handdator

Visa fullständig version : Hyr ni ännu DVD-filmer?


Slartibartfast
2008-04-13, 15:47
Hyr ni ännu de filmer ni kollar eller har ni helt gått över till att suga ner dem från nätet?

Här kostar det 6€ att hyra en premiärfilm nuförtiden, så jag funderar på att bojkotta videouthyrningar.

Yankeee
2008-04-13, 15:48
Ännu?

King Grub
2008-04-13, 15:48
Jag hyrde min sista film i en fysisk videobutik sent förra årtusendet.

Tricce
2008-04-13, 15:49
Hyr ej.

Torwald
2008-04-13, 15:51
Jag gör det fortfarande, men det är löjligt dyrt.

vesterberg
2008-04-13, 15:51
det händer, men sällan, väldigt sällan.

Durre
2008-04-13, 15:53
Sällan, kan hända max 1 gång per år. Laddar jämt ner.

tigerofsweden
2008-04-13, 15:54
Jao om jag befinner mig hemma hos mina eller min sambons päron så kan de hända man drar till en videobutik och hyr en rulle och plockar lite lösgodis, är ju lite tjusning med det också :)

Torwald
2008-04-13, 15:55
Dessutom har videobutiken vid odenplan farligt gott lösgodis, så där finns ju en motivationshöjare :D

Slartibartfast
2008-04-13, 15:57
Ännu?

Ja, ännu, då alla filmer finns gratis på nätet nuförtiden och om man har tillräckligt snabb lina så kan man suga ner en film på en kvart.

Typ så:

Jag hyrde min sista film i en fysisk videobutik sent förra årtusendet.

Det är ju bara en tidsfråga innan DVD-uthyrning dör ut helt.

Yankeee
2008-04-13, 15:58
Ja, ännu, då alla filmer finns gratis på nätet nuförtiden och om man har tillräckligt snabb lina så kan man suga ner en film på en kvart.

Menade att du med "ännu" förväntade dig att man någon gång hade börjat hyra dvd-filmer :)

rolf
2008-04-13, 15:58
Jag har sån enorm straffavgift på försenade filmer att jag inte har hyrt en film på säkert 4 år och knappast någonsin kommer att göra det igen. :D

Fartman
2008-04-13, 16:00
Nä, det är ju bara gamla rullar i hyllorna.. Hade nog kanske hyrt om det gått att få tag nya grejer.. men när det är ett halvår tills det finns i hyllorna mot för en halvtimma tills den ligger på hårddisken så är valet lätt.. Sen är man givetvis snål också :)

Solros
2008-04-13, 16:01
Det var ett par år sedan. Dock hade det ju sin charm att stå där med någon pingla och desperat försöka styra undan henne från hyllan med romantiska komedier.

JustinCredible
2008-04-13, 16:04
Japp, kostar 9 kr där jag hyr så det brukar bli att jag bara impulshyr något på vägen till kassan med mitt godis.

Bubban
2008-04-13, 16:08
Med tanke på att jag har ett par såna hära Videomix-kort som jag fått i julklapp/födelsedagspresent (eller Hemmakvällskort kanske det heter, nu när de har bytt namn) så kostar det ingenting för mig att hyra, men det har verkligen blivit längre och längre tid mellan hyrningarna på sistone. 3-4 filmer/år kanske det blir, på sin höjd. Det är synd att processen för att filmen ska gå från bio till DVD är så lång, annars hade det varit en annan femma.

Tricklev
2008-04-13, 16:11
Händer rätt så ofta, alltid kul att stå med någon tjej, eller några polare och försöka komma överens om 1-3 filmer.

Slartibartfast
2008-04-13, 16:13
Menade att du med "ännu" förväntade dig att man någon gång hade börjat hyra dvd-filmer :)

jaa, du menar så.

Kollar du inte film, eller laddar du ner allting?

Yankeee
2008-04-13, 16:18
jaa, du menar så.

Kollar du inte film, eller laddar du ner allting?

