handdator

Visa fullständig version : Blir ni ofta addade av folk som "sett er på kolo"?


Angel
2008-04-14, 21:53
Nu har jag två gånger innom några dagar blivit addad av folk på MSN som säger att "sett mig på forumet", och när man frågar vad dom heter där så har dom inget konto utan "är bara inne och läser lite."

Vad är det här för fenomen? Händer det fler än mig?

Och tror ni det finns mycket folk som är här inne och läser våra tankar och om våra liv, men aldrig skriver något eller ens reggar sig? Är vi bevakade?

Scratch89
2008-04-14, 21:57
http://i26.tinypic.com/2cnjkf6.jpg

Trance
2008-04-14, 22:00
Jag räknar med att jag har en stor fan-club. Ni kan regga er och skriva hyllningar i tråden om ni vill.

Angel
2008-04-14, 22:00
Jag räknar med att jag har en stor fan-club. Ni kan regga er och skriva hyllningar i tråden om ni vill.

They keep coming back for you..

Roosen
2008-04-14, 22:01
Väldigt många som bara läser utan att någonsin posta.. Absolut inte bara här, gäller alla forum. Måste väl erkänna att jag är en av dom. Inte för att jag inte törs utan att jag inte pallar bara :P

L-Sami
2008-04-14, 22:04
Det finns 25 000 medlemmar och hur många är det som regelbundet skriver i allmänt 50-100?, så klart det finns folk där ute som spanar oss. Det har jag förstått nu under det senaste året eller halvåret, att inte posta bilder på mig och inte skriva någonting om mitt privatliv. Tycker dock att de flesta som skriver här på forumet verkar vara riktigt trevliga internet-människor.

Angel
2008-04-14, 22:06
Det finns 25 000 medlemmar och hur många är det som regelbundet skriver i allmänt 50-100?, så klart det finns folk där ute som spanar oss. Det har jag förstått nu under det senaste året eller halvåret, att inte posta bilder på mig och inte skriva någonting om mitt privatliv.

Men detta är folk som inte ens är reggade. Utan spanar forumet ändå. Det gör du nog helt rätt i faktiskt.

Osten80
2008-04-14, 22:08
Är det så konstigt, att ni som exponerar er mest, också får mest uppmärksamhet?

Tricklev
2008-04-14, 22:09
Nej, aldrig hänt mig, men jag har inte min msn i profilen, och är alldeles för anonym för att råka ut för detta.

Dessutom har jag en eftertext där det står "Runkar i cammen =)", och det brukar sålla bort dom flesta som inte känner mig, på msn dvs.

Angel
2008-04-14, 22:10
Undra om man kan göra en karriär som Kolo-Angel? Kolo-BQ, vad säger du? Barturne nästa?

tjabon
2008-04-14, 22:14
Undra om man kan göra en karriär som Kolo-Angel? Kolo-BQ, vad säger du? Barturne nästa?

Gör som Rocky :
Kör löprundor på Storgatan, Munksjön och Klostergatan med en jacka
som det står "Kolo-Angel" på ryggen på.....:D

Tricce
2008-04-14, 22:17
Nu har jag två gånger innom några dagar blivit addad av folk på MSN som säger att "sett mig på forumet", och när man frågar vad dom heter där så har dom inget konto utan "är bara inne och läser lite."

Vad är det här för fenomen? Händer det fler än mig?

Och tror ni det finns mycket folk som är här inne och läser våra tankar och om våra liv, men aldrig skriver något eller ens reggar sig? Är vi bevakade?

Frågan är, gillar du det eller störs du av det? Jag tror du gillar uppmärksamheten, men jag kanske har fel.

Durre
2008-04-14, 22:18
Man ska nog passa sig.

Angel
2008-04-14, 22:26
Frågan är, gillar du det eller störs du av det? Jag tror du gillar uppmärksamheten, men jag kanske har fel.

