
2008-04-23, 03:15
Jag har tagit mig hem efter matcher tillräckligt många gånger för att känna igen skrikande fulla apor när jag ser dem. Alla transportmedel lamslås halvt av mentala fjortonåriga bråkstakar till förlorade a-lagare i ordets rätta bemärkelse.

Låter som en vanlig veckoända i Stockholm för mig.

superlative
2008-04-23, 03:28
Ja, alldeles rätt. Nu ska jag börja kasta saker på folk när dom inte gör som jag vill. Fan ta kassörskan om hon inte lägger varorna i påsen åt mig, då ska jag hoppa över kassan och börja veva.
Det handlar ju ändå om känslor, så det är ok.
Eller hur grabbar, nu ska dom få se.

Du har missförståt mig. Jag menar inte att fanses ska bli tuffare. Jag tycker bara att förakt grundas i okunnighet och rädsla. Om det blir en tuffare mentalitet i Sverige så skulle folket rycka på axlarna åt dessa händelser då det inte är ett stort samhällsproblem och media skulle inte längre ge en felaktig och vinklad rapportering om "hotet mot demokratin" eftersom det inte skulle sälja lika bra som det gör idag.

Kom ihåg att jag absolut inte försvarar inkastning av föremål på planen!

superlative
2008-04-23, 04:31
Men om jag föraktar fotbollssupportrar eftersom alla beter sig som mentala fjortonåringar, hur hade du tänkt att fotbollsmatcher skulle ändra på det? Vid fotbollsplanen finns ... fotbollssupportrar som alla tror att detta är deras lekstuga snarare än platsen för en match?

Dina procentsatser hit och dit ändrar ingenting. Fotboll är en sport där fotbollsspelare deltar. Punkt. Fotbollssupport är inte en sport. Det är två helt olika saker, det enda de har gemensamt är att det ena bitvis existerar på samma plats som det andra.

Nu tycker jag att det är du som beter dig som en fjortonåring. Du läser inte mina kommentarer och du har en skev syn på världen. Ingen idé att försöka ändra på din åsikt då du inte är motaglig.

Du har fel, de är beroende utav varandra

Nitrometan
2008-04-23, 06:27
Du har fel, de är beroende utav varandra
Fotbollen är inte beroende av huligansupportrarna.

tntballe
2008-04-23, 07:09
Du har missförståt mig. Jag menar inte att fanses ska bli tuffare. Jag tycker bara att förakt grundas i okunnighet och rädsla. Om det blir en tuffare mentalitet i Sverige så skulle folket rycka på axlarna åt dessa händelser då det inte är ett stort samhällsproblem och media skulle inte längre ge en felaktig och vinklad rapportering om "hotet mot demokratin" eftersom det inte skulle sälja lika bra som det gör idag.

Kom ihåg att jag absolut inte försvarar inkastning av föremål på planen!

Även om media förstorar upp saker och en stor del inte vet bättre än vad som står i aftonbladet, så är det ju fortfarande idioterna som kastar in saker som är problemet.

Så länge det finns nån eller några som svinar, kommer det finnas folk som skräms av det.
Tycker oxå att det bör bli lite tuffare mentalitet bland vissa. Men att tolerera att vissa förstör spelet, är att bli mesigare.

hultman
2008-04-23, 07:12
Fotbollen är inte beroende av huligansupportrarna.

Som i det här fallet är?

Nitrometan
2008-04-23, 07:16
Som i det här fallet är?
Det vet du säkert bättre än jag. Du har varit på fler matcher.

kelk
2008-04-23, 08:21
Här är lite om vad BajenGruppen har gjort efter derbyt för att förhindra att saker kommer att kastas in igen. Även en beskrivning på en av personerna som sulade in en banger, sida 6. Mycket nöje!

http://www.sodermalmsnytt.se/index.php3?use=document&cmd=show_inline&fileid=267&filename=sn-2008-16.pdf

superlative
2008-04-23, 08:30
Fotbollen är inte beroende av huligansupportrarna.


Vart skrev jag att fotbollen är beroende utav huliganer?

jwzrd
2008-04-23, 08:34
Nu tycker jag att det är du som beter dig som en fjortonåring. Du läser inte mina kommentarer och du har en skev syn på världen. Ingen idé att försöka ändra på din åsikt då du inte är motaglig.

Du har fel, de är beroende utav varandra

Visst. De är beroende av varandra men det är fotbollen som är primär. Min syn på världen är nog inte så skev som du tror. Den grundar sig i att alla ansvarar inför sina handlingar och beter man sig vid fotbollsplanen på ett sätt man inte kan göra på Pluckes snabbköp så bör man sluta. Kärlek till sina supporterpojkar eller inte.

Trance
2008-04-23, 09:04
media skulle inte längre ge en felaktig och vinklad rapportering om "hotet mot demokratin" eftersom det inte skulle sälja lika bra som det gör idag.

Aftonbladet säljer färre lösnummer när de rapporterar om läktarbråk än när de inte gör det.

ASroma83
2008-04-23, 11:41
Du har missförståt mig. Jag menar inte att fanses ska bli tuffare. Jag tycker bara att förakt grundas i okunnighet och rädsla. Om det blir en tuffare mentalitet i Sverige så skulle folket rycka på axlarna åt dessa händelser då det inte är ett stort samhällsproblem och media skulle inte längre ge en felaktig och vinklad rapportering om "hotet mot demokratin" eftersom det inte skulle sälja lika bra som det gör idag.

Kom ihåg att jag absolut inte försvarar inkastning av föremål på planen!

Jag håller med dig om att förakt till stora delar grundas i okunnighet och rädsla. Men att anamma en tuffare mentalitet tror jag är fel väg att gå. Jag tror snarare det vore bättre med en minskad okunnighet och rädsla.

superlative
2008-04-23, 15:17
Aftonbladet säljer färre lösnummer när de rapporterar om läktarbråk än när de inte gör det.

Källa tack.
Sen ifall det nu skulle stämma så skulle dem sälja betydligt mindre om de höll sig till verkligheten.

Trance
2008-04-23, 15:29
Källa tack.
Sen ifall det nu skulle stämma så skulle dem sälja betydligt mindre om de höll sig till verkligheten.

Lauls blogg. Orkar inte leta upp inlägget.