Uthyrning av dvd-filmer hade inte direkt kommit igång innan jag fick bredband :)

NiXPhoenix
2008-04-13, 16:26
Hyrde en del förut, men inte längre. Tittar på film på tv, laddar ner ytterst lite spelfilmer. Laddar ner andra saker istället.
Har dock fått reklam från videobutiken sen de bytte ägare, hyr man äldre filmer är det ju hur billigt som helst. Bara ifall man måste ha nåt som kommit senaste halvåret/året det är lite dyrare.
När jag var där senast kunde man hyra tv-serier, tycker jag var riktigt bra. Lycka till när ni säger att det är så lätt att ladda ner, hur många av er kan tanka en hel serie på ca 40GB (en säsong alltså)?
Ni kör ju bara fulrippar, i liten storlek, utan undertexter.
Sen tiden det tar, en gammal torrent dör ju ut fortare än kvickt, är tv-serien ens fortfarande seedad så sitter det kanske tre pers med asseg upload.


Annars, prove me wrong.
Visa följande serier för mig ).
Gilmore Girls med svensk text S1-S7 - enkel, men jag vill ha DVDerna, svenskt text som sagt
L Word - Alla säsonger, svensk eller engelsk text
VIP S1 - den tror jag ingen här inne ens lyckas hitta i acceptabel kvalite

Självklart köper man... eller hyr.


. Det är synd att processen för att filmen ska gå från bio till DVD är så lång, annars hade det varit en annan femma.



Uh? Den är väl askort för det mesta, sent 90-tal tidigt 2000 kanske det tog 1-2 år innan den om ut på video/DVD.
För några år sen var det i alla fall så att många filmer kom på DVD inom ett halvår, det tyckte jag var läskigt fort.

L-Sami
2008-04-13, 16:29
Kostar 19kr (2 euro) att hyra en film på ICA (mataffär i sverige). Inte för att jag gör det, men de har sänkt väl priserna för att göra det mer attraktivt att hyra filmer. Tycker att det är lagom bra pris.

Tricklev
2008-04-13, 16:30
Om du nämner någon serie som inte är inriktad till 44åriga damer, eller till kåta 12åriga killar (vip, är du allvarlig?) så kanske dom hade funnits på internet. Tyvärr så är varken 44åriga tanter eller 12åriga killar utmärkande aktiva och duktiga vad gäller film rippande m.m.

Edit: Sedan om du får tag i en ordentlig torrent sida så finns inte problemet med döda torrents till samma grad.

Yankeee
2008-04-13, 16:31
Annars, prove me wrong.
Visa följande serier för mig ).
Gilmore Girls med svensk text S1-S7 - enkel, men jag vill ha DVDerna, svenskt text som sagt
L Word - Alla säsonger, svensk eller engelsk text
VIP S1 - den tror jag ingen här inne ens lyckas hitta i acceptabel kvalite



Problemet är att du vill ha text. Alla de där finns med helt ok kvalitet annars.

NiXPhoenix
2008-04-13, 16:33
Ni kan få en till utmaning, Nikita.


Kanadensisk tv-serie i fem säsonger, gick på trean förut.
Jag vet att det finns en torrent på en enda säsong på piratebay, men den var nästintill utdöd för några månader sen jag när letade runt och köpte serien.

Beröm till den som lyckas hitta hela den serien.

Yankeee
2008-04-13, 16:35
Ni kan få en till utmaning, Nikita.


Kanadensisk tv-serie i fem säsonger, gick på trean förut.
Jag vet att det finns en torrent på en enda säsong på piratebay, men den var nästintill utdöd för några månader sen jag när letade runt och köpte serien.

Beröm till den som lyckas hitta hela den serien.

La Femme Nikita
Rating: Not enough votes.

