handdator

Visa fullständig version : Grattis HV71


Rahf
2008-04-18, 21:38
Satt och lyssnade på radion och det verkar som om HV vann.

Diskutera matchen här.

nr16
2008-04-18, 21:39
SÅ JÄvla Niiiiceeeeee.....

HÅve BlÅÅ Är Dom BÄsta!!!!!!!!!!!!!!!!

Inget Sm-guld Till Lhc
Inget Sm-guld Till Lhc
Inget Sm-guld
Inget Sm-guld
Inget Sm-guld Till Lhc

Fultjack
2008-04-18, 21:41
Den här matchen borde Linköping ha vunnit *grr* men spännande var det

Mersault
2008-04-18, 21:41
SM GULD!!!!!!!!!!!!! Sjukt fint

Angel
2008-04-18, 21:46
Då va den sömnen förstörd eftersom alla kommer åka förbi utanför och vråla halva natten :)

KlopFer
2008-04-18, 21:46
HÄrligt! Fyfan Vad SkÖnt Det KÄnns!!!:hbang:

Angel
2008-04-18, 21:50
HÄrligt! Fyfan Vad SkÖnt Det KÄnns!!!:hbang:


varför hejjar man på hv om man bor i norrköping då?

tp_88
2008-04-18, 21:50
Jag kan inte med ord beskriva hur förbannad jag är. Slog sönder min hand innan omspolningen i slutet på andra.

Grattis till SM-guldet Rönnmark, hoppas HV betalar bra så att det var värt det.

KlopFer
2008-04-18, 21:51
varför hejjar man på hv om man bor i norrköping då?

Varför håller någon på LHC som bor i umeå?

Bara för jag bor här betyder det inte att jag borde hålla på något annat lag =/

dice
2008-04-18, 21:53
Då va den sömnen förstörd eftersom alla kommer åka förbi utanför och vråla halva natten :)

Jag är en av dem.

747
2008-04-18, 21:56
Riktigt skönt att sveriges sämsta publik än en gång fick förlora en final. Nu lär dom väl slå sönder stan men det har dom nog budgeterat med.

Grattis HV. Det var rättvist sett över hela säsongen.

KlopFer
2008-04-18, 21:59
Riktigt skönt att sveriges sämsta publik än en gång fick förlora en final. Nu lär dom väl slå sönder stan men det har dom nog budgeterat med.

Grattis HV. Det var rättvist sett över hela säsongen.

Vilken stad? *host*

Angel
2008-04-18, 21:59
Gick ut och kollade lite och skrek lite...haha, folk var heelt galna. synd man jobbar imorrn annars kunde man gått ut och röjjt lite.

nr16
2008-04-18, 22:01
varför hejjar man på hv om man bor i norrköping då?

jag bor i trelleborg, älskar hv ändå, något fel :P


HÅÅÅVEEEE BLÅÅÅÅ!

747
2008-04-18, 22:02
Vilken stad? *host*

Stockholm eller vad dom kommer ifrån.

LadyG
2008-04-18, 22:02
Riktigt skönt att sveriges sämsta publik än en gång fick förlora en final. Nu lär dom väl slå sönder stan men det har dom nog budgeterat med.

Grattis HV. Det var rättvist sett över hela säsongen.

+1

Grattis HV, vinner man serien så överlägset som de gjorde är det för att de för närvarande är Sveriges bästa lag.

Dessutom var det lite rättvis att de vann i Linköping, den publiken behöver lära sig lite hyfs.

KlopFer
2008-04-18, 22:06
Stockholm eller vad dom kommer ifrån.

haha, det var bara mitt dryga sätt att påpeka att allting ligger så utspritt i Linköping att det knappt känns som en stad.

Fast man kanske kan diskutera dombesluten idag. Men sånt e livet *kissass*

HV!!!!!!!!!!! :D

kolle
2008-04-18, 22:09
Så jävla gött och rättvist :D Synd bara att alla biljetter var slutsålda under finalen

__P
2008-04-18, 22:16
BlÄÄÄÄ!

Speedy
2008-04-18, 22:24
Så underbart!! fruktansvärrt skönt! härligt att alla bittra LHC fans får vad de förtjänar..sämre publik finns nog inte i sverige...

de har ju varit klar bättre sista fyra..och att klara av så mycket boxplay är starkt...LHC måste lära sig spela PP men de ska ha all heder de har gjort ett bra slutspel...

SM-guld!!

Allram
2008-04-18, 22:33
Helt Underbart! :)

Flexbert
2008-04-18, 22:48
Rätt bra ös i Cloetta Center. Hade inte velat vara dommare jag, folk är ju helt galna...
HV vinner på att deras målvakt är så mycket bättre. Nu får LHC ta och köpa ny målvakt. Lär väl vara några spelare i första femman som ska säljas.

KlopFer
2008-04-18, 22:50
Liv var faktiskt enastående ikväll, det kändes som han bara blev bättre och bättre ju mera skott han fick på sig.

