handdator

Visa fullständig version : Katastrof dejt.


soulman
2008-04-14, 10:35
Hade en dejt på lördag kvällen. Orkar inte dra allt men det börjar med att hon kom 30 minuter för tidigt så jag höll på med maten fortfarande.

Jag häller upp ett glas vin till henne och småpratar under tiden jag fixar klart maten.
Hon säger typ 20 ord på ca. 40 minuter, sitter och smsar oavbrutet.

När vi har ätit klart så öppnar jag mera vin och hon hinkar i sig en hel del så hon är skit packad efter bara 2 timmar hos mig.

Höll på få ett jävla spel på henne så jag sa rent ut att jag tycker du är små knepig så det är dax att sticka.

Nu skickar hon sms och mail där hon skriver att jag är den mest elaka person hon någonsin har mött.

Min vanliga tur med mina dejtar.

Langster
2008-04-14, 10:36
Hade en dejt på lördag kvällen. Orkar inte dra allt men det börjar med att hon kom 30 minuter för tidigt så jag höll på med maten fortfarande.

Jag häller upp ett glas vin till henne och småpratar under tiden jag fixar klart maten.
Hon säger typ 20 ord på ca. 40 minuter, sitter och smsar oavbrutet.

När vi har ätit klart så öppnar jag mera vin och hon hinkar i sig en hel del så hon är skit packad efter bara 2 timmar hos mig.

Höll på få ett jävla spel på henne så jag sa rent ut att jag tycker du är små knepig så det är dax att sticka.

Nu skickar hon sms och mail där hon skriver att jag är den mest elaka person hon någonsin har mött.

Min vanliga tur med mina dejtar.
Du kanske är jävligt tråkig?

Pudzianovski
2008-04-14, 10:38
:D Som vanligt skulle det vara guld att höra den andra sidans version.

lectris
2008-04-14, 10:40
tycker det är bra att du var ärlig, värsta som finns är när folk tassar omkring på tå och vägrar komma till saken.

Slartibartfast
2008-04-14, 10:41
HAhahHA!

Solros
2008-04-14, 10:43
Inget knyll? Skicka faktura på vin + mat.

Tricklev
2008-04-14, 10:44
Låter som en underbar dejt.

Loke
2008-04-14, 10:46
Fråga henne varför hon satt och SMSade då. Antagligen var hon väl lite osäker och tyckte du var tråkig, men det vore ju kul att höra vad hon har att säga.

Dissector
2008-04-14, 10:53
Haha, det är rätt kul :D Du kan skicka henne till datorn nu så kan hon skriva sin version, som föreslagits! Kan bli spännande!

Har aldrig fattat grejen med arrangerade dejter riktigt.

Granatgiraffen
2008-04-14, 10:53
Hittade du henne på lunarstorm?

Longshot
2008-04-14, 11:01
lOL! Hur gamla är ni?

Vett och etikett verkar inte vara hennes starkaste sida iaf.

kimozabe
2008-04-14, 11:04
Inget knyll? Skicka faktura på vin + mat.

lol!!!11

Tricklev
2008-04-14, 11:04
Soulman är alltså inte 14, om jag har förstått rätt så har han precis börjat dejta igen efter ett längre förhållande, och han är väll runt 30 något har jag fått ett sken av.

Ont: Du skulle passat på att doppa när du hade chansen.

stargate
2008-04-14, 11:05
Har du nån bild på hyndan?

denpa
2008-04-14, 11:06
Hade en dejt på lördag kvällen. Orkar inte dra allt men det börjar med att hon kom 30 minuter för tidigt så jag höll på med maten fortfarande.

Jag häller upp ett glas vin till henne och småpratar under tiden jag fixar klart maten.
Hon säger typ 20 ord på ca. 40 minuter, sitter och smsar oavbrutet.

När vi har ätit klart så öppnar jag mera vin och hon hinkar i sig en hel del så hon är skit packad efter bara 2 timmar hos mig.

Höll på få ett jävla spel på henne så jag sa rent ut att jag tycker du är små knepig så det är dax att sticka.

Nu skickar hon sms och mail där hon skriver att jag är den mest elaka person hon någonsin har mött.