Delade känslor, trevligt att folk finner en så intressant (?) att dom drömmer om mig (ja de va nån som hade gjort det). Men samtidigt läskigt om någon galning får för sig att börja stalka en, då är det inte speciellt svårt menar jag.

Fredrik S
2008-04-14, 22:37
"sett mig på forumet", och när man frågar vad dom heter där så har dom inget konto utan "är bara inne och läser lite."

"Jag skriver inget, utan läser bara" är väl ett finare sätt att säga att man inte vill/vågar avslöja sitt användarnamn, eller är det bara jag som kör den bortförklaringen?

Timme
2008-04-14, 22:43
Dessutom har jag en eftertext där det står "Runkar i cammen =)", och det brukar sålla bort dom flesta som inte känner mig, på msn dvs.

Jag fnissade ordentligt när jag läste detta :D

Solros
2008-04-14, 22:43
aldrig blivit addad :(

Baan
2008-04-14, 22:44
Inga sådana anonyma

TCOG
2008-04-14, 22:47
Fattar verkligen inte hur folk vågar lägga upp bilder på sig själva.

Baan
2008-04-14, 22:48
Fattar verkligen inte hur folk vågar lägga upp bilder på sig själva.

Ljuger du för mycket eller vad är problemet brorsan?

Jaws
2008-04-14, 22:49
Kanke en idé att ta bort msn-adressen från profilen?

TCOG
2008-04-14, 22:50
Ljuger du för mycket eller vad är problemet brorsan?

Vad menar du? om du vill träffa mig får du gärna göra det.

Baan
2008-04-14, 22:52
Vad menar du? om du vill träffa mig får du gärna göra det.

Ja, men vad är problemet med att lägga upp sin bild? Är inte direkt ett forum som behandlar tysk kaviarsex.

Rahf
2008-04-14, 22:56
Jo det finns ett par stycken som har börjat PMa först och sen bett om min MSN. Dock så är det oftast synliga medlemmar, folk som inte skriver något brukar jag inte bry mig alltför mycket om, ska jag ha någon på MSN så ska denne ha något gemensamt med mig.

dared
2008-04-14, 22:59
Inte en enda från kolo har addat mig på msn någonsin.


(men jag får ligga ändå)

TCOG
2008-04-14, 23:00
Ja, men vad är problemet med att lägga upp sin bild? Är inte direkt ett forum som behandlar tysk kaviarsex.

Jag gillar bara inte tanken på att min ansikte/bild kan finnas på internet för alla att åskåda. Har heller aldrig förstått grejen med såna här communitys tror jag det kallas myspace och sånt där folk lägger ut väldigt mycket av sig själva i form av bilder, har själv aldrig varit medlem av en sån sida men själva konceptet för människorna som står bakom det har ju lyckats då det verkar finnas en efterfrågan på det.

egge
2008-04-14, 23:00
Ständigt. Sluta tricklev. :/

Baan
2008-04-14, 23:03
Jag gillar bara inte tanken på att min ansikte/bild kan finnas på internet för alla att åskåda. Har heller aldrig förstått grejen med såna här communitys tror jag det kallas myspace och sånt där folk lägger ut väldigt mycket av sig själva i form av bilder, har själv aldrig varit medlem av en sån sida men själva konceptet för människorna som står bakom det har ju lyckats då det verkar finnas en efterfrågan på det.

Jag tror det är ganska liten risk att någon gör något dumt med dina bilder men självklart om du vill vara så anonym som möjligt just för att slippa eventuell skit bör man inte lägga upp bilder nånstans.

Stoltz
2008-04-15, 00:05
Jag addar inte ens folk som inte gett mig/frågat om sin/min msn direkt.

coxie
2008-04-15, 00:36
Jag håller mig anonym på stora forums, man vet aldrig vad för folk som läser det man skriver.

Whistler
2008-04-15, 01:11
Vet inte när någon addade mig på MSN sist. Måste vara jääävligt längesen.

