handdator

Visa fullständig version : Kost + Gym?


Benb
2008-04-16, 19:37
Hej jag bara undrar om man kan mycket nyttig mat + gymma flitigt och samtidigt gå ner lite i fettmassa? Jag käkar ganska mycket mat och onyttig men är inte överviktig alls men har lite hull runt midjan som ja vill få bort men vill fortsätta bygga muskler !

Tack på förhand

King Grub
2008-04-16, 19:43
Hej själv! Det handlar om kaloriintaget kontra kaloriförbrukningen. Äter du mer kalorier än du gör av med, ökar du i fettvikt. Äter du mindre, minskar du i fettvikt. Vid kaloriunderskott blir det svårt att öka i muskelmassa samtidigt.

Benb
2008-04-16, 20:08
Okej tackar så hjärtligt! så om ja börja äta mindre kalorier och samtidigt tränar så blir ja smalare och behåller muskelmassan right? :)

Acquiescence
2008-04-16, 20:14
Okej tackar så hjärtligt! så om ja börja äta mindre kalorier och samtidigt tränar så blir ja smalare och behåller muskelmassan right? :)

Hej!

Endast ifall du fortsätter aktivt träna resistansträning el. dyl., (vilket du verkar göra), samt inte lägger dig på för stor negativ kaloribalans, så ja. Denna process brukar kallas "deff", där motsatsen är "bulk" då man medvetet överäter för att maximera muskeltillväxt. Det enda följer det andra.

Lycka till!

Benb
2008-04-16, 20:17
Ok tack så mkt! Men grejjen är jag läste några andra trådar om kost och såg att jag käkade betydligt mindre än alla andra.. äter lite till frukost, sen lunch och middag bara.. är 194 o väger 95 kilo! Och ändå går jag upp mycket i muskler .. iaf gjort det under en ganska lång tid.