handdator

Visa fullständig version : Har ni njutit av våren än?


Scratch89
2008-04-19, 17:46
Själv har jag och flickan varit ute och njutit i solen idag. Iklädd linne, trekvartsbyxor och tofflor så promenerade vi runt inne på Botaniska Trädgården och Slottsskogen, och avnjöt även den nya Magnum Java.
Hur är det för er?

Cilia
2008-04-19, 17:48
Japp men inte idag. Nu är det molnfritt men varit molnigt hela dagen.


sen tycker jag det låter perverst när du kallar din flickvän för flickan. Låter som om hon är ett barn

GymTT
2008-04-19, 17:49
Definitivt, promenaderna nu senaste gångerna har varit en fröjd!

shut teh face
2008-04-19, 17:49
Japp men inte idag. Nu är det molnfritt men varit molnigt hela dagen.


sen tycker jag det låter perverst när du kallar din flickvän för flickan. Låter som om hon är ett barn
Vad är det för fel på barn?

Scratch89
2008-04-19, 17:49
Tråkigt att det är molnigt i Stockholm; här har det varit säkert 20 grader och molnfritt hela dagen.

Att du kan få det att låta perverst säger nog mer om dig än mig...

Dreas
2008-04-19, 17:49
Japp, öppnat dörren och känt solens varma strålar:)

Rahf
2008-04-19, 17:50
Scratch är ett PERVO!! Oh my goodness! :em:

Jag njöt av vårvädret tidigare i veckan, satt utomhus med t-shirt och njöt av solen. Idag har jag jobbat och det har även varit lite kyligare så det blev inget av det idag.

Koloftw
2008-04-19, 17:50
Riktigt skönt att de blivit fint väder ute: Ja.

Cilia
2008-04-19, 17:51
Att du kan få det att låta perverst säger nog mer om dig än mig...

tror inte det men det är OT oavsett

shut teh face
2008-04-19, 17:51
Jag satt ute med syrran och fikade och rökte i flera timmar, men det var typ 1 vecka sedan. Jag tycker alla väder är bra, sålänge det inte stör mig när jag sitter och spelar vid datorn.

Viktor_Balck
2008-04-19, 17:52
Själv så tog jag en promenad till Lidl idag, iklädd gaspbyxor, tröja, sweatshirt, nikejacka och gympadojjor.

Hur varmt har det varit i göteborg då scratch? Trekvartsbyxor och tofflor låter kallt.

myggan
2008-04-19, 17:54
I Göteborg har det varit riktigt varmt. (har inga siffror)
Jag var ute och åkte lite longboard förut i tröja men det blev för varmt så det fick bli t shirt istället,
och det var ingen chans att man frös.

Scratch89
2008-04-19, 17:55
Själv så tog jag en promenad till Lidl idag, iklädd gaspbyxor, tröja, sweatshirt, nikejacka och gympadojjor.

Hur varmt har det varit i göteborg då scratch? Trekvartsbyxor och tofflor låter kallt.

Idag var det säkert 20 grader varmt och vindstilla. Det började blåsa lite vid Slottsskogen, och då blev det lite kyligt, annars har det varit helt underbart varmt. Jag fick klä av mig till shorts och linne redan imorse när jag var påväg till gymet vid 11 imorse.

Lellan
2008-04-19, 17:58
Är ute lika mkt som vanligt, njuter inte särskilt av att det är vår. Höstnjut kan jag få, men våren rör mig inte i ryggen. Å snart är den förbannade sommaren här, när man bränner sig, sticker sig på elaka djur, folk är fulla dag som natt och blir påträngande och spyr och bajsar vart de går, man blir törstig -kissnödig- och får solsting i värsta fall. Det dammar eller regnar. Kvällar nätter funkar dock utmärkt. :) Det är det jävligaste med att ha barn, man måste knipa käft och sucka lyriskt i kör i kapp med andra morsor. *spy*

Äh. Jag orkar verkligen inte engagera mig i vår och sommarkänslor. Sensommaren däremot, och när det drar mot höst..*cupid* DET är njut. Vinternjut kan vara snöknarr under skorna och en mysig jacka och frisk vind mot kinden. :thumbup:

Edit: Jag har fått några fräknar på näsan. Om det räknas.

