handdator

Visa fullständig version : Pollen-Pollen


mangs
2008-04-16, 11:08
Här kommer en poll om Pollen. jag har de tre snaste åren fått någon typ av "mild fökylning" men med rätt rejält ont i halsen under en veckas tid någon gång i början-mitten på maj, dock känner jag mig inte fökyld i kroppen om ni förstå vad jag menar. I år har jag samam sak just nu fast det är April men det är ju pollen i luften så jag undrar om jag helt enkelt börjat bli känslig för pollen så här på ålderns höst. Hur står det till i dina luftvägar just nu eller allmänt, delge i tråden och svara i pollen-pollen som kommer upp.

Tricklev
2008-04-16, 11:16
Fan, missade att jag ska på lunch, jag fixar ju faktiskt lunch nu.

Nitrometan
2008-04-16, 11:17
Jag trodde först det var en poll-poll. Men det var ju en Pollen-poll.

Nåja.

Nitrometan
2008-04-16, 11:20
Jag ligger i MJ's syrgastält. Men det har inget med pollen att göra. Michael och hans syrra är heta.

bertbert
2008-04-16, 11:37
Uttråkad? :laugh:

PowPow
2008-04-16, 11:38
Har haft problem med pollen så länge jag minns. Det är något jag alltid lyckas förtränga under vintern, men när den efterlängtade sommaren kommer så slår det mig lika hårt varje år - visst fan, jag är typ allergisk mot att leva på sommaren /=

Men jag tycker mig ha sett tendenser på att det blivit mildare de senare åren. Vet inte om det beror på mig eller på min omgivning. Hoppas på det förstnämnda.

lectris
2008-04-16, 11:39
Nej jag har lyckats undvika pollenallergi (och alla andra allergier också för den delen) men många i min släkt lider av det så jag får det väl nån gång... *rolleyes*

Gpajpen
2008-04-16, 11:45
Saknar alternativet: "Jag är en sprängd frökapsel"

egge
2008-04-16, 11:48
Min hösnuva var mycket värre när jag var yngre men ett par veckor på våren är jag en vandrande snorfabrik. Jag tror att det är björken som är värst.

Sleigh
2008-04-16, 11:50
Jag tycker pollen ser vasst och farligt ut

http://www.pollenuk.co.uk/img/Solidago.jpg

stargate
2008-04-16, 11:51
Intressant sammanträffande att du startar denna tråden nu.
Igår började jag få riktigt ont i halsen och idag är det så att jag knappt kan äta. Känner mig inte trött i kroppen i övrigt, kanske LITE smått snuvig annars inget annat. Kan det vara pollen tro?

mangs
2008-04-16, 12:36
Intressant sammanträffande att du startar denna tråden nu.
Igår började jag få riktigt ont i halsen och idag är det så att jag knappt kan äta. Känner mig inte trött i kroppen i övrigt, kanske LITE smått snuvig annars inget annat. Kan det vara pollen tro?
Låter precis som det jag haft de tre senaste åren då, har tidigare år undvikit att träna och så även se senaste dagarna men skall ner idag och ta ett lugnt pass och känna efter. Man skall ju inte träna med halsont men detta är en mer kliande och brännande känsla än bara halsont så jag skulle tippa på pollen. Är det sedan en vanlig förkylning lär den väl bryta ut efter ett pass så hur som helst får jag veta. har även funderat på käka nåon anti-histamin tablett för att se om det hjälper.

Snafu
2008-04-16, 12:39
Vetefan jag misstänker att jag har börjat få något tjall med pollen nu efer 25+ faktiskt.

Nitrometan
2008-04-16, 12:52
Vetefan jag misstänker att jag har börjat få något tjall med pollen nu efer 25+ faktiskt.
Det är inte pollenallergi. Det är åldern.

Tolkia
2008-04-16, 12:53
Jag har inte haft några problem med pollen tidigare, men har de senaste åren noterat att näsan periodvis rinner mer än vad som är trevligt. Enligt en bekant som jobbar på hudkliniken är det tydligen inte helt ovanligt att pollenbesvär debuterar i vuxen ålder, särskilt om man har det i sin nära släkt (vilket jag har).

Osten80
2008-04-16, 14:00
Fick allergiproblem av björkpollen och gräs, när jag var 22-23. Nu blir det bara värre och värre för varje år. :(

BTW: Världens jobbigaste poll. :D

King Grub
2008-04-16, 14:05
Jag har aldrig märkt något av pollen.

Snafu
2008-04-16, 14:07
Det är inte pollenallergi. Det är åldern.

*grr*

Taragon
2008-04-16, 14:10
Finns medicin som hjälper utmärkt :hbang: annars skulle det vara ett helvete..

Scratch89
2008-04-16, 14:21
De senaste tre åren eller så har jag börjat få rejäla problem med pollen. Värsta dagen jag kommer ihåg var min systers student 2006, när jag i princip varken kunde prata eller se, då min hals var helt igentäppt och ögonen samt näsan rann konstant.
Kul att ni nämner halsont, kliande osv just idag, för jag gick precis och undrade om jag blivit sjuk, men nu misstänker jag att det är pollen.