Däremot har det hänt att folk har kommit dyngraka på jobbet och sagt att de läser min träningsjournal.

Sleigh
2008-04-15, 01:26
Däremot har det hänt att folk har kommit dyngraka på jobbet och sagt att de läser min träningsjournal.

*jorgen* får man fråga vart du jobbar? På ett bryggeri? :)

Whistler
2008-04-15, 02:54
Ordningsvakt på nattklubb.

Jacksatan
2008-04-15, 04:25
Hm, har hänt 2 ggr tror jag. Jag är för trött för att utveckla det.

reinholdsson
2008-04-15, 05:04
Nej, aldrig.

Chaan
2008-04-15, 05:55
MSN? Onödigt mellanled - kör på SMS direkt

Tomten
2008-04-15, 05:56
Men samtidigt läskigt om någon galning får för sig att börja stalka en, då är det inte speciellt svårt menar jag.

säg förfölja för guds skull, jag tål inte det där låneordet!

STALKA, är det när man tar stjälkarna till alla blommor i rabatten?

:(

Förövrigt så är det nog mest killar som addar er, och det händer nog uteslutande för Tjejer och King Grub.

Fråga mig inte varför det bara händer King Grub.

mini
2008-04-15, 08:04
Har inte min msn offentligt, jag bestämmer själv vem som ska få den. Bilder dröjde länge innan jag la ut. Ändå håller jag med Bandit: Det finns galningar även här på Kollo.

hahavaffan
2008-04-15, 08:58
Har inte min msn offentligt, jag bestämmer själv vem som ska få den. Bilder dröjde länge innan jag la ut. Ändå håller jag med Bandit: Det finns galningar även här på Kollo.Det får bli en liten +1a på det där.

Angel
2008-04-15, 09:01
Whistler: Är det jag och Daniiiiel eller? Ha-ha

Tomten: Jag gillar det ordet
Det har varit både killar och tjejjer dock, gemensamt är dock att ingen haft ett konto på kolo utan bara är här och läser, men aldrig reggat sig.


Skönast va nog för något år sedan då någon kille addade mig efter sett mig här och frågade om jag ville ställa upp på gyttjebrottning-mot honom. HA HA HA.

shut teh face
2008-04-15, 09:30
svara i tråden lectris pls :laugh:

Timme
2008-04-15, 09:45
Jag gillar bara inte tanken på att min ansikte/bild kan finnas på internet för alla att åskåda. Har heller aldrig förstått grejen med såna här communitys tror jag det kallas myspace och sånt där folk lägger ut väldigt mycket av sig själva i form av bilder, har själv aldrig varit medlem av en sån sida men själva konceptet för människorna som står bakom det har ju lyckats då det verkar finnas en efterfrågan på det.

Jag har sätt ett antal bilder på dig här på kolo.

Timme
2008-04-15, 09:45
Hm, har hänt 2 ggr tror jag. Jag är för trött för att utveckla det.

Utveckla *popcorn*

Har man sagt A får man säga B

birra_peroni
2008-04-15, 09:46
Fattar verkligen inte hur folk vågar lägga upp bilder på sig själva.

Får jag fråga vad du tror är det värsta som kan hända?

Motorbreath
2008-04-15, 09:47
Nej jag visar inte min e-postadress

Angel
2008-04-15, 10:12
Iofs, för ett tag sedan blev ja addad av en som "har sett dig på kolo" och vägrade säga vad han hette osv. Vi dejtar nu :)

LadyInsane
2008-04-15, 10:14
Har blivit addad av flera som bara läser på kollo. En del riktigt trevliga faktiskt. Brukar gnälla om att de borde slänga upp journaler...:D

Jacksatan
2008-04-15, 10:44
Utveckla *popcorn*

Har man sagt A får man säga B

Var på tiden när jag hade en ytterst utmanande avatar. Yngre damer som ville ha min MSN. Nu när jag tänker på det blir jag förbannad över att det bara var 2 stycken under så lång tid. =(

TCOG
2008-04-15, 11:24
Jag har sätt ett antal bilder på dig här på kolo.