OggeP
2008-04-18, 22:50
Jag såg matchen på plats. Även om HV har varit fantastiskt bra under hela serien och slutspelet så var de definitivt inte det bättre laget på isen idag. Pucken gick inte LHC:s väg, lägg till en storspelande Stefan Liv och en fullkomligt inkompetent Rönnmark så var guldet ett faktum. Jag undrar när domarna ska sluta förfördela LHC.

Bortser man från dagens match tycker jag ändå att HV är värda ett guld, grattis.

KlopFer
2008-04-18, 22:53
Fast om man kollar på utvisningarna så hade HV rätt så fin statestik. 5+2, 2+2 typ hela tiden kändes det som. Ibland var dem 3 spelare på isen i mera en 1 minut. Aa känns som LHC fick rätt många chanser.

OggeP
2008-04-18, 22:56
Fast om man kollar på utvisningarna så hade HV rätt så fin statestik. 5+2, 2+2 typ hela tiden kändes det som. Ibland var dem 3 spelare på isen i mera en 1 minut. Aa känns som LHC fick rätt många chanser.

Visst, LHC var ineffektivt, men inga utvisningar i världen kan kompensera ett felaktigt bortdömt mål.


På det stora hela har Liv varit klart bättre än Stana, vilket avgjorde.

tp_88
2008-04-18, 22:56
Fast om man kollar på utvisningarna så hade HV rätt så fin statestik. 5+2, 2+2 typ hela tiden kändes det som. Ibland var dem 3 spelare på isen i mera en 1 minut. Aa känns som LHC fick rätt många chanser.
Snälla, tala om för mig vad det har med saken att göra. Var någon av utvisningarna inte korrekt dömda, menar du?

KlopFer
2008-04-18, 23:06
Snälla, tala om för mig vad det har med saken att göra. Var någon av utvisningarna inte korrekt dömda, menar du?

Visst var dem det. Men under alla dessa minuter hade LHC mycket tid att vinna vilket dem inte gjorde.

-Englund
2008-04-18, 23:16
Då va den sömnen förstörd eftersom alla kommer åka förbi utanför och vråla halva natten :)

haha tyckte det stod "Då va den sommarn förstörd"... liksom wtf? ta det inte för seriöst nu tänkte jag:D

tp_88
2008-04-18, 23:17
Visst var dem det. Men under alla dessa minuter hade LHC mycket tid att vinna vilket dem inte gjorde.
Ja, men dåså, vad är ditt stora problem? Hv hade också 5v3 i över 1minut etc. Domaren gav både HV och LHC skapligt rättvisa utvisningar, men dömde felaktigt bort ett mål för LHC och nekade dom en given straff. Hade han inte varit blind/haft psykiska problem/varit partisk hade dom vunnit. Men du tycker alltså att LHC inte förtjänar att vinna för att dom inte lyckades vinna med en korrupt domare på isen? Bra tänkt.

NiXPhoenix
2008-04-18, 23:17
Varför dömdes målet i andra perioden bort?
Har ingen koll på hockey, var det för att domaren redan signalerat att det inte var mål eller? Kan han inte ändra sig?
Stefan Liv måste ju vetat att det var mål, han drog ju ut pucken. :D

KlopFer
2008-04-18, 23:20
Varför dömdes målet i andra perioden bort?
Har ingen koll på hockey, var det för att domaren redan signalerat att det inte var mål eller? Kan han inte ändra sig?
Stefan Liv måste ju vetat att det var mål, han drog ju ut pucken. :D

Mjo han hade blåset men sedan kan väl domaren ändra sig om han ringer upp och har sig. Men tror mera på att han tycke se att Liv hade kontroll på pucken och då får man inte vara där och gräva med klubban.

Tror det var det han gick på.

WHITEFOLKS
2008-04-18, 23:23
Var det inte avvaktande utvisning och Liv hade pucken i sin ägo då? :)

747
2008-04-18, 23:26
Ja, men dåså, vad är ditt stora problem? Hv hade också 5v3 i över 1minut etc. Domaren gav både HV och LHC skapligt rättvisa utvisningar, men dömde felaktigt bort ett mål för LHC och nekade dom en given straff. Hade han inte varit blind/haft psykiska problem/varit partisk hade dom vunnit. Men du tycker alltså att LHC inte förtjänar att vinna för att dom inte lyckades vinna med en korrupt domare på isen? Bra tänkt.

Undra vem det är som har psykiska problem. Vi skulle vunnit första kvarten mot Timrå också men det hade nog inte spelat någon större roll. För övrigt så missade han ju en straff åt båda hållen.

NiXPhoenix
2008-04-18, 23:29
Mjo han hade blåset men sedan kan väl domaren ändra sig om han ringer upp och har sig. Men tror mera på att han tycke se att Liv hade kontroll på pucken och då får man inte vara där och gräva med klubban.

Tror det var det han gick på.



Ah, okej. Då förstår jag.
Det där gräva med klubban trots att målvakten mer eller mindre har den har man ju varit med om när man var liten och spelade bandy. Lagom kul när man inte har några handskar och ens klasskamrater gör allt för att göra mål.

