handdator

Visa fullständig version : Trück eller Rage?


Pelle2
2008-04-13, 14:42
Vilket föredrar du?*popcorn*

Dreas
2008-04-13, 15:39
Väljer Trück bara för att jag gillar Eiselt. Har testat Rage en gång och tyckte inte det var något speciellt med det, bättre Tryck med Trück:):)

Pelle2
2008-04-13, 20:48
Hehe okej.. funderar nämligen på om jag ska beställa en till burk Rage eller om jag ska våga mig på Trück! Vet att det inte är någon större skillnad men endå :D

GymTT
2008-04-13, 20:57
Rage, är inne på min tredje burk nu.

Frippe_L
2008-04-14, 16:52
Testade trück för första gången i lördags och har aldrig känt mig så uthålligt stark och sugen på att träna mer set än då. HAr bara kört på vanlig kreatin innan och iofs svarat bra på det men inte som nu.
Körde tex 12 set på 100kg i bänk, tror allri jag gjort/orkat det innan
(5*5,4,4,4,3,3,2,2)

Inte testat Rage så jag ska inte säga att jag gillar trück mer iofs....

Pelle2
2008-04-14, 22:12
De verkar nästan lika populära för tillfället, av de få medlemmar som svarat..

Timme
2008-04-14, 22:33
Jag har inte provat någon av dem men tänker senare göra ett blindtest där jag jämför dem. Jag gissar dock att Trück är lite vassare. Jag gillar också Eiselt i övrigt väldigt mycket. Mitt favvo märke *cupid*

Fjällbrynt
2008-04-14, 22:55
Jag tycker att de är snyggt att Fairing röstade på Rage och EiseltUK röstade på Truck, skulle vart dumt annars:D

Damien Thorne
2008-04-14, 22:58
Jag kör med Trück just nu. Så om jag ska köpa en till burk så blir det att testa Rage.

EiseltUK
2008-04-15, 07:45
Jag tycker att de är snyggt att Fairing röstade på Rage och EiseltUK röstade på Truck, skulle vart dumt annars:D

Givetvis. :D Jag tycker att båda produkterna är bra men på lite olika sätt.

Pelle2
2008-04-15, 15:31
Olika sätt? Mer tryck från Trück och mer energi från Rage? *rolleyes*

NicoRacing
2008-04-15, 15:34
jag tror att det är för tidigt att avgöra men hitills så tycker jag att truck är bättre, man kanske får mer energi av rage pga koffinet men tar man extra till truck så äger det totalt tycker jag!

MVH / Nico

EiseltUK
2008-04-15, 17:55
Olika sätt? Mer tryck från Trück och mer energi från Rage? *rolleyes*

Ja ungefär vad jag menar. Lite svårt att definiera och givetvis individuellt hur man upplever effekten av resp produkt.

Bucyrus
2008-04-15, 18:57
Vilket föredrar du?*popcorn*

Om min namne skickar ett varuprov så kan jag jämföra, tillsvidare fortsätter jag att sleva i mig R-A-G-E :D

Fordon
2008-04-15, 19:06
Är supernöjd med rage, men med trück har jag inte fått samma känsla riktigt. Dock kan det ju vara så att det är koffeinet som ger den bättre känslan hos rage.. Men även att jag inte hunnit så långt med trück ännu. DOck har alla pass med trück gått skitbra :)

denny
2008-04-15, 19:26
Kör med RAGE för att det funkar grymt bra. Finns alltså ingen anledning att prova något annat.
Fairing levererar ALLTID!*flex*

B.Sawinski
2008-04-15, 19:39
Rage.

Har Trück funnits på marknaden tillräckligt länge för att avgöra huruvida det finns en påfallande skillnad i effektiviteten tillskotten emellan?

Animalistic
2008-04-15, 19:45
TRÜCK !!!!!! :hbang:
eiselt levererar alltid guld

Bucyrus
2008-04-15, 19:50
Fixa truucckket med RAGE :hbang:

Fredriiik
2008-04-15, 20:13
RAGE vare här *flex*

Nitrometan
2008-04-15, 20:25
eiselt levererar alltid guld
Är det guld i trucken?

Det står det inget om på burken?


*gah!* <- Rage

EiseltUK
2008-04-15, 20:55
Har Trück funnits på marknaden tillräckligt länge för att avgöra huruvida det finns en påfallande skillnad i effektiviteten tillskotten emellan?

Det kan nog bara de som testat båda avgöra. Det är kanske det som gör en sån här tråd någon irrelevant men det är ju lite kul.

Nitrometan
2008-04-16, 08:31
Det kan nog bara de som testat båda avgöra. Det är kanske det som gör en sån här tråd någon irrelevant men det är ju lite kul.
Jag såg tråden mest som underhållning. Visst är den lite rolig?