Pepparkakssmurfen
2008-04-19, 17:59
Idag var det säkert 20 grader varmt och vindstilla. Det började blåsa lite vid Slottsskogen, och då blev det lite kyligt, annars har det varit helt underbart varmt. Jag fick klä av mig till shorts och linne redan imorse när jag var påväg till gymet vid 11 imorse.

20grader? wtf?! bor du i Spanien??

maaherra
2008-04-19, 18:02
Har suttit i slottsskogen och käkat kakor, bullar, godis, tunnbrödrullar, nå frukter, druckit bira och kramats med flickan.

Sammanfattningsvis har det varit en kanondag, hoppas ni andra har haft det lika trevligt :thumbup:

Viktor_Balck
2008-04-19, 18:06
Har suttit i slottsskogen och käkat kakor, bullar, godis, tunnbrödrullar, nå frukter, druckit bira och kramats med flickan.

Sammanfattningsvis har det varit en kanondag, hoppas ni andra har haft det lika trevligt :thumbup:

Är hon ett barn eller?

/Cilia från Viktor_Balcks konto

Shajjn
2008-04-19, 18:10
Ja, jag har gått promenader och lapat sol allmänt. Idag blev det lite skoghuggar-arbete på bakgården.

L-Sami
2008-04-19, 18:11
Vår? Här är det två meter snö fortfarande, fast våren börjar komma. Var några varma dagar här under veckan.

L-Sami
2008-04-19, 18:12
Japp men inte idag. Nu är det molnfritt men varit molnigt hela dagen.


sen tycker jag det låter perverst när du kallar din flickvän för flickan. Låter som om hon är ett barn

Låter det perverst när tjejerna kallar sina pojkvänner för pojkar?

Shajjn
2008-04-19, 18:13
Jag kan bekräfta att vi i Göteborgstrakten har haft minst 17 grader idag (detta avläst kring 15:00)

maaherra
2008-04-19, 18:17
Är hon ett barn eller?

/Cilia från Viktor_Balcks konto

Va? Nej, nej. Precis i lagom ålder för giftermål.

http://www.hultsfred.se/ImageVault/Images/id_120/conversionFormat_124/scope_1/ImageVaultHandler.aspx

Rockhard
2008-04-19, 18:17
nej men har planerat lite njutning på tisdag

Tricce
2008-04-19, 18:21
Jag är hårdrockare :hbang:

rolf
2008-04-19, 18:21
Jepp, skottade upp en liten ruta som jag satte mig i och njöt av solen de 3 timmarna den lyste idag. Gotta love Finland! :thumbup:


Nej, det har varit riktigt fint väder här. Kallt som fan i luften iofs men skönt att sitta i solen på något vindstilla ställe. Några 20 grader blir det fan inte här innan juni. :D

Fjällbrynt
2008-04-19, 18:22
Vi har till och med haft 20 grader i luleå, de blev T-shirt... Fy fan va skönt!

Cilia
2008-04-19, 18:23
Låter det perverst när tjejerna kallar sina pojkvänner för pojkar?
om hon kallar honom för pojke/pojken tycker jag det.
För mig är det vad föräldrar kallar sina barn för. Jag får förälder-barn association.

vsson
2008-04-19, 18:25
Ska ut och njuta nu med skejtbården

maaherra
2008-04-19, 18:26
om hon kallar honom för pojke/pojken tycker jag det.
För mig är det vad föräldrar kallar sina barn för. Jag får förälder-barn association.

Det är för att du är för gammal för att förstå dig på den nya ungdomliga språktillämpningen.

Scratch89
2008-04-19, 18:28
Har suttit i slottsskogen och käkat kakor, bullar, godis, tunnbrödrullar, nå frukter, druckit bira och kramats med flickan.