KlopFer
2008-04-18, 23:32
Ja, men dåså, vad är ditt stora problem? Hv hade också 5v3 i över 1minut etc. Domaren gav både HV och LHC skapligt rättvisa utvisningar, men dömde felaktigt bort ett mål för LHC och nekade dom en given straff. Hade han inte varit blind/haft psykiska problem/varit partisk hade dom vunnit. Men du tycker alltså att LHC inte förtjänar att vinna för att dom inte lyckades vinna med en korrupt domare på isen? Bra tänkt.

På tal om staff borde HV också fått en så att skylla på domaren är bara patetiskt.

SMGULD:hbang:

KlopFer
2008-04-18, 23:34
Ah, okej. Då förstår jag.
Det där gräva med klubban trots att målvakten mer eller mindre har den har man ju varit med om när man var liten och spelade bandy. Lagom kul när man inte har några handskar och ens klasskamrater gör allt för att göra mål.

Haha joo brukar bli så, därför folk som håller på LHC blivit så grinig för två av deras mål har nu blivit bortdömda för spelarna varit där och grävt med klubban :D

tp_88
2008-04-18, 23:35
Undra vem det är som har psykiska problem. Vi skulle vunnit första kvarten mot Timrå också men det hade nog inte spelat någon större roll. För övrigt så missade han ju en straff åt båda hållen.
Ja, det undrar jag som sagt också, vi kan starta en klubb om du vill? Känns som att första kvarten mot Timrå, eller den däringa matchen mot Djurgården 1998 känns ganska irrelevant i en diskussion om kvällens match, tycker du inte det? Jag visste den skulle komma, även om jag inte anser att neddragningen av Ledin är lika självklar så kan vi glömma hela straff-grejen om det får dig på bättre humör. Faktum kvarstår - domaren avgjorde matchen och LHC hade vunnit om han dömt korrekt vid bortdömningen av målet. Att han inte ens ringer är absurt.
På tal om staff borde HV också fått en så att skylla på domaren är bara patetiskt.

SMGULD:hbang:
Som sagt, glöm den om du vill. Det ändrar inte det faktum att domarn avgjorde då han dömde bort målet. Vadå patetiskt? Ja, oftast är det väl det, men inte idag då det i allra högsta grad är befogat.

747
2008-04-19, 00:10
Ja, det undrar jag som sagt också, vi kan starta en klubb om du vill? Känns som att första kvarten mot Timrå, eller den däringa matchen mot Djurgården 1998 känns ganska irrelevant i en diskussion om kvällens match, tycker du inte det? Jag visste den skulle komma, även om jag inte anser att neddragningen av Ledin är lika självklar så kan vi glömma hela straff-grejen om det får dig på bättre humör. Faktum kvarstår - domaren avgjorde matchen och LHC hade vunnit om han dömt korrekt vid bortdömningen av målet. Att han inte ens ringer är absurt.

Som sagt, glöm den om du vill. Det ändrar inte det faktum att domarn avgjorde då han dömde bort målet. Vadå patetiskt? Ja, oftast är det väl det, men inte idag då det i allra högsta grad är befogat.

Det är nog du som behöver komma på bättre humör. Tycker inte det är irrellevant om det nu är felaktiga domslut som diskuteras, det visar att det inte finns någon konspiration mot LHC som du verkar tro. Han ringer inte för att han blåste innan, förstår du inte? Då finns det inget att ringa om, även om han inser att han blåste för tidigt, för det är inget man kollar med målkameran.

Patrik Cutler
2008-04-19, 00:21
SM GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUULD SM GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUUUUUUUUUUUUUULD SM GUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU UUULD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!:whipped: :booty: :bow: :mallan: :thefinger

Kurash
2008-04-19, 01:51
Fan va bra vi är!!!! Småland über alles!

Angel
2008-04-19, 04:49
haha tyckte det stod "Då va den sommarn förstörd"... liksom wtf? ta det inte för seriöst nu tänkte jag:D

Fram till 03 iallafall så var det helt galet.....

Whistler
2008-04-19, 05:39
Jag var på festen. Inget speciellt.
HV-grabbarna blir lika fulla som alla andra, fast de är förbaskat diplomatiska av sig, alla uppförde sig mycket bra. :)

Cilia
2008-04-19, 11:36
Fan va bra vi är!!!! Småland über alles!
Var du med och spelade?

Jorgen
2008-04-19, 11:36
Var du med och spelade?

Det heter så förstår du.
Vi vann. Dom förlorade.

Cilia
2008-04-19, 11:39
Det heter så förstår du.
Vi vann. Dom förlorade.
aahhhh
fast man vet aldrig. Finns några som tränar här på kolo har jag hört *eg*


Jag är nöjd med att HV vann mest för att jag inte ville att LHC skulle vinna.

Jorgen
2008-04-19, 11:40
aahhhh
fast man vet aldrig. Finns några som tränar här på kolo har jag hört *eg*

Dom som tränar skriver inte i allmänt.

Lasse Kongo
2008-04-19, 11:41
Orkar inte skriva så mycket, den här jävla finalserien tog fan all kraft ur mig :D

Men som den gentleman jag är så är HV värda guldet helt klart, kände inte förakt igår utan jag var faktiskt glad för HV:s skull, LHC har sig bara själva att skylla.

