handdator

Visa fullständig version : 5 frågor om kosttillskott.


Vadå?
2008-04-13, 15:32
Hej, jag har lite frågor om kosttillskott:

*Vilket är bäst att använda av protein och gainer om man vill uppnå maximal muskelvolym?

*Kan/Bör man använda gainer och protein samtidigt?

*Vilka gainers är mest prisvärda? (dvs. högkvalitativa och billiga)

*Hur bra är märket WNT (world nutrition technologies), har nämligen kreatin och protein från detta märke?

*Vilket märke gör över lag de absolut bästa kosttillskotten?

MVH. Tack på förhand!

Solve
2008-04-13, 17:34
Hej, jag har lite frågor om kosttillskott:

*Vilket är bäst att använda av protein och gainer om man vill uppnå maximal muskelvolym?

*Kan/Bör man använda gainer och protein samtidigt?

*Vilka gainers är mest prisvärda? (dvs. högkvalitativa och billiga)

*Hur bra är märket WNT (world nutrition technologies), har nämligen kreatin och protein från detta märke?

*Vilket märke gör över lag de absolut bästa kosttillskotten?

MVH. Tack på förhand!

1. För att bygga muskler måste du ligga på kaloriöverskott, så en gainer är att rekomendera!

2. En gainer innehåller protein och kolhydrater så det finns redan i, behöver inte tillsättas mer

3. Om du gör en egen

4/5 allt kolozzeum shoppen är helt klart okej grejer, du kommer inte märka någon skillnad gämfört med andra märken som är dyrare.

Glöm inte att försöka hålla en bra kostockså.

Vadå?
2008-04-14, 07:08
1. För att bygga muskler måste du ligga på kaloriöverskott, så en gainer är att rekomendera!

2. En gainer innehåller protein och kolhydrater så det finns redan i, behöver inte tillsättas mer

3. Om du gör en egen

4/5 allt kolozzeum shoppen är helt klart okej grejer, du kommer inte märka någon skillnad gämfört med andra märken som är dyrare.

Glöm inte att försöka hålla en bra kostockså.

Hur? Får man fråga om du/någon kan länka till hur man gör en egen bra gainer?

Scratch89
2008-04-14, 07:10
Du köper protein och kolhydratspulver separat. Det blir billigare per portion än om du skulle köpt det i form av en färdigblandad gainer. Man har ju sedan även chansen att blanda hur man vill, om man nu tycker att gainern har för dålig kolhydrat/protein-ratio, exempelvis.

Fordon
2008-04-16, 10:38
Hej, jag har lite frågor om kosttillskott:
*Hur bra är märket WNT (world nutrition technologies), har nämligen kreatin och protein från detta märke?




De är bäst eftersom de har sån jäkla god jordgubbsmak <3

Roosen
2008-04-16, 16:34
*Vilket är bäst att använda av protein och gainer om man vill uppnå maximal muskelvolym?

*Kan/Bör man använda gainer och protein samtidigt?
Ja, många tar gainer å proteinpulver samtidigt. Ska ja vara ärlig så verkar det lite overkill.
*Vilka gainers är mest prisvärda? (dvs. högkvalitativa och billiga)
Tycker S-T's produkter är prisvärda
*Hur bra är märket WNT (world nutrition technologies), har nämligen kreatin och protein från detta märke?
ingen aning
*Vilket märke gör över lag de absolut bästa kosttillskotten?
Jag skulle säga twinlab och S-T. Kan tyvärr inte säga fairings efter som ja aldrig har provat ;p

Åke
2008-04-16, 20:56
*Vilket är bäst att använda av protein och gainer om man vill uppnå maximal muskelvolym?

*Kan/Bör man använda gainer och protein samtidigt?
Ja, många tar gainer å proteinpulver samtidigt. Ska ja vara ärlig så verkar det lite overkill.
*Vilka gainers är mest prisvärda? (dvs. högkvalitativa och billiga)
Tycker S-T's produkter är prisvärda
*Hur bra är märket WNT (world nutrition technologies), har nämligen kreatin och protein från detta märke?
ingen aning
*Vilket märke gör över lag de absolut bästa kosttillskotten?
Jag skulle säga twinlab och S-T. Kan tyvärr inte säga fairings efter som ja aldrig har provat ;p

Menar du AST? De är ju dyra.

demode
2008-04-16, 21:40
Det är säkert bättre för kroppen om du tar en proteindrink med 2 bananer istället för en gainer. Appropå inget.

quality
2008-04-16, 21:46
Det är säkert bättre för kroppen om du tar en proteindrink med 2 bananer istället för en gainer. Appropå inget.


Varför skulle det vara bättre?

Sverker
2008-04-17, 06:04
Vi kan ju börja med kalium...;)

Roosen
2008-04-19, 12:02
Menar du AST? De är ju dyra.

Nej, Star Nutrition.

StandAlone
2008-04-19, 13:27
Svaret på frågan ang gainer vs protein kan ju egentligen bara hittas hos dig själv. Har du en hög metabolism och rör mycket på dig behöver du naturligtvis mer kalorier för att du ska komma på pluskontot i energiintag. Då kanske en gainer är nödvändig för att du ska få i dig tillräckligt. Rör du mindre på dig osv så kanske det räcker med ett p-pulver med ett par bananer efter träningen.

Det är klart att du kan kombinera gainers och proteinpulver. Gainers gör sig generellt inte super som mellanmål om du inte är extrem så där gör sig kanske ett proteinpulver bättre så du kan styra intaget med kolhydrater och fett själv. Men efter träningen så tycker åtminstone jag att det är klart smidigare med en gainer.

Billiga/prisvärda gainers kommer och går. Just nu tycker jag man kan få tag på Ultimate Nutritions Muscle Juice till bra pris. Jag gillar den, men som sagt, det kommer och går. Annars är det som vanligt, Stars Gainer Pro håller ju sjukt bra pris, men det finns fler.

WNT, tja, är väl en smaksak. Har säkert bra grejer, dock upplever jag dem som onödigt dyra mot vad man får, jag väljer annat, men det är såklart personligt.

Vilka som är bäst är ju väldigt svårt att svara på. Går man på innehållsdeklarationen så är de flesta tillverkare väldigt lika, men då tillverkningsmetoder, utrustning osv skiljer sig väldigt så är det väl i första hand analyser av slutgiltiga produkter som avgör. Sådana jag vet har bra analyser och rapporter på sina produkter är EAS, Twinlab, MuscleTech, AST. Men det finns garanterat fler. Jag har för mig att Star Nutrition hade bra info på detta också, men det har jag inte sett själv så det låter jag vara osagt.