handdator

Visa fullständig version : Får Träningsvärk efter kort uppehåll, varför?


Upptaget
2008-04-14, 14:47
Hej

Går på gym regelbundet med en polare och vi tränar varannan dag och har gjort så snart i 1 år, Men En otroligt irriterande sak är jag får träningsvärk efter korta uppehåll, som nu vi tränade i onsdags och sedan så festade vi i Fredags och då blev det ju ingen träning, sedan på lördagen ville man bara ta det lugnt och sedan på Söndagen så gick vi till gymet igen, tränade ganska hårt som vanligt.. Och nu på Måndagen så har jag träningsvärk, varför? vi hade ju herregud bara 4 dagars uppehåll!!! min polare får då ingen träningsvärk och han tränar om inte hårdare än mig på gymet..

Varför är det såhär? har jag svårt för att bibehålla min muskelmassa eller vadå? jag äter ganska hyffsat bra och slänger inte i mig massa skit..

3.1415926535
2008-04-14, 14:52
Är inget fel med att få träningsverk, är väl mer ett kvitto på att man har tränat hårt. Själv njuter jag lite av träningsverk. ;)

Är det olidlig träningsverk?

Du förlorar absolut inte muskelmassa på fyra dagar.

King Grub
2008-04-14, 14:56
Jag har träningsvärk efter varje träningspass, lika mycket i dag som för 20 år sedan. Inget konstigt.

Kallefreddan
2008-04-14, 16:34
Får jag inte träningvärk efter ett pass blir jag missnöjd o kör hårdare nästa pass

Damonk
2008-04-14, 17:08
Varierar väl från person till person, men din polare kanske ska ta i lite mer om han inte känner något dagen efter?

auToeXeC
2008-04-14, 17:38
Jag har i princip aldrig träningsvärk, känner bara att muskeln är utpumpad dagen efter och trött men inte den där "värken"

Rahf
2008-04-14, 19:07
Min träningspartner får en rätt redig träningsvärk i benen medan jag får träningsvärk i brösten. Generellt så får jag mer träningsvärk än honom, även om vi kör samma volym och belastning.

JFO
2008-04-15, 11:12
Hej

Går på gym regelbundet med en polare och vi tränar varannan dag och har gjort så snart i 1 år, Men En otroligt irriterande sak är jag får träningsvärk efter korta uppehåll, som nu vi tränade i onsdags och sedan så festade vi i Fredags och då blev det ju ingen träning, sedan på lördagen ville man bara ta det lugnt och sedan på Söndagen så gick vi till gymet igen, tränade ganska hårt som vanligt.. Och nu på Måndagen så har jag träningsvärk, varför? vi hade ju herregud bara 4 dagars uppehåll!!! min polare får då ingen träningsvärk och han tränar om inte hårdare än mig på gymet..

Varför är det såhär? har jag svårt för att bibehålla min muskelmassa eller vadå? jag äter ganska hyffsat bra och slänger inte i mig massa skit..

Vätsk påfyllnad i musklen som spänner på de irriterade området.