Men VI (only for Cilla) tar det nästa år, med en ny målvakt förmodligen :D

Clarkolofsson
2008-04-19, 11:41
5 bortdömda mål
2 Bortdömda straffar
Och vi ska väl inte glömma årets mest uppenbara tripping i match 1 eller 2 där HV kontrade ofch gjorde mål.

Jag undrar hur mycket domarna kostar .



Jag är inte bitter.

Lasse Kongo
2008-04-19, 11:43
5 bortdömda mål
2 Bortdömda straffar
Och vi ska väl inte glömma årets mest uppenbara tripping i match 1 eller 2 där HV kontrade ofch gjorde mål.

Jag undrar hur mycket domarna kostar .



Jag är inte bitter.

Äh, bara gå vidare, visst blev det en och annan krossad sak under finalserien pga det du skrev, men det kvittar nu.

Clarkolofsson
2008-04-19, 12:49
Äh, bara gå vidare, visst blev det en och annan krossad sak under finalserien pga det du skrev, men det kvittar nu.

*cry*

Fick ialla fall träffa grabbarna på krogen igår :D

Cilia
2008-04-19, 13:31
Fick ialla fall träffa grabbarna på krogen igår :D
Tufft, sup bort bekymren

-Niklas-
2008-04-19, 13:45
Aldrig varit med om en sjukare kväll =D Sånt tryck över hela stan, bor man centralt kunde man glömma att försöka sova innan 4-5 tiden!! HV BLÅÅÅ!!

http://www.hv71.se/upload/guld/bilder2/guldfest03.jpg
Utanför karlssons.

Whistler
2008-04-19, 14:15
Jag står längst ner till vänster, mellan de två gula jackorna. :)

Cuttan
2008-04-19, 15:07
5 bortdömda mål
2 Bortdömda straffar
Och vi ska väl inte glömma årets mest uppenbara tripping i match 1 eller 2 där HV kontrade ofch gjorde mål.

Jag undrar hur mycket domarna kostar .



Jag är inte bitter.

hehe :smash:

Var väl helt ok att hv vann, är rätt partisk även att man är smålänning, men hlr hv än lhc ändå ^^

Dock får man ju inte glömma att 4 av de bortdömda målen var inte mål *screwy* så 1 mål till skulle ni haft, det igår då

Clarkolofsson
2008-04-19, 17:11
hehe :smash:

Var väl helt ok att hv vann, är rätt partisk även att man är smålänning, men hlr hv än lhc ändå ^^

Dock får man ju inte glömma att 4 av de bortdömda målen var inte mål *screwy* så 1 mål till skulle ni haft, det igår då

Hehe driver du eller? 4 av dom _skulle_ varit mål.

KlopFer
2008-04-19, 17:22
Hehe driver du eller? 4 av dom _skulle_ varit mål.

Typiskt dåliga förlorare :)

Clarkolofsson
2008-04-19, 17:27
Typiskt dåliga förlorare :)

Hade aldrig sagt något om HV vunnit på pure skill. Men att att ha tre domare som dömer fördel i varenda match, får ivf mig riktigt förbannad.

KlopFer
2008-04-19, 17:30
Hade aldrig sagt något om HV vunnit på pure skill. Men att att ha tre domare som dömer fördel i varenda match, får ivf mig riktigt förbannad.

Då kan väl LHC börja göra riktigt mål så domaren inte behöver ringa efter varje halvmål. Kolla på HV bara smäller upp i krysset :hbang:

Eller så köper dem en snubbe som Petrasek :)

KlopFer
2008-04-19, 17:34
Jag undrar egentligen hur många spelar i LHC som har lhc som sin moderklubb. Kolla på HV så kan jag peka ut 6 st på rakarm.

Clarkolofsson
2008-04-19, 17:40
Att argumentera med dig känns lite som att dra ner mig till lekis igen. Jag hoppar det :(

Cilia
2008-04-19, 17:46
Hade aldrig sagt något om HV vunnit på pure skill. Men att att ha tre domare som dömer fördel i varenda match, får ivf mig riktigt förbannad.
Du kan aldrig vinna en sån diskussion. Domaren dömmer så är reglerna och att skylla på alla domare i nästan varje match blir lamt. Sen spelar det ingen roll om du har rätt eller inte. Det är lamt

KlopFer
2008-04-19, 17:49
Du kan aldrig vinna en sån diskussion. Domaren dömmer så är reglerna och att skylla på alla domare i nästan varje match blir lamt. Sen spelar det ingen roll om du har rätt eller inte. Det är lamt

:thumbup:

tp_88
2008-04-19, 18:51
Du kan aldrig vinna en sån diskussion. Domaren dömmer så är reglerna och att skylla på alla domare i nästan varje match blir lamt. Sen spelar det ingen roll om du har rätt eller inte. Det är lamt
Varför skulle det vara lamt, när det är befogat? Det är lamt att kritisera en domstol om den dömmer en oskyldig också eller? Jag menar, reglerna är ju som så att det är den som dömmer.



Sedan var det ju inte bara oinsatta LHC-supporters som tyckte det var förjävligt.