Fairing
2008-04-16, 08:31
Henrik !

Enligt säkra källor får du tryck av annat......

muskelbyggarn
2008-04-16, 09:18
:D

Man får ett riktigt skönt buk-tryck av 5 st sådana, garanterat resultat :hbang:


>Lasse, skall se om jag kan hitta bilden där du dricker gula änkan (vad annars, inte går du ned på folknivå med Pripps) direkt ur flaskan, firande max. rep på 100kg i knäböj.


Vänl,,,

EiseltUK
2008-04-16, 11:31
Henrik !

Enligt säkra källor får du tryck av annat......

Det var ett tidigt prov på Trück-Beta 2-alfa i flaskan. ;)

Martin Löwgren
2008-04-16, 12:00
Jag använder båda. Märker ingen skillnad på dem. Båda fungerar mycket bra anser jag.

/Martin

mccarlsson
2008-04-16, 12:17
Varför välja, köp bägge ta den ena i två veckor och byt sedan och kör på den andra i två veckor... beta-alanin nivåerna hålls uppe och sedan får man lite variation... köper man sedan koffeinfri rage så kan man köra 2 veckor koffeinfritt och på så vis undvika minskningen i koffeinrespons som uppkommer vid kontinuerligt intag

Deceiver85
2008-04-16, 14:44
Kör på Rage nu, är intresserad av att prova Trück dock (mest för det roliga namnet). Ekonomin får avgöra om någon månad när mitt Rage tar slut...

Fairing
2008-04-16, 14:51
:D

Man får ett riktigt skönt buk-tryck av 5 st sådana, garanterat resultat :hbang:


>Lasse, skall se om jag kan hitta bilden där du dricker gula änkan (vad annars, inte går du ned på folknivå med Pripps) direkt ur flaskan, firande max. rep på 100kg i knäböj.


Vänl,,,

Gula Änkan.... det är väl du och SPP som badar bastu och dricker skumpa:laugh:

Pelle2
2008-04-16, 20:59
Blir nog till att prova Trück nästa gång! *flex*

grakka
2008-04-17, 22:24
Efter allt som jag har läst här på forumet om både Rage och Trück så verkar det som att dom som börjat använda Rage och sedan testat Trück tycker om Rage mera. Sedan dom som börjat med Trück och testat Rage föredrar Trück. Det är min slutsats av att läsa alla kommentarer här på forumet.

Själv har jag inte provat något utav dom ännu. Beställde en burk Rage från en annan sida på internet, väntade 3 veckor och avbeställde sedan pga att det aldrig kom. Köpte en burk Trück idag direkt från Kolozzeum/Fairings butik och hämtade min produkt samma dag, vilket var toppen! Men har dock inte hunnit testa det ännu eftersom jag precis fixat till ryggen. Kommer med nytt svar på lördag eller söndag. Hoppas på det bästa!

EiseltUK
2008-04-18, 07:59
Efter allt som jag har läst här på forumet om både Rage och Trück så verkar det som att dom som börjat använda Rage och sedan testat Trück tycker om Rage mera. Sedan dom som börjat med Trück och testat Rage föredrar Trück. Det är min slutsats av att läsa alla kommentarer här på forumet.


Det kan inte vara så många som använt Trück först och sen Rage eftersom Trück kom för bara några veckor sen. ;)

grakka
2008-04-19, 23:57
Det kan inte vara så många som använt Trück först och sen Rage eftersom Trück kom för bara några veckor sen. ;)

Haha, vad konstigt det blev nu. Det är meningen att det ska stå "Sedan dom som börjar med Trück och testar Rage kommer nog föredra Trück". Dvs att det nog kommer bli så framöver eftersom alla Rage-pojkar verkar hålla sig fast för Rage :)

Själv så vet jag inte om jag kommer att pröva Rage då jag är så pass nöjd med Trück. Tog min första Trück dos idag på 40g och det kommer nog att räcka med 30g framöver. Min uppfattning av Trück var att man fick ett rejält tryck i musklerna och vart stark som en truck :D. Vanligtvis så brukar jag anpassa mitt pass efter hur mycket mina muskler orkar, dvs byta övning när muskeln inte orkar mera. Svepte i mig 40g Trück vid 14:00 och var vid gymmet 14:35. Pumpade triceps i 90 minuter! Lika nogranna och fullbordade övningar som vanligt. Fanns lixom inget stopp för när man borde vara trött i armarna :P Körde mer än dubbelt så lång tid än vanligt + att jag körde med 10kg extra utöver det vanliga. Då jag först märkte att jag hade kört samma övning för mycket var då jag inte längre kunde klia mig på ryggen pga att armen var för hård! Får nog rejäl träningsvärk i moron! Riktigt nice blandat! ;)