Min vanliga tur med mina dejtar.


Tycker att det är hennes förlust. Det är en fin gest du gjorde att bjuda på mat och drick
Blir man bjuden på mat och dricka så kan man väl visa intresse och stänga av ljudet på mobben.

borsta av det

soulman
2008-04-14, 11:07
Ålder är +30.

Träffade henne på krogen för några veckor sedan. Hon var trevlig då och det är hon som har velat komma på middag.

Jag frågade vad som var så viktig när hon smsade, svaret jag fick var att hon måste reda ut en sak med sin bror.

Hon började ju prata när hon fick i sig några glas vin men då var det likson försent tycker jag.

Orkar inte heller med att försöka vara trevlig och prata med fulla.


lOL! Hur gamla är ni?

Vett och etikett verkar inte vara hennes starkaste sida iaf.

kimozabe
2008-04-14, 11:09
Fjortisar brukar inte uppskatta såna fina saker som käk o vin, satsa äldre så har du halva inne när du satt på spisen :hbang:

Laijza
2008-04-14, 11:11
Hon var säkert nervös, visste inte vad hon skulle säga.
Fast enligt din version av historian så verkade hon inte heller anstränga sig, eftersom hon mest satt å pillade med sin mobil.

Jag tycker det var bra att du var ärlig.

Mental
2008-04-14, 11:11
Ålder är +30.

Träffade henne på krogen för några veckor sedan. Hon var trevlig då och det är hon som har velat komma på middag.

Jag frågade vad som var så viktig när hon smsade, svaret jag fick var att hon måste reda ut en sak med sin bror.

Hon började ju prata när hon fick i sig några glas vin men då var det likson försent tycker jag.

Orkar inte heller med att försöka vara trevlig och prata med fulla.

Men varför hällde du i henne vin då? Jag bjuder ofta på ett glas eller två, och dricker själv ungefär lika mycket. Skulle inte låta min date bli så packad att hon riskerade att bli jobbig.

renad
2008-04-14, 11:13
Haha jävla vad rätt och vara ärlig, men du har inte tänkt på att hon kanske var lite nervös osv. så hon kanske inte beter sig så i vanliga fall. Hade som sagt varit kul och höra hennes sida .. "var hemma hos en jävla skum kille i lördags som försökte supa ner mig med vin och snackade inte med mig alls den första timmen blablabla..."

Longshot
2008-04-14, 11:15
Men varför hällde du i henne vin då? Jag bjuder ofta på ett glas eller två, och dricker själv ungefär lika mycket. Skulle inte låta min date bli så packad att hon riskerade att bli jobbig.

Såååååååå om hon frågar efter mer så säger du - NO!

En riktigt bra stämingshöjare. :thumbup:

Känns befogat att utgå ifrån att personen man dejtar ej har vakuum i skallen. Och helt enkelt inte dricker sig aprak på en dejt.

soulman
2008-04-14, 11:15
Tror på allvar att hon har en störning.
Även om man är nervös så brukar det släppa efter en liten stund när man väl kommer igång och pratar.
Vi har även pratat i telefon några gånger och då har hon surrat på ordentligt.


Haha jävla vad rätt och vara ärlig, men du har inte tänkt på att hon kanske var lite nervös osv. så hon kanske inte beter sig så i vanliga fall. Hade som sagt varit kul och höra hennes sida .. "var hemma hos en jävla skum kille i lördags som försökte supa ner mig med vin och snackade inte med mig alls den första timmen blablabla..."

Mental
2008-04-14, 11:17
Såååååååå om hon frågar efter mer så säger du - NO!

En riktigt bra stämingshöjare. :thumbup:

Känns befogat att utgå ifrån att personen man dejtar ej har vakuum i skallen. Och helt enkelt inte dricker sig aprak på en dejt.

Jag har aldrig varit med om att en gäst bett mig knäcka en vinare till. Vet inte riktigt vad jag skulle säga då.

En flaska man delar på blir man ju inte full på, jag hade helt enkelt inte öppnat en till.

Snafu
2008-04-14, 11:21
Fan bara i Sverige man åker över till någon på dejt. Haha. I miss it. Så mycket tillit!