Får jag fråga vad du tror är det värsta som kan hända?

Timme: Av vad jag vet har en bild lagts upp för mycket längesen då det fanns ett intresse av att folk ville ha en bild på mig som jag senare bett tas bort, hoppas modsen då gör sitt jobb.

birra_peroni: Det är mest av ingritet

Sen det här MSN använder jag inte ens.

Jax
2008-04-15, 11:25
Nja, det var någon galning som frågade varför jag var så jävla hemlig och att jag skulle ge henne min msn direkt. Annars har det varit förhållandevis lugnt.

jaaaaag
2008-04-15, 11:47
Jaaa det händer. Men aldrig såhär "kolokändisar".. oftast folk jag aldrig nånsin sett skriva eller skrivit till mej.

Sen så brukar de inte ens chatta med mej, men då tar jag bort dem.

Tricklev
2008-04-15, 11:51
Nej, men jag har addat folk jag "sett på kolo".


:naughty:

Martin.V
2008-04-15, 12:09
VEM VILL HA MIN MSN ? *cupid*

Man and Machine
2008-04-15, 12:16
Nej, aldrig. Men jag kan tänka mig att kändisar eller snygga medlemmar får en del förfrågningar i veckan.

Tricklev
2008-04-15, 12:17
Det finns ju ett par medlemmar som varit väldigt framstående med att visa upp sig ett tag, för att sedan lägga av helt (Trots att dom stannar aktiva), så visst är det nog några som har blivit lite stötta av weirdos.

Whistler
2008-04-15, 12:40
säg förfölja för guds skull, jag tål inte det där låneordet!

STALKA, är det när man tar stjälkarna till alla blommor i rabatten?

Det har faktiskt sin plats. Jämför förfölja med engelskans follow så ser du att det är en rimligare översättning än stalk. Det senare har vi helt enkelt inget bra ord för i svenskan, därav lånandet.

Ser man på skillnaderna på follow och stalk så skulle jag säga att det senare är med malignt uppsåt, där det även kan inkluderas oönskad övervakning på andra vis än fysisk förföljning.

Nitrometan
2008-04-15, 12:47
säg förfölja för guds skull, jag tål inte det där låneordet!

STALKA, är det när man tar stjälkarna till alla blommor i rabatten?

Nja.

Fråga: Regeringens så kallade stalkningsutredning _ hur kan ett sådant missfoster till ord förekomma i svenskt myndighetsspråk? Och hur ska "stalkning" uttalas?


Svar: I svenskan har vi saknat ett eget ord för sådana som maniskt och systematiskt förföljer en person - lurpassar på honom eller henne, står utanför bostaden, ringer, skriver, hotar eller uppvaktar.
På engelska kallas en sådan personförföljare stalker.

Vi behöver en svensk benämning, inte minst nu när denna speciella form av sjuklig personförföljelse har blivit ett begrepp.
Det engelska verbet stalk låter sig lätt anpassas till stalka - uttalat på svenskt sätt som halka, talka, valka, och namnet på handlingen blir då stalkning, som vilket svenskt ord som helst. Förövaren blir då en stalkare. Vi behöver inte engelskans stalking, stalker.

När utredningen om förstärkt skydd mot personer som utsätts för hot eller förföljelse nu kallas Stalkningsutredningen visar det att stalka, stalkning, stalkare har knäsatts som svenska ord.

Det är en styrka hos ett språk att kunna ta upp främmande ord och göra dem till sina.

Catharina Grünbaum

Minilejon
2008-04-15, 12:53
Jag var inte medlem särskilt länge förräns jag fick min första förfrågning, men det var ju en kändis och det var bara trevligt att få en skitsnackar-polare till som dessutom bor i Oslo och som kan en o annan sak om träning. :)

Kan ni gissa vem? XD

Thai-ger
2008-04-15, 13:00
haha jag har addat bara för att få tips och hjälp om träning. Inget annat.