"– Linköping blev rånat på ett mål, säger experten Petter Rönnquist i Kanal 5." etc.

-Niklas-
2008-04-19, 19:04
Varför skulle det vara lamt, när det är befogat? Det är lamt att kritisera en domstol om den dömmer en oskyldig också eller? Jag menar, reglerna är ju som så att det är den som dömmer.



Sedan var det ju inte bara oinsatta LHC-supporters som tyckte det var förjävligt.

"– Linköping blev rånat på ett mål, säger experten Petter Rönnquist i Kanal 5." etc.

+1 Säger man att alla bortdömda mål var mål egentligen så borde man läsa på regelboken. Kan hålla med Rönnquist om att ett av de bortdömda var feldömt.

Till HV supportrana: Ses på torget imon för att fira hjältarna!

Carl90
2008-04-19, 19:05
Märkte av lite tjaffs om Linköping supportrarna på dom tidigare sidorna, vad är det dom har gjort så att det väcks så mycket fördommar?

Clarkolofsson
2008-04-19, 19:11
Du kan aldrig vinna en sån diskussion. Domaren dömmer så är reglerna och att skylla på alla domare i nästan varje match blir lamt. Sen spelar det ingen roll om du har rätt eller inte. Det är lamt

Jag har en åsikt om domarna, inget mer med det. Det speciella med den här finalserien är att domarna gjort mycket grova missar i 5 matcher av 7, till HV's fördel. Aldrig hänt förr, lär inte hända igen.

Clarkolofsson
2008-04-19, 19:13
Varför skulle det vara lamt, när det är befogat? Det är lamt att kritisera en domstol om den dömmer en oskyldig också eller? Jag menar, reglerna är ju som så att det är den som dömmer.



Sedan var det ju inte bara oinsatta LHC-supporters som tyckte det var förjävligt.

"– Linköping blev rånat på ett mål, säger experten Petter Rönnquist i Kanal 5." etc.

För att inte glömma rånade på två självklara straffar :(

Cilia
2008-04-19, 19:18
Jag har en åsikt om domarna, inget mer med det. Det speciella med den här finalserien är att domarna gjort mycket grova missar i 5 matcher av 7, till HV's fördel. Aldrig hänt förr, lär inte hända igen.
japp du har en åsikt och den blir bara lam och bitter.



För att inte glömma rånade på två självklara straffar :(
precis vad jag menar.
även om det var straff är inte det samma sak som mål

cwzrd-
2008-04-19, 19:22
Faktum, Clarolofson, är ju att 1a-linan underpresterade å det grövsta i finalserien. Om dom hade spelat som dom gjorde mot DIF och FBK, samt om ni hade haft en bättre målvakt - då kan vi börja snacka. Då spelar det ingen roll att domarna gjorde en massa missar, det var inte det som avgjorde i det stora hela ändå.

-Niklas-
2008-04-19, 20:16
Jag står längst ner till vänster, mellan de två gula jackorna. :)

Nice :), var du inne på övervåningen på karlssons med eller hängde utanför som majoriteten?

LadyG
2008-04-19, 20:19
Kunde inte låta bli att tänka på de tre crosscheckarna (som domaren inte såg) i Davidssons rygg som gjorde att han föll, tappade pucken till LHC som kontrade in ett mål i 2:a matchen tror jag det var. Den som LHC vann med uddamålet...

Linköping spelade powerplay i 55 minuter mot HV71’s 14 minuter i sista matchen, och hur mycket producerade de?

F ö stod LHC-muppen som stötte in det bortdömda målet (det där alla tyckte att pucken inte var blockerad, ni vet...) offside i målgården, så domaren skulle ha blåst av spelet oavsett. Kolla på någon repris om ni får chansen.

Tycker att Tony Mårtensson ska ha all heder när han säger så här till Aftonbladet: – Det har varit mycket skit, men det är inget jag vill skylla på. Vi kunde ha fixat det här ändå.

Så talar en sportslig spelare.

Clarkolofsson
2008-04-19, 20:49
Tycker att Tony Mårtensson ska ha all heder när han säger så här till Aftonbladet: – Det har varit mycket skit, men det är inget jag vill skylla på. Vi kunde ha fixat det här ändå.

Så talar en sportslig spelare.

Naww va sött, en sportslig spelare :em: Han har säkert gått i söndagsskola. Vad hade du förväntat dig att han skulle sagt? Att Hv var urusla och domarna var mutade? lol

Whistler
2008-04-19, 21:07
Nice :), var du inne på övervåningen på karlssons med eller hängde utanför som majoriteten?

Jag stod i dörren. Det var en ganska kass kväll faktiskt, men laget verkade ha rätt kul. :)

-Niklas-
2008-04-19, 21:13
Jag stod i dörren. Det var en ganska kass kväll faktiskt, men laget verkade ha rätt kul. :)

Ah, du var vakt. Jao hörde att de var bra drag där inne, har lite vänner som kom in. Själv började jag firandet i Linköping men fick snabbt ta oss därifrån hem till jönköping igen hehe.