SEASON 5
Episode Title Seeds Leechers Size Added
5xAll Season 5 Complete
download 5 1 2.73 Gb 2007-01-29 19:51

SEASON 4
Episode Title Seeds Leechers Size Added
4xAll Season 4 Complete (DVDRip)
download 6 1 7.52 Gb 2007-03-16 00:19

SEASON 3
Episode Title Seeds Leechers Size Added
3xAll Season 3 Complete + Specials
download 4 2 7.63 Gb 2006-08-16 19:58

SEASON 2
Episode Title Seeds Leechers Size Added
2xAll Season 2 Complete
download 4 3 7.51 Gb 2006-08-09 09:08

SEASON 1
Episode Title Seeds Leechers Size Added
1xAll Season 1 Complete
download 10 3 7.52 Gb 2007-09-05 11:05

NiXPhoenix
2008-04-13, 16:40
Om du nämner någon serie som inte är inriktad till 44åriga damer, eller till kåta 12åriga killar (vip, är du allvarlig?) så kanske dom hade funnits på internet. Tyvärr så är varken 44åriga tanter eller 12åriga killar utmärkande aktiva och duktiga vad gäller film rippande m.m.

Edit: Sedan om du får tag i en ordentlig torrent sida så finns inte problemet med döda torrents till samma grad.

44-åriga damer. :laugh: :laugh:
Gilmore Girls är en otroligt populär serie, sen om det nästan bara är tjejer som ser den eller inte vet egentligen varken du eller jag.
Du tror iaf att den verkar svår att få tag på... okej.
Angående VIP så har jag faktiskt köpt den alldeles nyligen, var bra pris eftersom den var utgående. Verkar som bara en säsong släpptes på DVD.
Kan vara kul att ha, om inte annat så för att se Tascha i bra kvalité.


Problemet är att du vill ha text. Alla de där finns med helt ok kvalitet annars.


Jaså, har du sökt och hittat? Just VIP är jag intresserad av då bara första säsongen finns på dvd. Kanske inte riktigt så bra att man vill lägga ut massa pengar om det funnits heller så...
Vet att det finns en sida som heter undertexter.se, men de särskriver och översrätter så förbannat dåligt.

egge
2008-04-13, 16:42
Hade det funnits en uthyrare med ordentligt utbud och inte bara dom senaste fulkomedierna från hollywood så hade jag garanterat hyrt oftare.

Tricklev
2008-04-13, 16:44
Ärligt talat så tycker jag Gilmore Girls är rätt trevlig, brukar stanna upp när jag ser att den är på tv.:em:


Edit: För VIP förtjänar du att bli hånad dock.

NiXPhoenix
2008-04-13, 16:44
La Femme Nikita
Rating: Not enough votes.

SEASON 5
Episode Title Seeds Leechers Size Added
5xAll Season 5 Complete
download 5 1 2.73 Gb 2007-01-29 19:51

SEASON 4
Episode Title Seeds Leechers Size Added
4xAll Season 4 Complete (DVDRip)
download 6 1 7.52 Gb 2007-03-16 00:19

SEASON 3
Episode Title Seeds Leechers Size Added
3xAll Season 3 Complete + Specials
download 4 2 7.63 Gb 2006-08-16 19:58

SEASON 2
Episode Title Seeds Leechers Size Added
2xAll Season 2 Complete
download 4 3 7.51 Gb 2006-08-09 09:08

SEASON 1
Episode Title Seeds Leechers Size Added
1xAll Season 1 Complete
download 10 3 7.52 Gb 2007-09-05 11:05



Som tusan, grymt!! :thumbup:
Seeders var det också.
En annan la ner smått enorma summor på den serien, hittade den hos ett billigt ställe men första skivan i säsong 1 fattades så fick beställa från några andra då den utgick... Bildkvaliten var sunk så där vart man nästan lite bitter faktiskt. Borde inte vara mkt sämre på de där versionerna.

Tricce
2008-04-13, 16:48
Ärligt talat så tycker jag Gilmore Girls är rätt trevlig, brukar stanna upp när jag ser att den är på tv.:em:




Man får ju dock spelet på deras konversationer då dom besvarar det den andra ska säga innan den första ens sagt det (rörigt? ja precis som gilmoregirls konversationerna då). ;)

MasterChief
2008-04-13, 17:23
Ni kan få en till utmaning, Nikita.