Har bla addat:
Scratch
JoeyP
Ha:cl

;)

Marcs
2008-04-15, 13:31
Nej jag har inte blivit addad, har ej heller min msn synlig så jag kan själv bestämma om någon får den eller ej!

LadyInsane
2008-04-15, 13:35
Det finns ju ett par medlemmar som varit väldigt framstående med att visa upp sig ett tag, för att sedan lägga av helt (Trots att dom stannar aktiva), så visst är det nog några som har blivit lite stötta av weirdos.

:cool:

Edit: Det enda jag har lagt upp den sista tiden är en bild på min supergrooofva rygg!

Tricklev
2008-04-15, 13:37
:cool:

Edit: Det enda jag har lagt upp den sista tiden är en bild på min supergrooofva rygg!

Tänkte på en helt annan, men det stämmer in på dig också. *kissass*

Tricklev
2008-04-15, 13:44
Tänkte främst på den unga tjejen ifrån dalarna, fast det passar ju in på flera.

Tricklev
2008-04-15, 13:49
Mm, hon är söt, kan tänka mig att ett flertal personer har försökt stöta lite på henne.

Laijza
2008-04-15, 14:00
Tänkte främst på den unga tjejen ifrån dalarna, fast det passar ju in på flera.

Menar du mig?

Mm... jag föredrar att synas framför att vara anonym. Men har beslutat mig för att de sistnämnda nog är klokast. Detta pga diverse anledningar, inget jag vill gå in på.


Ont: har hänt att folk "som sett mig på kolo" har addat mig ja, men det var förut, för ett bra tag sen, då jag va dum nog att visa min msn på min profil.

manko
2008-04-15, 14:00
Mm, hon är söt, kan tänka mig att ett flertal personer har försökt stöta lite på henne.

Vem då? Jag vill också veta :(

Tricklev
2008-04-15, 14:33
Menar du mig?

Mm... jag föredrar att synas framför att vara anonym. Men har beslutat mig för att de sistnämnda nog är klokast. Detta pga diverse anledningar, inget jag vill gå in på.


Ont: har hänt att folk "som sett mig på kolo" har addat mig ja, men det var förut, för ett bra tag sen, då jag va dum nog att visa min msn på min profil.


Japp, menade inte att snoka, och det är nog bäst att hålla sig mer anonym än du gjorde ja, ganska stora delar av ditt liv var du rätt öppen med, finns lite nackdelar med sådant på ett öppet forum.

Aja, ska sluta snoka runt (;)) i ditt liv nu, over and out.

Andy.da.wohoo
2008-04-15, 14:54
Har faktiskt hänt:D En så kallad "kolo-watcher" och en reggad medlem har addat mig.

Tomten
2008-04-15, 15:01
Nja.

Tro mig, jag vet. Jag har följt den där debatten. Jag gillar inte ordet mer för det, och nej, jag är inte någon manisk försvarare av att försvenska och bevara språket.

Fast jag tycker att stalkare är ett ord som låter nästan lika illa som guss och keff och det är min högst personliga åsikt att de inte borde finnas i svenskan. Om man ska använda det så är det bättre att man använder ordet stalker och förfölja om man vill använda det som ett verb.

Vad låter bättre?

"En stalker förföljer henne"

"En stalkare stalkar henne"

747
2008-04-15, 15:29
Det känns inte direkt oväntat att tjejer som hänger här blir addade på msn om dom har sin adress offentlig. Jag kommer ihåg när jag var 15.

