handdator

Visa fullständig version : Ett minilejons rytfyllda kamp mot sig själv!


Minilejon
2008-04-17, 11:21
Hej!

Jag vet inte om detta kommer bli en särskilt aktiv journal eller en särskilt populär en då jag inte vet hur driven jag är att uppdatera den. Träna gör jag ändå gärna så motivation är inget problem men man kan ju testa. Eller hur? :)

Vem är jag? Jag är en 3D grafiker som numera bor i Oslo och jobbar med spel. Vilket betyder mycket stillasittande. Vilket betyder "Hjälp jag blir tjock". Satt oerhört mycket vid datorn mellan 10-22års ålder. Sen flyttade jag till oslo där jag började röra på mig mer samt äta lite bättre och mindre. Detta betyder att jag fått lite mer muskler i benen och gått ner en del.

Nu har jag mersmak och har gymmat i ett par månader. Började med 2 ggr i veckan som jag slet med. Ibland blev det nästan bara en gång. Mycket bortförklaringar hade man. Nu för tiden går det dock mycket bättre och försöker få in fyra pass i veckan. Fick ångest igår när jag inte kunde träna.. Thats a first.

I alla fall. Mitt mål är varken att tävla eller plocka upp brudar. Det är att få en kropp jag är nöjd med och att ha det trevligt. Efter ett pass är man riktigt lycklig. Det är inte varje dag man blir det ;)

Har valt att gå vägen att skita lite i min vikt och bara köra med att få upp musklerna. Jag skiter i beach det här året och arbetar på att komma upp i en respektabel startnivå helt enkelt :)


-------------------
Namn: Mini Lejon aka Minilejon
Ålder: 23
Vikt: Ja säg det. Tror runt 80-85 är rätt.
Längd: 179cm


I alla fall! Vi hörs grabbar och flickor.

Minilejon
2008-04-18, 08:55
Ah igår då.

Morgonen börjades med en promenad genom den trevliga oslo parken med sina förrädiska uppförsbackar och nedförsbackar. Dryga 40-45 minuter gåtur. Bättre än att ta bussen i alla fall :)

Därefter på kvällen körde jag ett enklare gympass med fokus på överkroppen. Det är väl här jag borde slänga upp massa siffror men jag måste erkänna. Jag kommer inte ihåg dem. Jag vet dock att det går framåt.

Får väl börja hålla uppmärksamhet på det där :)
Som vanligt är armarna och axlarna totalt värdelösa i jämförelse med mina ben och jag känner mig som en liten flicka på förskolenivå.

Men skam den som ger sig.

Förövrigt tänker jag fan inte käka på burger king igen. Jag föll för grupptrycket men kände mig inte riktigt kry efteråt alltså. Maten gör mannen har jag lärt mig.

Minilejon
2008-04-25, 08:04
Gör bara en liten allmän uppdatering.
----------------------------------

Har börjat dra 150kg i benpressen nu. Tror jag ska försöka mig på minst 15x2set. För någon månad sedan eller kanske lite till körde jag bara 100kg. Jag är inte så besviken på framstegen och det märks och syns att mina ben är det mer vältränade på kroppen.

Har kört 110-120kg den senaste tiden men körde igår 15x3 på 120 och sen 15x1 på 150 igår. Vilket får mig att tro att jag skulle palla minst 2 sådana set.

Vi får se.


Önskar armarna kunde öka också. Åtminstonde är axlarna på frammarsch. Fan vad jag hatar att träna axlar...

mela
2008-04-25, 09:47
Varför högreps? Kör du alltid det?

Du får hänga med mig till Haralds så ska vi köra axlar ;D

Minilejon
2008-04-25, 13:48
Uttryckte mig lite klumpigt där uppe. Men i korta drag brukar jag göra 15x3 set. Tänkte dra upp 2 av de seten i 150 och ett i lite mindre.

Mela. Det var helt enkelt råden jag fick att köra så. Får vi allt se om jag vågar mela ;)