Sammanfattningsvis har det varit en kanondag, hoppas ni andra har haft det lika trevligt :thumbup:
När var du där? Du borde ha sett mig och Elin isf. Vi gick förbi där typ kvart över fem.

om hon kallar honom för pojke/pojken tycker jag det.
För mig är det vad föräldrar kallar sina barn för. Jag får förälder-barn association.

Så om jag hade varit äldre och varit ute med min dotter, hade jag varit pervers då?

Cilia
2008-04-19, 18:28
Ska ut och njuta nu med skejtbården
kul, jag har alltid velat lära mig men tyckt det var så läskigt.
Vågade aldrig släppa sargen liksom




Det är för att du är för gammal för att förstå dig på den nya ungdomliga språktillämpningen.
eller så är ni fortfarande barn
eller töntar

Rex
2008-04-19, 18:36
Vi va ute och grillade idag :D Riktigt bra väder här i lilla Emmaboda :)

Scratch89
2008-04-19, 18:41
maaherra, ska vi höras imorgon om det är fint väder, så kan vi köra nån liten picknick eller nåt i Slottsskogen? Det vore lite mysigt.

maaherra
2008-04-19, 18:41
När var du där? Du borde ha sett mig och Elin isf. Vi gick förbi där typ kvart över fem.


Vi var där mellan två och halv sju. Slottsskogen är ju dock rätt stor så oddsen är väl rätt bra att man missar varandra :)


eller så är ni fortfarande barn
eller töntar

Nu säger du för att det är att vi är barn.

Då undrar jag hur det kan vara perverst av ett barn att kalla ett annan barn för en benämning som syftar till ett barn? (I det här fallet flicka). Nu trasslar du in dig lite va?

eller är helt enkelt väldigt trångsynt.

Animalistic
2008-04-19, 18:42
usch för solen, varmt får de vara. men vill fanimej inte bli brun!

babidi
2008-04-19, 18:43
ska ut och göras nu.

maaherra
2008-04-19, 18:43
maaherra, ska vi höras imorgon om det är fint väder, så kan vi köra nån liten picknick eller nåt i Slottsskogen? Det vore lite mysigt.

Låter som en bra idé! Du har ju mitt mobilnummer så hör av dig.

Cilia
2008-04-19, 18:43
nä, i det fallet ni är barn är det ok. Det var det jag menade.
Jag utgick ifrån att ni var vuxna och utifrån det perspektivet låter det perverst.

Däremot vet jag att jag inte skulle ha velat bli kallad flicka när jag var typ 18 år.

Cinna
2008-04-19, 18:49
Japp igår klarade jag av första lunchen på uteservering och fika i solen.

Äntligen vår!

maaherra
2008-04-19, 18:50
nä, i det fallet ni är barn är det ok. Det var det jag menade.
Jag utgick ifrån att ni var vuxna och utifrån det perspektivet låter det perverst.

Däremot vet jag att jag inte skulle ha velat bli kallad flicka när jag var typ 18 år.

Grundkravet för att kunna betecknas som barn är att man inte inträtt puberteten, du gör det lite väl lätt för dig att ducka undan diskussionen genom att definiera om den benämningen.

Men bra försök.

Cilia
2008-04-19, 18:59
Japp igår klarade jag av första lunchen på uteservering och fika i solen.

Äntligen vår!
och jag klarade av en fika i solen utanför gymmet, glömde det.
du smet bara förbi fegis.



Maaaaherrrra - flicka och pojke är benämning på barn. Jag har ingen aning om huruvida du har klarat av någon pubertet eller inte och tar inte med din utveckling i mitt resonemang. Utan konstaterar bara att om ni är barn så är det ok att kalla varandra för barn.

L-Sami
2008-04-19, 19:01
Vi har till och med haft 20 grader i luleå, de blev T-shirt... Fy fan va skönt!

20 grader när då? Igår?

christian
2008-04-19, 19:03
Yep. Jag kör hoj så fort tillfälle ges. =)

egge
2008-04-19, 19:05
usch för solen, varmt får de vara. men vill fanimej inte bli brun!