ManuelIT
2008-04-15, 15:39
men lol, ni postar aktivt i ett forum med över 25 000 medlemmar i trådar som "dagsfrisyren" "dagsoutfiten" "dagsformen" "dags-jagvetintevad" och skriver gärna om era personliga liv o problem och sedan även flashar med er msn offentligt (hallå?!) och sedan är förvånade över att okänt folk tar kontakt med er? :)

med tanke på hur många psykfall som härjar på nätet så är jag snarare mer förvånad över att det inte händer oftare

Bara genom att läsa forumet vet jag mer än jag vill om många medlemmar som jag entligen inte bryr mig ett dugg om, det går liksom inte att undvika. Det här gäller iofs andra forum jag besöker med, men kolo är väl snäppet mer exhibitionistiskt där folk gärna flashar bilder på sig själva. Det som är förvånande är väl att de även lägger ut sin kontanktinformation i någon form och sedan beklagar över att nötskallar tar kontakt med dom *rolleyes*

tja88
2008-04-15, 16:16
Välkommen till internet! :)

Timme
2008-04-15, 16:20
Var på tiden när jag hade en ytterst utmanande avatar. Yngre damer som ville ha min MSN. Nu när jag tänker på det blir jag förbannad över att det bara var 2 stycken under så lång tid. =(

Kan du skicka den bilden? PM?

:)

LadyInsane
2008-04-15, 16:50
Tänkte på en helt annan, men det stämmer in på dig också. *kissass*

:em: Men då.

Jag har valt att sluta slänga upp dagens bilder hela tiden. Främst eftersom klädvalen när det är kallt är mycket tråkigare än de på sommaren.

Jag vet att jag visade mycket bilder m.m. på mig, men tycker själv att jag aldrig egentligen har delat med mig av mina problem och sådant. Visst jag berättar gärna men jag har nog aldrig tyckt att jag blivit fööör personlig.

Rex
2008-04-15, 17:14
Angel, ända sen jag reggade mig här på kolo så har alltid du dragit till dig uppmärksamhet. Gnäll inte och njut av alla de uppmärksamhet du får.

Chaan
2008-04-15, 17:21
Jämför förfölja med engelskans follow

Ok. Det betyder FÖLJA.

Tjuckot
2008-04-15, 17:28
Nej, men någon som frågat efter defftips osv har addat mig nån gång tror jag. Men inte nån tjej.

Jorgen
2008-04-15, 17:36
Timme: Av vad jag vet har en bild lagts upp för mycket längesen då det fanns ett intresse av att folk ville ha en bild på mig som jag senare bett tas bort, hoppas modsen då gör sitt jobb.
Det gjorde jag om jag inte minns helt fel.



Psst, jag har tom träffat TCOG en gång i tiden. Han var grov.

Cilia
2008-04-15, 17:39
nej, för det är ingen som vet vad jag har för msnadress om jag inte ger den till dom

wintersnowdrift
2008-04-15, 17:42
Var på tiden när jag hade en ytterst utmanande avatar. Yngre damer som ville ha min MSN. Nu när jag tänker på det blir jag förbannad över att det bara var 2 stycken under så lång tid. =(

Sorry att behöva säga det, men det var dina skolböcker och inte din kropp jag ville åt :/.

//Kristin

Lellan
2008-04-15, 17:43
Nix, aldrig hänt. Däremot har en kollomedlem gett (jag kanske "ok"ade det, minns faktiskt inte) min msn till en person på sitt jobb efter löktråden. Hm.. den flippelifloppade sig lite konstigt den tråden.. :MrT:

Jazen
2008-04-15, 17:44
jag känner ingen, ingen känner mig, sen är jag inte känd här heller så....

Jorgen
2008-04-15, 17:46
nej, för det är ingen som vet vad jag har för msnadress om jag inte ger den till dom

Är det någon som vågar fråga?

Det är ingen som vågar adda mig ändå. Sen är jag väldigt selektiv med vem jag addar också.

Yankeee
2008-04-15, 18:31
Nej. Har väl hänt några gånger, men det var ett tag sedan nu. Bara killar av någon anledning.

Jacksatan
2008-04-15, 18:35
Sorry att behöva säga det, men det var dina skolböcker och inte din kropp jag ville åt :/.