Jontro
2008-04-20, 04:40
TRück is the skit.. där blir gått om tryck *flex*

har testat både Rage och Trück.. har kört trück 4 - 5 pass nu och både känner och får resultat som aldrig innan..

dock tycker jag att Rage är också mycket speciell.. man vill bara mer och mer med Rage :naughty:

testade förresten Rage när jag brottades och kan direkt säga att det funkar sjuuukt bra, alla mina sparring partners fick spel på mig, det gick så bra att min ena sparrings vän fick spel på mig och gick från mattan :D
men för styrke träning föredrar jag Trück utan att tveka.

Hank
2008-04-21, 20:39
Måste fråga. Hur verkar sånna här prestationshöjjare under andra aktiviteter än styrketräning. säg en tennismatch på 2,5 h?

EiseltUK
2008-04-21, 21:40
Är supernöjd med rage, men med trück har jag inte fått samma känsla riktigt. Dock kan det ju vara så att det är koffeinet som ger den bättre känslan hos rage.. Men även att jag inte hunnit så långt med trück ännu. DOck har alla pass med trück gått skitbra :)

Känslan är inte samma. Du får en mer kännbar "kick" med Rage utan tvekan. För vissa kan koffein göra stor nytta, speciellt om man känner sig lite seg.

Fairing
2008-04-22, 07:03
Måste fråga. Hur verkar sånna här prestationshöjjare under andra aktiviteter än styrketräning. säg en tennismatch på 2,5 h?

Har svårt att säga hur Rage funkar för tennis men för Hockey , Boxning , motocross , skidåkning , cykel osv funkar den mycket väl. Framför allt bättre fokus och mindre mjölksyra. En känsla många får är att dom är mera "taggade"

Iggle
2008-04-22, 14:01
hur mycket koffein är där per portion i resp produkt?

EiseltUK
2008-04-22, 14:57
hur mycket koffein är där per portion i resp produkt?

0,8 % i Rage
0,3 % i Trück

Cinnabon
2008-04-23, 11:00
120 mg koffein i en portion T*K (40g portion) *spy*
200 mg koffein i en portion RAGE (25g portion) :hbang:

Iggle
2008-04-23, 11:07
Jaha ok!
fick det till ca 75mg på trücken men då räkna ja på annan portionsstorlek.

Tack för svar Cinnabon

EiseltUK
2008-04-23, 21:21
Vi tänkte först skippa koffeinet helt men det finns någon studie som visar att det kan ha positiv effekt på NO-produktionen och därför tog vi med en gnutta som ändå funkar för dem som är känsliga för koffein.

Iggle
2008-04-23, 22:22
kanon...
får se om ja vågar testa en burk efter min koffeinfria rage...:)

Sheogorath
2008-04-23, 22:44
Albatross

Damien Thorne
2008-04-25, 06:31
Visst är en portion 20g på Rage och 40g på Trück?

Hur mycket beta-alanin är det i en portion på de båda?
Hur mycket arginin?
Hur mycket kreatin? (Alla olika former av kreatin)

Pelle2
2008-04-25, 10:29
Rage portion = 25g Trück 20-40! Läs på burken.

ggg
2008-04-27, 01:23
aagh vad det suger att vara fattig *gah!* , vill fan testa efter allt man läst av andra, aja får vänta tills man får lite cash sen skaffa nån av dem.;)

Atjoo
2008-04-27, 20:48
Sådär nu har jag "äntligen" testat båda och jag kan direkt, utan tvekan ge mitt svar:
Rage!

Motivering: Jag har alltid gillat eiselt och därför kändes trück som en produkt som skulle kunna "vinna" över rage men... Båda produkterna gav mig samma effekt och jag ser ingen direkt skillnad på min prestation vad skiljer de olika produkterna. Det som dock gör rage till en klar vinnare är dock smaken, ingen av dem är "goda" men Trück var bokstavligen tortyr för mig att dricka, jag fick kvällningar ett flertal gånger och mådde illa hela passet. Rage smakar verkligen inte heller gott men det är acceptabelt då jag inte dricker det som godis. Men det här är bara mina åsikter.

Rage - Sweet Cherry
Trück - Lemonad
var de smaker jag prövade :)

/Andreas

Daadi
2008-04-27, 20:57
vad är det för skillnad på båda produkterna?:)

Animalistic
2008-04-27, 21:00
Sådär nu har jag "äntligen" testat båda och jag kan direkt, utan tvekan ge mitt svar:
Rage!