Viktor_Balck
2008-04-19, 21:17
OT: -Niklas-, tycker du borde byta din avatar, blir lite småförbannad varje gång jag ser den faktiskt.

-Niklas-
2008-04-19, 21:21
OT: -Niklas-, tycker du borde byta din avatar, blir lite småförbannad varje gång jag ser den faktiskt.

Syftet med den är väl inte o sprida lycka precis :\

747
2008-04-19, 22:37
Som vanligt skämmer cluuubens (klabbens?) så kallade fans ut sig. Den här som skriver att LHC har fått 5 mål bortdömda är mest pinsam. När det kollas på målkamera och det inte är mål då får man fan acceptera det hur partisk man än är. Och nej man får fortfarande inte slå på plocken så att pucken ramlar in. Dessutom stod han i målgården om det är gårdagens bortdömda mål det pratas om.

För övrigt borde väl LHC som har råd att köpa halva europas bäst betalda hockeyspelare även ha råd att köpa domarna. Eller tog pengarna slut?

747
2008-04-19, 22:39
Jag undrar egentligen hur många spelar i LHC som har lhc som sin moderklubb. Kolla på HV så kan jag peka ut 6 st på rakarm.

Enligt rykten så har dom kanske en tredjemålvakt som är från linköping litegrann.

LadyG
2008-04-19, 23:13
Naww va sött, en sportslig spelare :em: Han har säkert gått i söndagsskola. Vad hade du förväntat dig att han skulle sagt? Att Hv var urusla och domarna var mutade? lol

Hade han haft något att invända mot domaren hade han nog säkert sagt något. Eller tror du han är feg? Oärlig kanske?

Undrar just varför du undviker att kommentera resten av inlägget, det där om domarmissarna som gick HV emot, LHCs usla powerplayspel och offsiden i målgården. Är det lättare att larva sig och försöka vara lustig än att försöka svara som folk?

Du får vara dålig förlorare, sura på du bara. :D

Shajjn
2008-04-19, 23:14
Va? Fan vad gött att skiten är över, till sist.

Motorbreath
2008-04-19, 23:15
För att strö salt i såren på LHC-fansen vill jag gratulera HV71 till SM-guldet

Flexbert
2008-04-19, 23:29
Hur mycket förlora HV på att de inte fick spela en sista match på hemmaplan ? Måste ju vara sjuka summor en arena omsätter i slutspelstider?

Kebab-Arne
2008-04-20, 00:23
Enligt rykten så har dom kanske en tredjemålvakt som är från linköping litegrann.

Engstrand.

Junland född i Linköping.

Gunnarsson kommit upp via J20.

Bozic ska väl få a-lagskontrakt.

Kul att du skriver att LHCs fans brukar skämma ut sig. För det brukar ju aldrig nåt annat lags göra? Tro inte på allt som står i Aftonhoran heller. Om du nu gör det? Var dessutom de pinsamma fansen en persons åsikter? Finns ju HV-fans som skrivit att bra av Ward att skada Surovy men han borde tagit Mårtensson istället.

Vad är problemet med att man gett Linköpings Hockey Club smeknamnet "Cluben"?

På tal om ingenting kan ju Lilla Jerusalem börja med att skapa ett riktigt bortastå.

747
2008-04-20, 00:54
Engstrand.

Junland född i Linköping.

Gunnarsson kommit upp via J20.

Bozic ska väl få a-lagskontrakt.

Kul att du skriver att LHCs fans brukar skämma ut sig. För det brukar ju aldrig nåt annat lags göra? Tro inte på allt som står i Aftonhoran heller. Om du nu gör det? Var dessutom de pinsamma fansen en persons åsikter? Finns ju HV-fans som skrivit att bra av Ward att skada Surovy men han borde tagit Mårtensson istället.

Vad är problemet med att man gett Linköpings Hockey Club smeknamnet "Cluben"?

På tal om ingenting kan ju Lilla Jerusalem börja med att skapa ett riktigt bortastå.

Ok två och en halv spelare. Bra jobbat.
Nej LHC:s fans är helt outstanding när det gäller att slåss och förstöra. Det är ingen tvekan om att det är en klubb som verkligen har huliganproblem. Det gäller ju såklart inte alla fans, men det går inte att förneka att det är mest LHC som har sådana problem.
Cluben är väl inget problem förutom att det är förbannat löjligt och dessutom felstavat. Eller ska man uttala det klabben? I så fall är det rätt stavat.
HV:s bortaklack har jag bara sett en gång och det var förra årets semi. Jag kan då säga att LHC-klacken lät ungefär lika lite som HVs, dvs ingenting.

Acke^^
2008-04-20, 10:48
På tal om ingenting kan ju Lilla Jerusalem börja med att skapa ett riktigt bortastå.

Var på final 6 i Linköping och där var ju HV-klacken bättre. LHC-klacken lät ju mer när de väl drog igång men det hände allt för sällan.

DarcyGrahn
2008-04-20, 11:38
Varför skulle det vara lamt, när det är befogat? Det är lamt att kritisera en domstol om den dömmer en oskyldig också eller? Jag menar, reglerna är ju som så att det är den som dömmer.