L-Sami
2008-04-14, 11:32
Hur gammal var hon?

soulman
2008-04-14, 11:42
32

Hur gammal var hon?

Viktor_Balck
2008-04-14, 11:44
Uppskattade hon inte gainern? Fel märke? För lite kolisar?

Laijza
2008-04-14, 11:47
32

Jag hade fått bilden av en betydligt yngre tjej. Fast åldern är iof bara en siffra; finns riktigt intelligenta och mogna 19åringar, precis som det finns människor över 40 som är raka motsatsen.

Den här tjejen var nog kanske inget för dig. Det är bara att gå vidare ;)

Tricklev
2008-04-14, 11:51
Har du snackat med henne sedan dess?

En uppfölljning på detta kan ju inte bli annat än rolig.

Men ja, lycka till nästa gång istället, många fiskar i havet, flera chips i påsen etc etc. :thumbup:

Exdiaq
2008-04-14, 11:53
Kan kanske vara så att någonting har hänt hennes bror som berör henne också, vilket gjort att hon inte var riktigt närvarande. Hon kom fast hon kanske inte kände för det iom omständigheter men samtidigt inte ville vara otrevlig och tacka nej när du har gjort middag och allt.

Eller är hon bara allmänt otrevlig och dryg.

Piranha
2008-04-14, 11:55
Jag hade fått bilden av en betydligt yngre tjej. Fast åldern är iof bara en siffra; finns riktigt intelligenta och mogna 19åringar, precis som det finns människor över 40 som är raka motsatsen.

Den här tjejen var nog kanske inget för dig. Det är bara att gå vidare ;)

Jo det var nog konstaterat.


Vad lär man sig av det här?

Ta aldrig hem bönan på första dejten, gå ut på stan så du kan droppa av snabbt om så behövs.

Langster
2008-04-14, 12:18
32

OK, jag tar tillbaka mitt första inlägg i tråden. Hon verkar jävligt tråkig.

Sitta och sms:a hela kvällen... Det luktar ju verkligen 19 åring.

JoeyP
2008-04-14, 12:18
Douh, vågar man dejta :D

Loke
2008-04-14, 12:36
OK, jag tar tillbaka mitt första inlägg i tråden. Hon verkar jävligt tråkig.

Sitta och sms:a hela kvällen... Det luktar ju verkligen 19 åring.

Kan vi inte droppa tjafset om ålder helt istället? Visst, lite skönt känns det att dissa alla som är yngre eller äldre än en själv, men det är nästan lika dumt som att dissa alla som har mörkare eller ljusare hud än en själv.

Jag vet inte vad du hänger med för 19-åringar, men de jag känner är nog inte mer benägna att sitta och SMSa på sina dejter än någon 30-åring jag känner, så jag ser inte vad ålder har med saken att göra.

Slartibartfast
2008-04-14, 12:37
Ta aldrig hem bönan på första dejten, gå ut på stan så du kan droppa av snabbt om så behövs.

+1

Detta trodde jag var en självklarhet.

Tomten
2008-04-14, 12:39
Kan kanske vara så att någonting har hänt hennes bror som berör henne också, vilket gjort att hon inte var riktigt närvarande. Hon kom fast hon kanske inte kände för det iom omständigheter men samtidigt inte ville vara otrevlig och tacka nej när du har gjort middag och allt.

Eller är hon bara allmänt otrevlig och dryg.

Fast hon glömde då inte bort vinet. :D

Piranha
2008-04-14, 12:45
+1

Detta trodde jag var en självklarhet.

N00bs :D

Stoltz
2008-04-14, 12:51
Ta aldrig hem bönan på första dejten, gå ut på stan så du kan droppa av snabbt om så behövs.

Men hur går det då om man är sugen på chips :(

Nitrometan
2008-04-14, 12:53
N00bs :D
Var det inte soulman som gjorde en tråd häromdan med frågan om vad han skulle bjuda på på sin dejt?
Då fick han väl tipset att inte bjuda hem henne?