Motivering: Jag har alltid gillat eiselt och därför kändes trück som en produkt som skulle kunna "vinna" över rage men... Båda produkterna gav mig samma effekt och jag ser ingen direkt skillnad på min prestation vad skiljer de olika produkterna. Det som dock gör rage till en klar vinnare är dock smaken, ingen av dem är "goda" men Trück var bokstavligen tortyr för mig att dricka, jag fick kvällningar ett flertal gånger och mådde illa hela passet. Rage smakar verkligen inte heller gott men det är acceptabelt då jag inte dricker det som godis. Men det här är bara mina åsikter.

Rage - Sweet Cherry
Trück - Lemonad
var de smaker jag prövade :)

/Andreas

*screwy*
trücken gick för mig ner huuuuuuuuur lätt som helst. smakade som extra sur c-vitamin brustablett bara. funkade riktigt bra!

trück får min röst utan tvekan

EiseltUK
2008-04-27, 21:02
vad är det för skillnad på båda produkterna?:)

De är i stora delar ganska lika men i Trück har vi även antikatabola ingredienser såsom KIC, OKG och HMB... varav den sistnämna är den som troligen bidrar med den värsta bismaken. Eventuellt kommer vi att justera ner HMB i framtiden och istället öka något annat.

Daadi
2008-04-27, 21:04
De är i stora delar ganska lika men i Trück har vi även antikatabola ingredienser såsom KIC, OKG och HMB... varav den sistnämna är den som troligen bidrar med den värsta bismaken. Eventuellt kommer vi att justera ner HMB i framtiden och istället öka något annat.

tack för svaret:) Har prövat på Rage några gånger och är ganska nöjd med det så de blir kanske att pröva Truck å jämföra:thumbup:

auToeXeC
2008-04-28, 15:34
kanske korkad nu men vad gör dessa? Tas det i samband med träning för att man ska orka mer? Like Kreatin?

Animalistic
2008-04-28, 16:27
kanske korkad nu men vad gör dessa? Tas det i samband med träning för att man ska orka mer? Like Kreatin?

japp

DaGoose
2008-04-28, 16:27
Skulle vara intressant att veta hur mycket kreatin det är i en portion Trück? Bör man ta kreatin på de dagar man inte tränar/tar Trück/Rage i och med att det är kreatin i produkterna?

ChrisDEFC
2008-04-28, 16:41
Skulle vara intressant att veta hur mycket kreatin det är i en portion Trück? Bör man ta kreatin på de dagar man inte tränar/tar Trück/Rage i och med att det är kreatin i produkterna?

jag satt åxå och funderade på just detta, någon som har svar? eller ska man rentav ta kreatin även när man tar trück/rage? vad är det för prisskillnad på dom eller är det typ samma pris?

auToeXeC
2008-04-28, 17:22
Skulle nog tro med att att det inte är så stora mängder kreatin i dessa prokukter då det inte är ren kreatin så får man väl inte i sig samma mängd som vid ren användning av kreatin..

EiseltUK
2008-04-30, 12:33
Skulle vara intressant att veta hur mycket kreatin det är i en portion Trück? Bör man ta kreatin på de dagar man inte tränar/tar Trück/Rage i och med att det är kreatin i produkterna?

På 40 gram Trück får du nästan 10 gram kreatin från monohydrat och etylester så jag tror inte du behöver komplettera. Det är nog egentligen bara koffein och kolhydrater som kan vara bra att komplettera med om man vill. Koffeinet gör ju att man får en mer kännbar kick om man gillar det. Kolhydraterna för att få upp insulinet och optimera upptaget i cellerna av vissa av ingredienserna.

Daadi
2008-05-12, 20:32
Finns truck att få¨tag å i Finland har kollat i matvaruaffärer samt i hälsoboden och vid gym men jag hittar inte

henriknewstream
2008-05-13, 21:41
hur länge håller effekten utav Trück

Bönne
2008-05-13, 21:54
Testade trück för första gången i lördags och har aldrig känt mig så uthålligt stark och sugen på att träna mer set än då. HAr bara kört på vanlig kreatin innan och iofs svarat bra på det men inte som nu.
Körde tex 12 set på 100kg i bänk, tror allri jag gjort/orkat det innan
(5*5,4,4,4,3,3,2,2)

Inte testat Rage så jag ska inte säga att jag gillar trück mer iofs....Knappt pump i pattarna efteråt?

anhn82
2008-05-14, 08:40
På 40 gram Trück får du nästan 10 gram kreatin från monohydrat och etylester så jag tror inte du behöver komplettera. Det är nog egentligen bara koffein och kolhydrater som kan vara bra att komplettera med om man vill. Koffeinet gör ju att man får en mer kännbar kick om man gillar det. Kolhydraterna för att få upp insulinet och optimera upptaget i cellerna av vissa av ingredienserna.

