handdator

Visa fullständig version : Apple Ipod Touch


Karl Johansson
2008-04-18, 20:39
Hörde idag att den spelar upp Internetradio. Undrar hur den gör detta, vad det kostar om det nu laddas ner data hela tiden osv. Om det stämmer så är det guld!

rememberence
2008-04-18, 20:41
Går väl att göra det via W-lan.

Karl Johansson
2008-04-18, 21:03
med andra ord så är det inget man kan ha hela tiden, blir ingen radio direkt när man ska leta efter wlan och gratis dessutom.

Exdiaq
2008-04-18, 21:04
5 sekunder tog det:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=ipod+touch+internet+radio&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Karl Johansson
2008-04-18, 21:07
5 sekunder tog det:

http://www.google.com/search?client=safari&rls=sv-se&q=ipod+touch+internet+radio&ie=UTF-8&oe=UTF-8

5 sek tog det att vadå? Hitta att den har WLAN? Vi vet det och frågan var inte om den har WLAN, jag undrade om man kan ha konstant Iternetradio då jag hörde någon prata om det idag.

MasterChief
2008-04-18, 21:09
5 sek tog det att vadå? Hitta att den har WLAN? Vi vet det och frågan var inte om den har WLAN, jag undrade om man kan ha konstant Iternetradio då jag hörde någon prata om det idag.

Då måste ju enheten vara uppkopplad mot ett nät och det är den ju inte alltid. Eventuellt skulle Apple iPhone kunna vara det eftersom den kan surfa på mobilnätet. Kanske det du hört?

Exdiaq
2008-04-18, 21:11
5 sek tog det att vadå? Hitta att den har WLAN? Vi vet det och frågan var inte om den har WLAN, jag undrade om man kan ha konstant Iternetradio då jag hörde någon prata om det idag.


5 sekunder att hitta sidor där det står att iPod Touch bara kan anslutas via WLAN och inte något mobilnät = du måste vara ansluten till ett WLAN-nät för att lyssna på radio. Ganska lätt om man tänker efter lite.

Karl Johansson
2008-04-18, 21:12
Då måste ju enheten vara uppkopplad mot ett nät och det är den ju inte alltid. Eventuellt skulle Apple iPhone kunna vara det eftersom den kan surfa på mobilnätet. Kanske det du hört?

Det var Touch men jag tänkte liksom direkt att det måste jag köpa, inte hur det skulle funka. De måste ha menat via wlan då man fått kontakt osv vilket är samma sak som ingenting för mig.

tänkte att jag äntligen skulle få min nätkanaler till tbanan men det lär väl aldrig gå.

MasterChief
2008-04-18, 21:13
5 sekunder att hitta sidor där det står att iPod Touch bara kan anslutas via WLAN och inte något mobilnät = du måste vara ansluten till ett WLAN-nät för att lyssna på radio. Ganska lätt om man tänker efter lite.

Men vad du drygar dig. Hur många trådar skapas det inte per dag som är "onödiga" efter lite research?

Karl Johansson
2008-04-18, 21:14
jaja, tack för info i alla fall.

MasterChief
2008-04-18, 21:14
Det var Touch men jag tänkte liksom direkt att det måste jag köpa, inte hur det skulle funka. De måste ha menat via wlan då man fått kontakt osv vilket är samma sak som ingenting för mig.

tänkte att jag äntligen skulle få min nätkanaler till tbanan men det lär väl aldrig gå.

Aldrig var nog att ta i. Det tar nog bara några år sen har en modell som Touch bredbandsuppkoppling mot nätet konstant vart man än befinner sig.

Exdiaq
2008-04-18, 21:15
Men vad du drygar dig. Hur många trådar skapas det inte per dag som är "onödiga" efter lite research?



Just när det är sådana här väldigt simpla frågor som tar 5sek att leta upp svaret på så drygar jag mig hur mycket jag vill.

Sen är det väl bättre att han letar upp ett forum för elektronik och reggar sig där om han har en massa olika frågor om iPod, datorer etc.