Jag vill bli brun! Tur att jag har lätt för att bli det i ansiktet. På högstadiet undrade en lärare om jag varit utomlands efter en helg med mycket solsken.

Tjuckot
2008-04-19, 19:09
Nja. Men jag tror att det är på gång nu faktiskt.

maaherra
2008-04-19, 19:17
Utan konstaterar bara att om ni är barn så är det ok att kalla varandra för barn.

Det är de annars också, eftersom "flickan" numera inte har betydelsen barn i språket bland ungdomar. Det har utvecklat sig naturligt att bli en synonym för flickvän i vardagsspråk, även om flicka fortfarande rent definitionsmässigt är en benämnig för ett barn av kvinnligt kön.

No offense nu, men eftersom du är aningens äldre (vad jag förstått) så kanske du fortfarande tycker det låter pervest då du - av naturliga umgängesmässiga skäl (?) - inte hänger med den yngre generationens språkrevisionism.

Cilia
2008-04-19, 19:20
Det är de annars också, eftersom "flickan" numera inte har betydelsen barn i språket bland ungdomar. Det har utvecklat sig naturligt att bli en synonym för flickvän i vardagsspråk, även om flicka fortfarande rent definitionsmässigt är en benämnig för ett barn av kvinnligt kön.

No offense nu, men eftersom du är aningens äldre (vad jag förstått) så kanske du fortfarande tycker det låter pervest då du - av naturliga umgängesmässiga skäl (?) - inte hänger med den yngre generationens språkrevisionism.

*yawn*
det är ett sätt för er att få flickorna att låta söta och oskyldiga.

Trance
2008-04-19, 19:23
*yawn*
det är ett sätt för er att få flickorna att låta söta och oskyldiga.

Breaking News!!!

Personer hittar på gulliga namn på sin partner!

More at eleven!

...seriöst. Jag lär skriva mer här klockan 11. Jag är sjuk och får inte leka med de andra barnen.

mini
2008-04-19, 19:26
Jag gillar uttrycket flicka om flickvän.

OnT. Jag promenerade idag, men särskilt vårlikt blev det inte förrän på kvällen, och bara lite.

nr16
2008-04-19, 19:46
Oja, har blivit ett par timmars fotboll i shorts o kortärmad tröja...senast idag 3h.:)

Lepras
2008-04-19, 20:04
Har gått runt i T-shirt hela långa soliga underbara dagen :)



snopp

krilleh
2008-04-19, 20:10
absolut.. blivit en del solande vid bryggan här i uppsala, brillorna på och har även glidit runt med bilen litegrann för första gången :) Idag var jag på gröna lund också, mkt fint väder sista timmarna

bertbert
2008-04-19, 20:12
Jag och min sambo (festmö???) har njutit av våren idag!

LadyInsane
2008-04-19, 20:39
Jag är hårdrockare samt handlar på lidl.

Thats right, I'm bad.

Timme
2008-04-19, 21:07
Ja, självklart! Jag har solat mig Rosa idag. hör ni det!? Rosa!

JustinCredible
2008-04-19, 21:14
Åt glass utomhus.

Scratch89
2008-04-19, 21:15
Hoppas att vädret håller i sig nu. Sommar för mig är när man kan springa till gymet i träningskläderna utan långärmade tröjor och täckbyxor.

Johan_P
2008-04-19, 21:15
Jag tog fram solstolen och stekte ett litet tag :D

F.ö: självklart kan man kalla sin flickvän för flicka, inget fel med det.

Frantic
2008-04-19, 21:21
Suttit på stan och käkat glass i shorts. Spelat brännboll och kubb i samband med grillning ett par gånger så jo det tycker jag att jag har.

Timme
2008-04-19, 21:39
Hoppas att vädret håller i sig nu. Sommar för mig är när man kan springa till gymet i träningskläderna utan långärmade tröjor och täckbyxor.

Jag hoppas också det. Idag var det perfekt väder. Det fanns inte ett moln på min himmel!