Är det att föredra att ta Kre-alkalyn i samband med Trück då det är monohydrat i trück?

EiseltUK
2008-05-14, 17:35
Är det att föredra att ta Kre-alkalyn i samband med Trück då det är monohydrat i trück?

Jag rekommenderar egentligen inte något extra kreatin av något slag men visst kan du ta Kre-Alkalyn om du tycker att det fungerar väldigt bra på dig.

Alexlindgren
2008-05-14, 17:54
Finns det någon risk när man tar dom här olika preparaten att man tillslut blir "beroende" av dom? Alltså att man tillslut inte känner någon träningslust såvida att man inte har tagit preparatet innan?


Typ som när man tar knarkklassifierade ämnen vilket gör att kroppen slutar att tillverka egna "glad-ämnen". Haha har nog lyckats förklara ganska bra i svenssonord.

Damien Thorne
2008-05-14, 18:56
Finns det någon risk när man tar dom här olika preparaten att man tillslut blir "beroende" av dom? Alltså att man tillslut inte känner någon träningslust såvida att man inte har tagit preparatet innan?


Typ som när man tar knarkklassifierade ämnen vilket gör att kroppen slutar att tillverka egna "glad-ämnen". Haha har nog lyckats förklara ganska bra i svenssonord.

Jag tror att man kan bli beroende av dom (psykiskt).

Det känns som jag blivit det även fast jag bara använt Trück i några veckor.
Energin och trycket jag får av det skulle jag inte vilja vara utan. Jag tror att det skulle kännas tungt och omotiverande att fara till gymmet utan den energi som detta ger mig.

Men i mitt fall så beror detta säkert på att jag jobbar skift och har småbarn och ska träna på morgonen varannan vecka och på kvällen varannan vecka. Jag känner mig ständigt trött.

Men när burken är slut så kommer jag att ta nån veckas uppehåll innan jag köper en ny burk. Då ska jag testa Rage.

Damien Thorne
2008-05-14, 19:00
Finns det någon risk när man tar dom här olika preparaten att man tillslut blir "beroende" av dom? Alltså att man tillslut inte känner någon träningslust såvida att man inte har tagit preparatet innan?


Typ som när man tar knarkklassifierade ämnen vilket gör att kroppen slutar att tillverka egna "glad-ämnen". Haha har nog lyckats förklara ganska bra i svenssonord.

Det var föressten en kille här på forumet som skrev om det (men då var det fömodligen fysiskt beroende). Han hade under en tid tagit Rage (som innehåller en massa koffein). När han slutade med rage så kände han sig ständigt trött och omotiverad.

Folk skrev att det förmodligen berodde på att han hade blivit beroende av koffein.

Ska se om jag hittar tråden...

Damien Thorne
2008-05-14, 19:03
Ska se om jag hittar tråden...

Hittade den

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/showthread.php?t=111512

Pelle2
2008-05-14, 19:52
Har förbrukat en burk Rage, KP3 och är nu inne på en burk Trück! Självklart går det bättre när jag använder preparaten (Annars skulle jag ju inte köpt dem) men jag har kört pass ibland utan något alls, både löpning och gym, och jag märker själv ingen märkvärdig "trötthet" eller "omotivation" under dessa pass..

Alexlindgren
2008-05-14, 20:58
Tack för svaret, då kanske man ska testa på rage utan koffein i sådana fall..

Men får man den där "kicken" och pumpen i musklerna även med denna? Någon som testat båda?

Depzon
2008-05-21, 21:13
Om Rage inte funkar så speciellt bra för mig, finns det då nån chans att Trück skulle komma som en blixt från klar himmel och ställa allt till rätta?

Ganymedes
2008-05-22, 07:23
Har nu kört både Rage och Trück. Rage vinner. Smakar rejält mycket bättre (iofs inte viktigast), ger en mer speedad känsla och faktiskt bättre pump. Trück är ingen dålig produkt. Men den är inte lika bra för min del iaf.

Per B
2008-05-22, 07:40
Om Rage inte funkar så speciellt bra för mig, finns det då nån chans att Trück skulle komma som en blixt från klar himmel och ställa allt till rätta?

Jag provade en burk Rage för nån månad sen, och märkte ingen skillnad varken när jag började eller slutade. Provar Trück just nu, och dessvärre märker jag inget av den heller.

Ska tilläggas att jag verkar vara en total "non-responder" på Kreatin monohydrat också.

Ganymedes
2008-05-22, 07:54
Jag provade en burk Rage för nån månad sen, och märkte ingen skillnad varken när jag började eller slutade. Provar Trück just nu, och dessvärre märker jag inget av den heller.

