handdator

Visa fullständig version : Dumt att ta gainer till frukost?


Mr A
2008-04-17, 23:06
Jag har en burk gainer som jag vill få slut på..använder den inte före eller efter träning eftersom jag har börjat använda EsaPro. Nu undrar jag om jag kan ta gainern till frukost tills burken är slut (1 port som jag tar 31 g prot, 61 g kolh, 365 kcal). Eller är det helt förkastligt att ta gainer till frukost? ska tillägga att jag går på diet..finns det något annat tillfälle jag kan ta gainern på om det inte är bra att göra det til frukost..Några timmar efter träning? (fast då har jag fullt upp med att äta vanlig mat)

Tacksam för tips!

Agge_
2008-04-17, 23:15
Eftersom det är mestadels snabba kolhydrater i de flesta gainers så tror jag det är en dålig idé att låta blodsockernivåerna åka bergochdalbana på det viset, specielt under en diet (beror ju på vilket slags diet men..). Efter träning är väl bästa tidpunkten skulle ja tro. Du kan ju ta EsaPro direkt före träningen och sen din gainer efter, så tar den slut nån gång:P

Rahf
2008-04-17, 23:16
Här är en rekommendation:

EsaPro före träning och gainer efter. Din kropp mår bättre av kolhydrater efter träning än protein, aminosyrorna och stimulans av proteinsyntesen har du redan från före passet och det kroppen behöver då är kolhydrater.

Som sagt, en rekommendation.

Mr A
2008-04-17, 23:39
Här är en rekommendation:

EsaPro före träning och gainer efter. Din kropp mår bättre av kolhydrater efter träning än protein, aminosyrorna och stimulans av proteinsyntesen har du redan från före passet och det kroppen behöver då är kolhydrater.

Som sagt, en rekommendation.


Ok ja det låter ju bra..men jag förstör inte något av EsaPro upptaget eller effekten av EsaPro om jag tar protein direkt efter träning? men jo det låter som den bästa lösningen Tackar så mycket :D

Rahf
2008-04-17, 23:45
Ok ja det låter ju bra..men jag förstör inte något av EsaPro upptaget eller effekten av EsaPro om jag tar protein direkt efter träning? men jo det låter som den bästa lösningen Tackar så mycket :D

Helt ärligt så känns det fullständigt onödigt att du tar esapro efter träningen. Visst, det stimulerar proteinsyntesen osv. Men den effekten lär du märka av lika lite som om du skulle märka effekt av en halvliter ljummet vatten mot kallt vatten. Kör på gainer efter passet och esapro före, aminosyrorna absorberas innan du är klar med uppvärmningen.

Mr A
2008-04-18, 00:00
Jag tar inte EsaPro efter passet, endast kolhydrater..så det var därför jag undrade angåendet proteinet i gainern. Eftersom Esa Pro före stimulerar proeteinsyntesen 1 timme efter detta intag..eller hur det är? Ja men jag kör på gainern efter träning tills den tar slut

King Grub
2008-04-18, 06:15
Tar du gainern tillsammans med en vanlig frukost för att boosta kaloriinnehållet, går det säkert bra. Att börja dagen med enbart en gainer och inget annat vet jag inte om det låter så lyckat i längden.

kavalen
2008-04-18, 22:59
Ser inga problem i att du börjar dagen med en gainer. Den innehåller alla vitaminer och andra näringsämnen du behöver. som föregående talar så bör du kanske inte enbart ta en gainer utan också någonting annat, ett par smörgåsar, litte mussli osv.

Pelle2
2008-04-18, 23:03
Ser inga problem i att du börjar dagen med en gainer. Den innehåller alla vitaminer och andra näringsämnen du behöver. som föregående talar så bör du kanske inte enbart ta en gainer utan också någonting annat, ett par smörgåsar, litte mussli osv.

Yeah right.. *bs*