Sedan var det ju inte bara oinsatta LHC-supporters som tyckte det var förjävligt.

"– Linköping blev rånat på ett mål, säger experten Petter Rönnquist i Kanal 5." etc.

+1

evil
2008-04-20, 12:06
Ja, men dåså, vad är ditt stora problem? Hv hade också 5v3 i över 1minut etc. Domaren gav både HV och LHC skapligt rättvisa utvisningar, men dömde felaktigt bort ett mål för LHC och nekade dom en given straff. Hade han inte varit blind/haft psykiska problem/varit partisk hade dom vunnit. Men du tycker alltså att LHC inte förtjänar att vinna för att dom inte lyckades vinna med en korrupt domare på isen? Bra tänkt.

Iofs är hockey en landsortssport, och ingen brydde sig om finalen förutom folk i linköping och jönköping (en match i allsvenskan får mer medieuppmärksamhet än en finalmatch ex), men att lägga sådant fokus på domarens insats tyder på dumhet. Över tiden jämnar domarens misstag ut sig, fattar man inte det borde man kanske hålla till på dagis.

tp_88
2008-04-20, 12:16
Iofs är hockey en landsortssport, och ingen brydde sig om finalen förutom folk i linköping och jönköping (en match i allsvenskan får mer medieuppmärksamhet än en finalmatch ex), men att lägga sådant fokus på domarens insats tyder på dumhet. Över tiden jämnar domarens misstag ut sig, fattar man inte det borde man kanske hålla till på dagis.
Det var nog ganska många hockeyintresserade runt om i landet som såg matchen, ska du se.

Säkerligen jämnar det ut sig, frågan är ju dock när det är viktigast att ha "domaren på sin sida" - i serieomgång 23 mot Brynäs eller i den avgjörande finalmatchen...

Varför anser så många att det är hemskt att kritisera domaren när han felar?

LadyG
2008-04-20, 12:21
Sista matchen var då inte jämn på utvisningar... HV spelade mycket mer fysiskt och det syns i utvisningsstatistiken:

Linköping - HV 71 2-3 (0-1,1-0,1-1,0-1)

Shots on goal: 33-24
Goalies: Stana (21 saves), Liv (31 saves)
Penalty minutes: 14-45

http://www.eurohockey.net/news/story.html?id=20080418215442hv71swedishchampions

Daniiiel
2008-04-20, 12:53
Sista matchen var då inte jämn på utvisningar... HV spelade mycket mer fysiskt och det syns i utvisningsstatistiken:

Linköping - HV 71 2-3 (0-1,1-0,1-1,0-1)

Shots on goal: 33-24
Goalies: Stana (21 saves), Liv (31 saves)
Penalty minutes: 14-45

http://www.eurohockey.net/news/story.html?id=20080418215442hv71swedishchampions

Sen fick ju hv en 2+10 minuter för osportsligt spel och en 5+5 för han som börja blöda.

Patrik Cutler
2008-04-20, 13:19
nån som vet var man kan se reprisen på matchen? inte bara slutsekunden. hittar inget på kanal5.se

Acke^^
2008-04-20, 13:35
Iofs är hockey en landsortssport, och ingen brydde sig om finalen förutom folk i linköping och jönköping (en match i allsvenskan får mer medieuppmärksamhet än en finalmatch ex), men att lägga sådant fokus på domarens insats tyder på dumhet. Över tiden jämnar domarens misstag ut sig, fattar man inte det borde man kanske hålla till på dagis.

Jag tror det var rätt stort intresse faktiskt. Är det nån sport som är värd att se i Sverige så är det ju hockey som står sig bra internationellt sett.

nr16
2008-04-20, 13:42
nån som vet var man kan se reprisen på matchen? inte bara slutsekunden. hittar inget på kanal5.se

Finns att ladda ner på div sidor...skicka pm om du vill ha länk

evil
2008-04-20, 16:25
Det var nog ganska många hockeyintresserade runt om i landet som såg matchen, ska du se.

Säkerligen jämnar det ut sig, frågan är ju dock när det är viktigast att ha "domaren på sin sida" - i serieomgång 23 mot Brynäs eller i den avgjörande finalmatchen...

Varför anser så många att det är hemskt att kritisera domaren när han felar?

Därför mediaintresset var ganska minimalt? Det krävs lag från storstäderna för att det ska bli riktigt hett och intressant. Jämför med om Djurgården och AIK hade mötts i en sm-final.

Du får se domarbesluten över tiden. Linköping har säkert haft flyt i viktiga kvalseriematcher vilket gjort att dem kunnat gå upp i elitserien, och hade de varit tillräckligt bra hade dem vunnit även om vissa domslut gått emot. Det är lätt att ta bort fokus från egna misslyckanden genom att skylla på domaren.

747
2008-04-20, 16:38
Därför mediaintresset var ganska minimalt? Det krävs lag från storstäderna för att det ska bli riktigt hett och intressant. Jämför med om Djurgården och AIK hade mötts i en sm-final.


Fast hockeyn är ju i princip död i stockholm. För några år sedan kanske det hade varit som du sa, men inte nu.