Langster
2008-04-14, 12:53
Kan vi inte droppa tjafset om ålder helt istället? Visst, lite skönt känns det att dissa alla som är yngre eller äldre än en själv, men det är nästan lika dumt som att dissa alla som har mörkare eller ljusare hud än en själv.

Jag vet inte vad du hänger med för 19-åringar, men de jag känner är nog inte mer benägna att sitta och SMSa på sina dejter än någon 30-åring jag känner, så jag ser inte vad ålder har med saken att göra.

Nu ska vi inte vara sådana. Det finns jättetrevliga 19-åringar och det är egentligen det detta handlar om. Hon var inte trevlig.
Men, tro mig, det är skillnad, eller det bör vara skillnad mellan en person som är under 20 och en som är över 30. Oavsett intelligens, utbildning och social förmåga så spelar faktiskt livserfarenhet en stor roll i hur folk är.

Sen måste jag säga att i sin jakt på att verka ungdomliga blandar en del människor ihop ungdomlig med omogen.

Jag hänger inte med 19 åringar förresten.

Piranha
2008-04-14, 13:05
Var det inte soulman som gjorde en tråd häromdan med frågan om vad han skulle bjuda på på sin dejt?
Då fick han väl tipset att inte bjuda hem henne?

Ma bad, jag måste missat den tråden.

dam00r
2008-04-14, 13:08
Du måste skapa trygghet, hon kommer inte släppa mobilen om hon inte känner sig trygg..

Du kunde ha sms:at henne och skrivit "Hallå där borta" hahah

Nitrometan
2008-04-14, 13:19
Ma bad, jag måste missat den tråden.
jag hittade den.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111932

Röda_Lacket
2008-04-14, 13:32
Varför inte ha henne som reserv om du nu är en sådan kille ?.....

Piranha
2008-04-14, 13:54
jag hittade den.
http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=111932

All re-spekt till Mental där som direkt var inne på rätt bana.

hahavaffan
2008-04-14, 13:58
Såååååååå om hon frågar efter mer så säger du - NO!

En riktigt bra stämingshöjare. :thumbup:

Känns befogat att utgå ifrån att personen man dejtar ej har vakuum i skallen. Och helt enkelt inte dricker sig aprak på en dejt.Plöss ett.

rikke_B
2008-04-14, 14:03
Störig brud som skickar sms och mejl efteråt.

Hade bett henne att fara och flyga, för att fortsätta på den ärliga banan. :)

Kan iofs inte uteslutas att hon var nervös, men nån hejd på beteendet måste det ändå finnas!

soulman
2008-04-14, 14:29
Håller med. Om man nu råkar ha en del problem med sin bror så kan man för fan säga det och så träffas man en annan kväll.

Fick ett sms för en stund sedan där hon skiver "Du kunde i alla fall ha betalat taxin när du kör ut mig."

Luktar dåre lång väg om den kvinnan.


Störig brud som skickar sms och mejl efteråt.

Hade bett henne att fara och flyga, för att fortsätta på den ärliga banan. :)

Kan iofs inte uteslutas att hon var nervös, men nån hejd på beteendet måste det ändå finnas!

gorillan11
2008-04-14, 14:30
Låter helt enkelt som en nervös liten tjej som inte vet vad hon ska göra.
Kanske ovan vid dejtande, telefon och träffas irl är helt 2 olika saker.

Tricce
2008-04-14, 14:55
Haha hon låter som en tjej jag träffade _en_ gång :D

Lax är alltid ok.
Orkar inte gå ut och trängas med en massa fyllskallar.

Låter som du fick ha fyllskallen hemma själv dock ;)
Bättre lycka nästa gång, en erfarenhet rikare är du ju nu iaf!

Endura
2008-04-14, 15:15
Äh, hon låter oförskämd och låter sitt dåliga samvete gå ut över dig, tyvärr. Enklare att kasta skit på andra än navelskåda sig själv i dagens samhälle...

Trist att tvingas påminnas om det med hennes sms hela tiden, men skit i att svara på dem, behandla henne som luft, så ger hon troligen till slut upp när hon hittat ett nytt offer att "störa sig på".
Alternativt ringer du upp henne och tar ett allvarligt snack med henne där du (utan att gå till personangrepp och kallar henne dumma saker) bara konkret talar om din besvikelse över hennes beteende och vill att hon slutar höra av sig. Du gav intryck att klara det sistnämnda, så kör i vind!