Ska tilläggas att jag verkar vara en total "non-responder" på Kreatin monohydrat också.

Inte ens stickningar?

Per B
2008-05-22, 08:20
Inte ens stickningar?

Minns inte om jag kände några såna från Rage. Däremot har jag även kört med beta-alanin löst, och då kände jag stickningar i början. Nu är jag nog immun mot dem dock efter att ha använt det ett tag.

Trück bränner det i halsen när jag tar, och det vet jag kommer från ALA. Jag använder nämligen ALA, och det där känner jag igen från när jag provade öppna kapseln och hälla pulvret i min efter-passet-drink.

Jag får säga att jag på ett ganska systematiskt sätt utvärderat Rage, Trück, kreatin monohydrat och beta-alanin. Självklart är det ingen vetenskapligt värde i det, men jag kan nog ganska säkert säga att det inte funkar på mig.

Rage körde jag med en burk där jag tog en rekommenderad dos c:a 30 minuter före passet. Jag kände ingen förbättring när jag började med Rage, och jag kände ingen försämring när jag slutade. Jag gjorde slut på hela burken.

Kreatin monohydrat provade jag för några månader sen, och tog rekommenderad dos varje dag under kanske 4-6 veckor. Sen gjorde jag ett uppehåll. Jag märkte varken av några styrkeförändringar eller viktförändringar i och med att jag började eller slutade med kreatinet.

Beta-alanin hade jag dock läst om, och trots att det jag fick i mig från Rage inte verkade hjälpa mig nåt så hade jag fortfarande vissa förhoppningar. Jag ville prova med en lite större dos, som jag dessutom tog efter passet. Så det gjorde jag under ett antal veckor, och jag kan inte påstå att jag kände nån förbättring. Om beta-alanin skulle motverka mjölksyra så borde jag märka en förbättring när jag kör spinning eftersom jag ofta får mjölksyra i benen där efter långa stående perioder.

Nåja, jag gav inte upp där, utan jag ville prova kombinationen beta-alanin och kreatin monohydrat också. Så detta har jag tagit efter varje pass (dvs varje dag för mig) tillsammans med malto eller vitargo. Jag har dessutom då tagit ALA en stund innan då ALA påstås förbättra upptaget av kreatin. Jag har nu gjort detta under åtminstone 4-5 veckor, men kan inte påstå att jag känt av nån positiv effekt.

Att jag beställde en burk Trück var mer ett infall i samband med att jag skulle beställa protein och lite annat. Baserat på min historik hade jag inga som helst förhoppningar att det skulle ge nåt. Nu har jag iofs bara använt Trück för 4-5 pass, men hittills har jag precis som jag anade inte märkt av nån positiv effekt.

Ska tillägga att jag får rejäl "pump" när jag kör ett tungt överkroppspass, men det har inte med nåt av de tillskott jag provat att göra. Det får jag ändå, och det beror ju på att jag lyckats ta ut mig rejält.

Ha dock en burk "NO Extreme" också som jag inte använt. :smash: Tänkte jag skulle prova ta det EFTER passen för att förhoppningsvis pumpen ska hålla i sig lite längre: det är ju tråkigt att musklerna krympt igen efter att man klivit ur duschen! *flex*

Nåja, det är MIN historia av att (bevisligen) vara en non-responder på dessa preparat. För andra verkar dock produkterna funka, och det är bara att gratulera er.

För mig är det absolut viktigaste för ett lyckat gympass att vara utvilad och mentalt laddad.

Damien Thorne
2008-05-22, 08:35
Intressant inlägg Per.

Tack för ett långt och läsvärt inlägg.

Måste kännas mycket tråkigt att vara non-responder. Undrar vad det beror på att vissa är det?

Du skulle haft testat att köra den dubbla rekommenderade dosen. Det kanske är det som krävs för att du ska känna nån verkan.

Per B
2008-05-22, 08:41
Du skulle haft testat att köra den dubbla rekommenderade dosen. Det kanske är det som krävs för att du ska känna nån verkan.

Jag ska prova Trück ett tag till, så jag ska prova med en lite större dos. Kör väl nätt 1,5 skopa nu, ska prova med 2. (Väger 83 kg, 188 cm lång)

Vad gäller effekten så KAN det ju vara så att koffeinet är en avgörande komponent för många, och som mångårig kaffedrickare så är jag nog ganska tolerant mot det.

Ska dock tillägga att jag inte sörjer över att vara en non-responder. Känns ganska skönt att jag inte behöver "fuska" för att prestera! ;) :smash: (Nu presterar jag dessvärre inte speciellt bra, utan är ganska svag. Så 10 kg till på stången tack vare kreatin hade ju inte varit helt fel :P)

frambogir
2008-05-31, 18:35
Problemet jag har med Trück är smaken, det är rätt opeppande att bli nästan illamående av en smak när man ska träna :(

Sir Anselm
2008-07-01, 12:06
Kunde inte bestämma mig för vilken jag ville ha, så jag köpte en av varje.