//Kristin

Mja, men dig räknade jag nog inte in där, så oroa dig inte. ;)

LadyInsane
2008-04-15, 18:50
Nej. Har väl hänt några gånger, men det var ett tag sedan nu. Bara killar av någon anledning.

Really?

Nakenbilden borde väl ändå ha genererat en ström addande?..:D

Yankeee
2008-04-15, 18:53
Really?

Nakenbilden borde väl ändå ha genererat en ström addande?..:D

Man skulle kunna tro det, men icke!

Baan
2008-04-15, 18:56
Man skulle kunna tro det, men icke!

Addade inte jag dig då?

Angel
2008-04-15, 20:47
Angel, ända sen jag reggade mig här på kolo så har alltid du dragit till dig uppmärksamhet. Gnäll inte och njut av alla de uppmärksamhet du får.

Ja får njuta av mina "15min.." då..

the_PL_man
2008-04-16, 08:26
De flesta av dem huserar i Styrkelyftsdelen.....:)

Ändå håller jag med Bandit: Det finns galningar även här på Kollo.

erks
2008-04-16, 11:34
Är man medlem på Flashback också, vet man att det inte är någon bra idé att lägga ut bilder på sig själv.

egge
2008-04-16, 11:42
Är man medlem på Flashback också, vet man att det inte är någon bra idé att lägga ut bilder på sig själv.

Därför har jag ett helt annat nick på FB. Nämner heller aldrig något som skulle kunna avslöja vart jag bor eller vem jag är.


Helt OT men vaffan, nu började det regna. :(

shut teh face
2008-04-16, 11:43
Jag har blivit/addat cirka 4-5 killar på kolo, mest för vi spelat tillsammans.
Scratch89: för ett par år sedan, när vi lirade d2
TP 88: dota
Kurash: dota
+ nå fler

Sen addade jag lectris för den var snäll, jag visste inte att hon var en tjej, först.

Jag funderar fortfarande om hon verkligen är en tjej dock.

lectris
2008-04-16, 11:51
Sen addade jag lectris för den var snäll, jag visste inte att hon var en tjej, först.

Jag funderar fortfarande om hon verkligen är en tjej dock.

damnit! jag visste att du skulle bli misstänksam när jag visade snåpen i camen :(

OT: ja jag har blivit addad regelbundet, hälften är dock blockade vid detta laget ;)

erks
2008-04-16, 12:02
Därför har jag ett helt annat nick på FB. Nämner heller aldrig något som skulle kunna avslöja vart jag bor eller vem jag är.


Helt OT men vaffan, nu började det regna. :(

Ja där har du en poäng, men jag menade på att är man en frekvent läsare av FB:s forum vet man hur sjuka människor som driver runt på nätet.

skaparn
2008-04-16, 12:07
"Blir ni ofta addade" ...

Jefla språk som kommit ur teh interwebanvändandet

PowPow
2008-04-16, 12:37
"Blir ni ofta addade" ...

Jefla språk som kommit ur teh interwebanvändandet

Vi antar att det ska tolka som ett "Nej :(" ?

skaparn
2008-04-16, 12:45
Vi antar att det ska tolka som ett "Nej :(" ?

Fel, en representant från PRO addade mig på sin lista för att bjuda in mig till ett kafferep.

mela
2008-04-16, 12:57
Jag blir mest addad av folk från mindre träningsforum som jag typ har 15posts på. Leder oftast till en block då många utav dem bara ställer korkade frågor "Bli man tjock av cola light" osv.

Mats Loefstroem
2008-04-16, 13:00
Fel, en representant från PRO addade mig på sin lista för att bjuda in mig till ett kafferep.

