handdator

Visa fullständig version : Börja Springa


auToeXeC
2008-04-17, 17:02
Ja ni känner väl igen mig nu antar jag och nu så är det en ny tråd för mig igen.. hehe.. Men nu är det så att jag redan förra året ville börja springa men pga min låga vikt jag hade då var det ingen bra ide och skulle börja nu idag istället.

Kommer springa 2 gånger i veckan, det är torsdag och söndag för att dessa dagar är jag inte på gymmet. Men jagh ar några frågor som jag vill ha svar på.

Är det bra och springa och gymma samtidigt? Några nackdelar? Eller där är några bra fördelar , då man aldrig läser folk som gymmar springer utan alltid promenerar när dom deffar tex.

För jag är just nu i en deff och så klar så tänkte jag att springa kan hjälpa mig på vägen med mot mindre BF%. Men är det mer muskelnedrytande att springa? Och mer fettbränning på promenera? Eller hur ligger det till?

MVH
Jimmy

Hank
2008-04-17, 17:21
Spring du. Spring för allt vad benen bär, inget negativt med det.

Detective
2008-04-17, 17:48
Spring du. Spring för allt vad benen bär, inget negativt med det.

Jasså? Fortfarande lika lätt att bygga muskler på överkroppen? Är tunn som en speta. Men älskar min löpning

Ekenstar
2008-04-17, 17:53
Är det bra och springa och gymma samtidigt? Några nackdelar? Eller där är några bra fördelar , då man aldrig läser folk som gymmar springer utan alltid promenerar när dom deffar tex.

Jag både springer och gymmar, går utmärkt att kombinera. Har både fått bättre kondition och gjort styrkeökningar i gymmet nu i vår. Att det skulle vara farligt mycket muskelnedrytande är inte så mycket att oroa sig över.

Maharadja
2008-04-17, 21:29
Träna int ihjäl dig bara i din iver att deffa..!

forslund
2008-04-17, 21:33
Men älskar min löpning

Tycker du ska fokusera på det. Ja, muskeltillväxt och konditionsträning är inte optimalt tillsammans. Men läs det igen, optimalt. Det betyder inte att du inte kommer få ökningar ändå. En god kondition är i alla fall ur min synvinkel bättre än ett par centimeter hit eller dit per år.