Har kört en burk Trück innan, men ville testa Rage också. Har laddat med Rage några pass nu, tänkte fortsätta några pass till för att sedan växla till Trück. Än så länge tycker jag att Rage fungerar kanon, får verkligen en kick som gör att jag gör de där sista repsen som jag kanske inte hade gjort annars. Ska bli intressant att byta till Trück sen. Var ju väldigt nöjd med den sen innan...

:hbang:

rolf
2008-07-01, 13:12
Jag föredrar Rage. För det första både smakade och framförallt luktade Trück rent fruktansvärt illa. För det andra upplevde jag varken någon större eller intensivare pump än normalt, och jag fick inte heller samma mentala boost som av Rage. Jag blev piggare, men av Rage blev jag så träningssugen och fokuserad att passen var otroligt roliga att köra. Märkte direkt av en styrkeökning och intensivare pump också.

Damien Thorne
2008-07-01, 13:15
Jag har nu testat både Rage och Trück.

Rage har jag fått rännskita av några gånger. Men aldrig Trück.

Rage (körsbär, koffeinfri) har en godare smak än Trück.

Effektmässigt är dom nog rätt så lika. Men jag gillar Trück bättre eftersom det stör träningen en hel del när man känner att det trycker på i baken när man tex just ska köra ett set knäböj.

Synd att Trück är nästan dubbelt så dyrt per portion än Rage.
(ungefär samma pris, men en portion Trück är ungefär dubbelt så stor)

EiseltUK
2008-07-01, 14:40
Jag har nu testat både Rage och Trück.

Rage har jag fått rännskita av några gånger. Men aldrig Trück.

Rage (körsbär, koffeinfri) har en godare smak än Trück.

Effektmässigt är dom nog rätt så lika. Men jag gillar Trück bättre eftersom det stör träningen en hel del när man känner att det trycker på i baken när man tex just ska köra ett set knäböj.

Synd att Trück är nästan dubbelt så dyrt per portion än Rage.
(ungefär samma pris, men en portion Trück är ungefär dubbelt så stor)

Vi jobbar på en ny lite ändrad sammansättning, dels för att få bort den värsta bismaken och dels för att man ska kunna gå ned på 25 -30 gram och få samma effekt som på 40 gram. 40 gram är det som gäller med den nuvarande tycker jag men produkten bli ju då ganska dyr.

Fairing
2008-07-02, 07:11
Vi jobbar på en ny lite ändrad sammansättning, dels för att få bort den värsta bismaken och dels för att man ska kunna gå ned på 25 -30 gram och få samma effekt som på 40 gram. 40 gram är det som gäller med den nuvarande tycker jag men produkten bli ju då ganska dyr.

Hej Henrik

Dina 500 burkar Rage utan etikett är skickade nu. Jag misstänker att ni sätter på egna:laugh:

ligne
2008-07-02, 10:59
vad är det som gör att man får racerbajs av Rage som inte finns i Trück?

newb123
2008-07-02, 11:11
Synd att Trück är nästan dubbelt så dyrt per portion än Rage.
(ungefär samma pris, men en portion Trück är ungefär dubbelt så stor)

EDIT: Det var inget.

Damien Thorne
2008-07-02, 13:27
Vi jobbar på en ny lite ändrad sammansättning, dels för att få bort den värsta bismaken och dels för att man ska kunna gå ned på 25 -30 gram och få samma effekt som på 40 gram. 40 gram är det som gäller med den nuvarande tycker jag men produkten bli ju då ganska dyr.

Det skulle vara bra (att det blir billigare per portion). Hoppas det går att minska portionerna utan att minska effekten.

Smaken tyckte jag var hemsk de första 2-3 gångerna. Men sen blev man van, och då smakade det okej. Det går bra att dricka.

cyrx
2008-07-02, 15:11
Jag har samma "problem" som Per verkar det som. Jag märkte inget alls när jag började med Rage. Lite stickningar, men absolut ingen förbättring på gymet. Nu har rage varit slut för mig i några veckor och träningen flyter på som innan. Nåja, man måste testa för att kunn avgöra vad som funkar för en själv.

/Anders

Hank
2008-07-02, 16:24
Har två snabba frågor angående Rage

Går det bra att blanda det i apelsinjuice?

