handdator

Visa fullständig version : Hyra bil - bolag?


Cilia
2008-04-19, 14:46
Ska hyra en bil och undrar om någon har hyrt via sixt? Jag har aldrig hört talas om dom men SAS har ett samarbete med dom och då tänker jag att dom kan inte vara helt obetydliga.

En observation när jag jämför priser. Sixt och Hertz har ungefär samma priser men när jag tittar på Avis så är dom nästan 3 gånger så dyra.

-squat-
2008-04-19, 14:49
Statoil och OKQ8 är nog billigast om storlek på bilen inte är så viktig. Annars är Mabi hyrbilar bra att ha och göra med också.

Arnesson
2008-04-19, 14:50
SIXT funkar bra. Känner jag doften av bonuspoängsjakt? :D

Cilia
2008-04-19, 14:57
Statoil och OKQ8 är nog billigast om storlek på bilen inte är så viktig. Annars är Mabi hyrbilar bra att ha och göra med också.
Det är inte i Sverige


SIXT funkar bra. Känner jag doften av bonuspoängsjakt? :D
orkade inte leta upp några andra boalg. Kollade budget och dom är inte billigare.

edit
menade holiday aoutos

lectris
2008-04-19, 15:04
Hertz har funkat super när jag har hyrt, en bra sak är att man kan hyra på ett ställe och lämna på ett annat utan att de tar nån extraavgift :)

Cilia
2008-04-19, 15:10
Hetz har jag hyrt från förrut med och funkat. Men sixt specar bilar bättre. Verkar säkrare vad man får men det kanske är en illusion.

Ska hämta och lämna på samma ställe då jag flyger.

Jag hade aldrig hört talas om sixt innan så blev lite skeptisk.

coxie
2008-04-19, 15:13
Hyrt av Sixt flera gånger och det har funkat kanon.

Cilia
2008-04-19, 15:19
Hyrt av Sixt flera gånger och det har funkat kanon.
Tack, jag ska nog vara lite wild and crazy och gå på det mindre okända bolaget *g*

Var på väg att boka in en större bil men vad ska jag med en stor bil till? Det blir bara svårare att hitta p-plats.

-squat-
2008-04-19, 15:25
Tack, jag ska nog vara lite wild and crazy och gå på det mindre okända bolaget *g*

Var på väg att boka in en större bil men vad ska jag med en stor bil till? Det blir bara svårare att hitta p-plats.

Du kan alltså inte fickparkera! ;)
Glöm inte att kolla om självriskreducering och sådant ingår. Så att det inte blir en dyr historia ifall att du krockar.

Cilia
2008-04-19, 15:29
Du kan alltså inte fickparkera! ;)
Glöm inte att kolla om självriskreducering och sådant ingår. Så att det inte blir en dyr historia ifall att du krockar.

pfft jag bor i Stockholms innerstad. Jag är gud på att fickparkera.


checked *s*
Collision Damage Waiver (CDW) Included
theft protection (LDW € 650.00) Included
Service charge Included
Road Tax Included
free kilometers included: 1750 (Additional km: € 0.25)

Pepparkakssmurfen
2008-04-19, 17:57
Sixt är skitstora utanför Sverige,det är bara du som missat att de finns.Du behöver inte vara skeptisk mot Sixt.

hum
2008-04-19, 21:51
Sixt har snyggast personal. Tycker dom brukar ha lite roligare bilar också, Hertz har bara Ford Focus och V70...

Cilia
2008-04-19, 22:04
Bokad blev en liten bil 214 euro för en vecka.
Jag tycker det var billigt

är det någon som använt deras Quick Check-in station och vet hur det funkar?

chidde
2008-04-21, 11:16
några fler bolag som har det här med att hyra från ett ställe och lämna på ett annat?

hade för mig att Statoil (som fö samarbetar med sixt) hade nåt sånt, stämmer det?

behöver en skåpbil i form av ford transit eller nåt sånt som går Malmö-Helsingborg i helgen nämligen

hahavaffan
2008-04-21, 12:10
Sixt är bra. Vi hade en BMW 520i hemma förra veckan. Den hade gått 12 mil :D

lodis
2008-04-21, 12:40
Sixt är ju hur stora som helst, i sverige väljer man en lägre profil dock.. Utomlands är det ju bara sixt sixt sixt.. överallt...