Allan
2008-04-20, 16:44
Det skrevs inte särskilt mycket i storstadstidningarna om den här hockey-finalen. Möjligt att kvällstidningarna hade nåt lite extra, men i morronbladen var det ganska dött. I varje fall om man jämför med hur det var för ett par år sen. Och bara det faktum att Femman kunde köpa rättigheterna säger ju en del om intresset.
Annars får man väl gratulera HV.

tp_88
2008-04-20, 16:45
Fast, det har ju liksom inte med saken att göra. Har det varit på andra håller tidigare, så är det ju ÄNNU värre. Då har domaren felat i ännu fler matcher, två fel blir ett rätt i din värld?

Acke^^
2008-04-20, 18:14
Det konstiga är att intresset är så högt för allsvenskan. Den är riktigt dålig jämfört med elitserien.

oath5
2008-04-20, 18:19
vafan lever den här tråden fortfarande :D Get on with it ffs!

Whistler
2008-04-20, 18:21
Här i Jönköping är det precis fullt nere i centrum. De har satt upp en stor scen i Rådhusparken och kör massa artister och ståhej. Laget springer runt på ett flak som åker runt med lastbil och poliseskort och alla är överglada.

Jag vill bara ha slut på skiten. Jag trodde folk firade i fredags? Varför kan de inte släppa det nu? Och då höll jag ändå på HV.

-Niklas-
2008-04-20, 18:29
Här i Jönköping är det precis fullt nere i centrum. De har satt upp en stor scen i Rådhusparken och kör massa artister och ståhej. Laget springer runt på ett flak som åker runt med lastbil och poliseskort och alla är överglada.

Jag vill bara ha slut på skiten. Jag trodde folk firade i fredags? Varför kan de inte släppa det nu? Och då höll jag ändå på HV.

40.000 personer som firade i råshusparken nyss :) Var bra drag längst fram iaf.

tjabon
2008-04-20, 20:31
Här i Jönköping är det precis fullt nere i centrum. De har satt upp en stor scen i Rådhusparken och kör massa artister och ståhej. Laget springer runt på ett flak som åker runt med lastbil och poliseskort och alla är överglada.

Jag vill bara ha slut på skiten. Jag trodde folk firade i fredags? Varför kan de inte släppa det nu? Och då höll jag ändå på HV.

Som "local" så måste jag säga att jag inte instämmer i hyllningskören.
Jag höll på Linköping och tycker det är synd att HV vann.
Alla fåntrattar som springer omkring på stan i HV-tröjor......
liksom, var dom också med och spelade eller....???

Sen var det helt ihelsicke hopplöst att få parkering i JKPG idag,
för oss "hysterifria" som ville till gymmet eller annat.

Angel
2008-04-20, 21:03
Haha, såg ett klipp på lokaltv om hur det såg ut utanför Karlssons i fredags, fyfan Whistler....folk slängde ju sig efter bussen.

747
2008-04-21, 00:28
Ni ska bara veta hur det ser ut när guldet går till en stad där hockey är viktigt.

Rahf
2008-04-21, 10:25
Ni ska bara veta hur det ser ut när guldet går till en stad där hockey är viktigt.

Örnsköldsvik år 2007 t.ex.

Whistler
2008-04-21, 11:23
"En folkmassas samlade intelligensnivå är lägre än den i folkmassans lägst representerande individs"

Nut3MA-Rszw

evil
2008-04-21, 11:33
Det konstiga är att intresset är så högt för allsvenskan. Den är riktigt dålig jämfört med elitserien.

Därför att fotboll är en mycket större sport och inte en lika utpräglad landsortssport, vilket skapar mer intresse.

KlopFer
2008-04-21, 13:18
Därför att fotboll är en mycket större sport och inte en lika utpräglad landsortssport, vilket skapar mer intresse.

Dock 100 gånger tråkigare.

Motorbreath
2008-04-21, 14:40
Därför att fotboll är en mycket större sport och inte en lika utpräglad landsortssport, vilket skapar mer intresse.

Hockeyn är väl en utpräglad landsortssport just för att majoriteten av storstadslagen inte är med i toppen.

scum
2008-04-21, 15:59
orka läsa hela tråden.....vem mer va o såg det live? svettigt men kul!

Acke^^
2008-04-21, 20:47
Därför att fotboll är en mycket större sport och inte en lika utpräglad landsortssport, vilket skapar mer intresse.

Det har du rätt i. Dock så är det fortfarande faktum att allsvenskan håller dålig klass internationellt, det gör inte elitserien.

evil
2008-04-22, 10:44
Dock 100 gånger tråkigare.

Tycker du, de flesta människorna på jorden håller dock inte med dig.

evil
2008-04-22, 10:48
Det har du rätt i. Dock så är det fortfarande faktum att allsvenskan håller dålig klass internationellt, det gör inte elitserien.

Det är sant. Men när lag som Djurgården, Hammarby, AIK, IFK Göteborg, Malmö med flera alla har stor chans på guldet blir helt enkelt intresset större än när exempelvis småstäder som Linköping, Jönköping och Karlstad gör upp. Även fast produkten håller låg klass internationellt sett.