handdator

Visa fullständig version : Vilket protein passar mig?


Skafi
2008-04-17, 00:37
Tjabba!

Jag har hittills alltid kört en gainomax efter träningen, men allt eftersom att träningen blir mer, och att det e jävligt dyrt att hela tiden köpa små gainomaxpaket, så har jag bestämt mig för att inhandla lite proteinpulver.

Jag tränar 4ggr per vecka och hade nu tänkt att börja deffa inom kort. Jag e 186cm o väger 83kg just nu - Tillfrågan! - har läst i forumet en hel del ang. Doubble pro, Esa Pro samt Aminosyror. Men vilket ska man ta om man tränar hyfsat myk o samtidigt försöker ge sig på en deff?

Mina kompisar rekomenderar vassle efter träningen, men jag är lite osäker...
Grymt tacksam för svar!
Thx! :)

Rahf
2008-04-17, 08:21
Köp en gainer. Gainomax är inte ett proteintillskott utan är en liten portion gainer som är en blandning av kolhydrater och protein. Vill du inte ha det så kan du satsa på ett vanligt vassleprotein, kolozzeums egna är riktigt god.

Vilken du vill välja är upp till dig, de är alla så gott som likvärdiga oavsett hur tjusiga ord tillverkaren har valt att smycka den med. Välj en med bra pris.

Per B
2008-04-17, 08:27
Jag rekommenderar EsaPro och maltodextrin, sen blandar du din egen gainer/återhämtningsdryck som du kan ta både före och efter passet. Vill du även kunna komplettera med protein övrig tid, t ex som mellanmål, så rekommenderar jag nåt pulver som innehåller både vassle och kasein, t ex Double Pro.

Skafi
2008-04-17, 09:39
Jag rekommenderar EsaPro och maltodextrin, sen blandar du din egen gainer/återhämtningsdryck som du kan ta både före och efter passet. Vill du även kunna komplettera med protein övrig tid, t ex som mellanmål, så rekommenderar jag nåt pulver som innehåller både vassle och kasein, t ex Double Pro.


Vad är maltodextrin? - jag ska nog försöka skippa gainers o köra enbart protein, men ska man ta vassle före el efter träning? och är kasein enbart under dagen då man ej tränar?

Pepz
2008-04-17, 10:27
maltodextrin är en bättre form av druvsocker kan man säga.

Kasein och vassle är likvärdigt efter träning.
innan träning så är EAA eller vassle att föredra.

inget av dessa som spelar någon roll för deff om du har koll på kaloriintaget totalt sett