Jag ber om ursäkt. Förväxlade min altzheimers med tangentbordstourette...

joriice
2008-04-16, 13:01
Nej, eftersom inget sett mitt nutida ansikte, Men det verkar ju vara en idé att lägga ut en bild på sin beach-fysik som avatar, då lär det ju nappa förr eller senare! : )

Solros
2008-04-16, 13:26
Nej, eftersom inget sett mitt nutida ansikte, Men det verkar ju vara en idé att lägga ut en bild på sin beach-fysik som avatar, då lär det ju nappa förr eller senare! : )

Sagt och gjort?

TCOG
2008-04-16, 13:57
Folk behöver gå utanför lägenheten oftare verkar det som...fattar inte heller detta med "addande" håller folk på 20+ fortfarande med msn?!?! Mobilen har uppfunnits för ett syfte faktiskt...

Krampus
2008-04-16, 13:59
Jag ber om ursäkt. Förväxlade min altzheimers med tangentbordstourette...

:D

Nitrometan
2008-04-16, 14:15
Nej, eftersom inget sett mitt nutida ansikte
Men ditt forntida?

Larsson85
2008-04-16, 15:11
Det är väl klart att ni tjejer får många killar efter er här, starka tjejer är sexigt, och det finns ett begränsat utbud.

Tigerkotten
2008-04-16, 15:49
Folk behöver gå utanför lägenheten oftare verkar det som...fattar inte heller detta med "addande" håller folk på 20+ fortfarande med msn?!?! Mobilen har uppfunnits för ett syfte faktiskt...

Snart 26år och använder msn, tycker det är jäkligt bekvämt för småprat. Samt går det prata med flera st samtidigt. Är det något mera viktigt eller man behöver ha svar direkt på kan man alltid använda mobilen.

*Flash*
2008-04-16, 16:21
Folk behöver gå utanför lägenheten oftare verkar det som...fattar inte heller detta med "addande" håller folk på 20+ fortfarande med msn?!?! Mobilen har uppfunnits för ett syfte faktiskt...
Dyrt att ringa och iaf jag får problem när jag skriver för många sms..

Varför har man som tjej ens sin msn uppe på sådana sidor?
Om någon verkligen är intresserad/intressant på något sätt så lär den personen fråga om den iaf.

skaparn
2008-04-16, 19:26
Folk behöver gå utanför lägenheten oftare verkar det som...fattar inte heller detta med "addande" håller folk på 20+ fortfarande med msn?!?! Mobilen har uppfunnits för ett syfte faktiskt...

Men MSN är inte en ersättare till telefon. De två är väsenskilda då den senare är synkron till skillnad från MSN som är (semi)asynkron (fast det kan ju bero på frågan som ställdes i en tråd för ett tag sen huruvida man var "skyldig" att svara direkt).

NiXPhoenix
2008-04-16, 21:53
Nej, aldrig hänt mig, men jag har inte min msn i profilen, och är alldeles för anonym för att råka ut för detta.

Dessutom har jag en eftertext där det står "Runkar i cammen =)", och det brukar sålla bort dom flesta som inte känner mig, på msn dvs.



"Runkar i cammen =)" :laugh: :laugh:

ojojojj

Själv är det ingen som lägger till mig härifrån, har icq i profilen, är väl inte så många som kör det längre. Dock är jag hett eftertraktad bland tyskar/tyskor och ryskor, majoriteten är bottar men frågan om alla är det... Brukar ta discard efter att ha kikat på deras profil.

KlopFer
2008-04-16, 22:02
hur ofta vet jag inte, men det har hänt :)

joriice
2008-04-17, 00:27
Sagt och gjort?

Njaee, inte nu iaf, kanske om jag är i form nog till sen vår eller tidig sommar. Men det känns lite "attentionwhore" över det så jag gör det inte gärna.

Dessutom e jag skitliten :D

L-Sami
2008-04-17, 22:08
Blev ju ofta addad folk som jag inte kände igen när jag hade MSN synligt här på kolohh.

bollio
2008-04-18, 12:56
Har man sin MSN i profilen är det väl för i helvete exakt det man kan förvänta sig. Sluta leka offer.