Underbart förresten att höra att det finns folk som fortfarande pallar att vara så raka btw! :thumbup:

HajduMan
2008-04-14, 15:19
tråkig brud, samt respektlös.

soulman
2008-04-14, 15:23
Ha ha ha, japp, fyllskallen fick komma till mig.

Haha hon låter som en tjej jag träffade _en_ gång :D



Låter som du fick ha fyllskallen hemma själv dock ;)
Bättre lycka nästa gång, en erfarenhet rikare är du ju nu iaf!

Liten Men Fet
2008-04-14, 15:23
Jag tycker nog det var lite knepigt av tjejen, kanske var hon lite nervös men det är lustigt om det tar sig uttryck i att hon sitter och smsar.. Lite skumt att dricka sig packad på en dejt, det är väl inte heller så vanligt att man gör.


Jag tycker det är helt ok att bjuda hem en tjej på middag om man pratat en hel del över telefon, det behöver ju inte vara så avancerat bara för att man ska bjuda på lite käk. Sen är det ju inte så svårt att kasta ut tjejen om hon är besvärlig, dom är ju ofta inte så starka.

Att hon blev sur kan man ju kanske förstå men då får man pedagogiskt förklara vad hon för fel så kanske hon förstår.
Jag tycker inte killen som skrev brevet gjort några större fel.

soulman
2008-04-14, 15:26
Oförskämd är rätt ord.
Orkar inte bry mig men man funderar liksom hur folk tänker om då åker till någon på middag men sitter och smsar och blir skit full.

Försöker att alltid säga vad jag tycker, man vill inte själv att folk ska gå omkring och inte säga till om jag gör något som är fel.


Äh, hon låter oförskämd och låter sitt dåliga samvete gå ut över dig, tyvärr. Enklare att kasta skit på andra än navelskåda sig själv i dagens samhälle...

Trist att tvingas påminnas om det med hennes sms hela tiden, men skit i att svara på dem, behandla henne som luft, så ger hon troligen till slut upp när hon hittat ett nytt offer att "störa sig på".
Alternativt ringer du upp henne och tar ett allvarligt snack med henne där du (utan att gå till personangrepp och kallar henne dumma saker) bara konkret talar om din besvikelse över hennes beteende och vill att hon slutar höra av sig. Du gav intryck att klara det sistnämnda, så kör i vind!

Underbart förresten att höra att det finns folk som fortfarande pallar att vara så raka btw! :thumbup:

Endura
2008-04-14, 16:16
Oförskämd är rätt ord.
Orkar inte bry mig men man funderar liksom hur folk tänker om då åker till någon på middag men sitter och smsar och blir skit full.

Försöker att alltid säga vad jag tycker, man vill inte själv att folk ska gå omkring och inte säga till om jag gör något som är fel.

Mer ska man inte heller behöva begära!

Jag tycker det (utifrån din synvinkel) låter som du gjorde rätt. Sen skulle garanterat hennes version låta väldigt annorlunda, men hennes beteende efteråt visar bara ännu mer att du gjorde rätt som sa ifrån.
Hade någon bett mig gå och förklarat sitt missnöje över mitt beteende hade jag inte fortsatt med något så meningslöst som att fortsätta "halvtracka" personen på det sättet efteråt.
Antingen snackar man ut om saken på plats, eller så får man stå sitt kast och fatta att man gjort någon besviken och lägga ner. Basta!

L-Sami
2008-04-14, 18:02
Hon var en skitbrud, bättre lycka nästa gång.

Ryska_raketen
2008-04-14, 18:05
Uppskattade hon inte gainern? Fel märke? För lite kolisar?

:D

dared
2008-04-14, 18:10
Du skulle spelat cool, fixat dejt hos henne nästa vecka och tagit med laptop och en vodka. (Obs. mycket fullare än vad hon blev är det som gäller.)

Med laptopen kan man ju både chatta, skypa, kolo:a eller spela osmakliga youtube-filmer.