Karl Johansson
2008-04-18, 21:19
Just när det är sådana här väldigt simpla frågor som tar 5sek att leta upp svaret på så drygar jag mig hur mycket jag vill.

Sen är det väl bättre att han letar upp ett forum för elektronik och reggar sig där om han har en massa olika frågor om iPod, datorer etc.

Har du ensamrätt till Internetforum eller? Jag postar vad fan jag vill i Allmänt, därför det heter ALLMÄNT. Dryga på du.

tobbo
2008-04-18, 21:21
Kallas väll podcast med ett annat ord.

MasterChief
2008-04-18, 21:22
Just när det är sådana här väldigt simpla frågor som tar 5sek att leta upp svaret på så drygar jag mig hur mycket jag vill.

Sen är det väl bättre att han letar upp ett forum för elektronik och reggar sig där om han har en massa olika frågor om iPod, datorer etc.

Som typ dessa?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=110703

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=106353

Exdiaq
2008-04-18, 21:25
Som typ dessa?

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=110703

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=106353



Som googlades i 20-30min utan framgång, därav trådstarterna.

Exdiaq
2008-04-18, 21:26
Kallas väll podcast med ett annat ord.



Podcast är förinspelade radio eller tv-program i iPod-format som kan laddas ner och enkelt läggas in i iPoden via iTunes.

WHITEFOLKS
2008-04-18, 21:28
Som googlades i 20-30min utan framgång, därav trådstarterna.

Då måste du verkligen vara jättebäst på att googla :D

MasterChief
2008-04-18, 21:32
Då måste du verkligen vara jättebäst på att googla :D

plustusen

Exdiaq
2008-04-18, 21:33
Då måste du verkligen vara jättebäst på att googla :D



Möjligt att det var lätt att hitta nu, men då var det inte. Hittade också svaret på en av de frågorna på 5sek nu på en sida som inte kom upp vid googlingen innan trådstarten.

Flykt
2008-04-18, 21:37
Exdiaq passar inte tråden dig behöver du väl inte skriva? Det görs otroligt mycket trådar som är mycket "sämre" än denna, men som faller i din smak kanske och då är de helt plötsligt okej.

Jag har en iPod touch och som det har sagts så behöver du ansluta via W-lan dvs. mot bredband. Har du inget i närheten kan du inte lyssna på radio.
Touchen har inte flashplayer och kan inte lyssna eller se på flashklipp med andra ord. Det finns diverse program från installer (om du har jailbreakat den) som man kan lyssna på radio, dock utländska mest.

jakke
2008-04-18, 23:45
Podcast är förinspelade radio eller tv-program i iPod-format som kan laddas ner och enkelt läggas in i iPoden via iTunes.

När blev podcast ett iPod-format?

Exdiaq
2008-04-19, 00:29
När blev podcast ett iPod-format?



Ingen aning? Och varför citerar du mitt inlägg då jag inte påstår något sånt?

jakke
2008-04-19, 08:35
Podcast är förinspelade radio eller tv-program i iPod-format som kan laddas ner och enkelt läggas in i iPoden via iTunes.

...

Exdiaq
2008-04-19, 11:37
Podcast är förinspelade radio eller tv-program i iPod-format


Alltså Podcast är förinspelat program som redan är i iPod-format (mp4 eller vad det är) så att man inte behöver konvertera den för att lägga in i iTunes och iPoden.

Det står inte:
Podcast är ett iPod-format. Läs om läs rätt.

Karl Johansson
2008-04-19, 19:30
Exdiaq passar inte tråden dig behöver du väl inte skriva? Det görs otroligt mycket trådar som är mycket "sämre" än denna, men som faller i din smak kanske och då är de helt plötsligt okej.

Jag har en iPod touch och som det har sagts så behöver du ansluta via W-lan dvs. mot bredband. Har du inget i närheten kan du inte lyssna på radio.
Touchen har inte flashplayer och kan inte lyssna eller se på flashklipp med andra ord. Det finns diverse program från installer (om du har jailbreakat den) som man kan lyssna på radio, dock utländska mest.

jag har förstått det nu, funkar winamp på den och deras kanaler? eller kör man via webläsare och går till sidor med radio?