Kanadensisk tv-serie i fem säsonger, gick på trean förut.
Jag vet att det finns en torrent på en enda säsong på piratebay, men den var nästintill utdöd för några månader sen jag när letade runt och köpte serien.

Beröm till den som lyckas hitta hela den serien.

Du glömmer att många bra trackers har lysande "request"-avdelning. Om tex Nikita inte skulle finnas får man upp den ganska snabbt. Nu hittade jag allt du skrev ner dock inte allt med svensk text. Nikita hittade jag komplett i en torrent på 32 Gb.

Totalt har jag över 10000 filmer som seedas på de trackers jag hänger på (dock inte 10000 unika) och 1000 Blue Ray.


Men jag gillar att hyra film och även köpa så det händer.

pragmatist
2008-04-13, 17:37
Jag brukar hyra på biblioteket ibland, 20 spänn för 5 dygn är ju hyggligt. Dessutom brukar de ha ett hyfsat utbud av lite mer udda filmer, dokumentärer o.s.v.

bugulu
2008-04-13, 18:00
Jag hyr kanske en gång i månaden, även om jag är en flitig nedladdare så finns det filmer som knappt går att få tag på och då är videobutiken som är 100m från mig ett bra ställe att dra till.

coxie
2008-04-13, 19:23
Laddar ner allt mitt material.

Lite synd att det inte finns något bra alternativ till att ladda ner som låter en göra rätt för sig.

Kurash
2008-04-13, 19:29
Brukar hyra 4 filmer någon helg i månaden. Kostar nästan ingenting. Som sagts tidigare är det en speciell känsla att gå runt och glo på alla gamla filmer, ofta hittar man sånt man aldrig skulle stött på annars (detta gäller torrents också, så jag antar att de kompletterar varandra).

Jag gillar också Gilmore Girls. Lorelai är het som få. Bad Santa är en styggelse.

Alexlindgren
2008-04-13, 19:32
I princip aldrig, nej.

Cilia
2008-04-13, 19:35
Dessutom har videobutiken vid odenplan farligt gott lösgodis, så där finns ju en motivationshöjare :D
Gå ner till Casablanca på Sveavägen så får du billigare filmer.

Det är min förra granne som äger den så jag undviker att gå dit för jag tycker han är lite läbbig. Men det är billigt.



själv hyr jag ibland. När jag var i Oz hyrde vi väldigt många filmer. Oftast är jag så lat så jag inte orkar lämna tillbaka.

tobe
2008-04-13, 20:04
Jag gillar också Gilmore Girls. Lorelai är het som få. Bad Santa är en styggelse.

Word!

Hyr rätt ofta med tjejen. Är uppe i 7 raka tillfällen utan att få med mig en chickflick alt dramafilm hem.

Nalfaren
2008-04-13, 20:18
Hyr säkert minst 3 filmer i veckan.
Ser runt 2-4 filmer varje dag. Dock inte alla hyrda :)

Slartibartfast
2008-04-13, 20:51
Kostar 19kr (2 euro) att hyra en film på ICA (mataffär i sverige). Inte för att jag gör det, men de har sänkt väl priserna för att göra det mer attraktivt att hyra filmer. Tycker att det är lagom bra pris.

Det är en invandrarkille (en av Finlands åtta) som har öppnat en videouthyrning med hyffsade priser. 3,5€ för premiärerna. Vi understöder honom nuförtiden istället för kedjorna. Jag och polarna hyrde Shoot em Up förra helgen och killen sa att jag liknade Clive Owen lite. :cool: Idag när tjejen och jag hyrde Eastern Promises av honom frågade han tjejen om hon märker att jag är lik Clive Owen och visade omslaget till Shoot em up. :D

Tjejen sa nä. *gah!*

Koloftw
2008-04-13, 20:52
Nej, aldrig. Snart slutar väl folk göra filmer :(


Halleluja till farsan som fortfarande är dum nog att hyra filmer :) det är nog han ensam som håller igång det hela med tanke på hur få som hyr nuförtiden.