Och hur är det att ta det på kvällen vid 20 tiden om man sedan ska gå hem och sova vid 23? Sitter koffeinboosten i liksom?

kalle_banan
2008-07-02, 16:42
Du bör kanske köpa koffeinfritt om du bara kan träna på kvällen, du må somna men sömnkvaliteten minskar. Halveringstiden för koffein är 3-5 timmar.
Du kan blanda det i apelsinjuice om du tycker det smakar bättre.

Hank
2008-07-02, 17:02
Okej tack för svaret. Har tyvärr redan köpt koffein :P

Glömde en fråga! Ska man ta det på fastande mage?! Och isåfall hur fastande mage? Jag har inte ätit på 3 -4 timmar nu och börjar känna mig lite hungrig, är det opti då?

kalle_banan
2008-07-02, 17:27
Okej tack för svaret. Har tyvärr redan köpt koffein :P

Glömde en fråga! Ska man ta det på fastande mage?! Och isåfall hur fastande mage? Jag har inte ätit på 3 -4 timmar nu och börjar känna mig lite hungrig, är det opti då?

Nää, ta det 30-60 minuter innan du åker till gymmet, det behöver inte vara fastande av någon optianledning.

EiseltUK
2008-07-02, 17:48
vad är det som gör att man får racerbajs av Rage som inte finns i Trück?

Borde nog vara antingen betain eller mct som inte finns i Trück.

EiseltUK
2008-07-02, 17:49
Det skulle vara bra (att det blir billigare per portion). Hoppas det går att minska portionerna utan att minska effekten.

Smaken tyckte jag var hemsk de första 2-3 gångerna. Men sen blev man van, och då smakade det okej. Det går bra att dricka.

Samma effekt med 25 gram som 40 gram nu tror jag inte är några problem. Det är ganska många ingredienser i Trück som inte ger en direkt effekt.

Damien Thorne
2008-07-03, 10:50
Samma effekt med 25 gram som 40 gram nu tror jag inte är några problem. Det är ganska många ingredienser i Trück som inte ger en direkt effekt.

Bra

AntonB
2008-07-03, 18:20
Vad är, och vilka effekter ges av: betain, mct, hmb, kic och okg?

Har för mig att MCT är någon slags fett?
Har för mig att det finns studier som visar att HMB är verkningslöst? :krampus Hittade inget om HMB när jag sökte på forumet.

Sir Anselm
2008-07-08, 09:04
Jaha, har kört Rage någon vecka nu, kanske lite mer. Så till passet igår tänkte jag att jag skulle byta tillbaka till Trück för att se om jag kunde märka någon skillnad. Nu är det ju svårt att göra några säkra utfästelser eftersom jag ju kanske inte ätit exakt likadant, vilat likadant osv, men jag tyckte iallafall att det saknades något, kanske så enkelt att det extra koffeinet i Rage ger mer bett.

Just nu: Rage for president!

Floddan
2008-07-08, 17:53
Kan man ta rage utan att behöva oroa sig att de är något otillåtet i det? Inför t ex en styrkelyftstävling.

Fairing
2008-07-08, 17:59
Kan man ta rage utan att behöva oroa sig att de är något otillåtet i det? Inför t ex en styrkelyftstävling.

Det fins inget otillåtet i Rage. Fasiken ..världsmästaren i bänk "hirvis" kör tom. med Rage*flex*

Floddan
2008-07-08, 18:08
Va bra! Nöjd med produkten för övrigt.

IntenZe
2009-04-10, 10:04
Kan bumpa den här nu då fler har hunnit testa båda produkterna.

Alfred Nobel
2009-04-10, 11:29
Vad är skillnaden på Rage och Rage x2?

Degpekka
2009-04-12, 03:34
Har bara testat rage av dem två, föredrar AAKG+CEE+koffein som pre-wo. Röstade dock på trück för att smaken på rage(första versionen) var så vidrigt syrlig att jag inte pallade med den. :D

rockbell
2009-04-26, 22:12
Tar emot att beställa Trück... Så hemskt fult namn :/

levak
2009-04-26, 22:23
Vad är skillnaden på Rage och Rage x2?

har för mig att rage x2 innehåller koffein och vanliga rage gör inte det?

Phillelicious
2009-04-26, 23:35
Vad är truck eller rage för någoT?

rockbell
2009-04-27, 08:53
Vad är truck eller rage för någoT?

Truck är den valiga typen av truck som man kör på vägar.

Rage är en lite mindre truck som man oftast använder på fabriksgolv och liknande.

Båda är bra men används i olika situationer.

Mourten
2009-04-27, 11:25
Vad är truck eller rage för någoT?

pre-workout prepps.

Jag kör RageX2

Phillelicious
2009-04-27, 23:09
Typ hormoner eller anabola?

young_george
2009-04-27, 23:15
Typ hormoner eller anabola?

Nej

Dreas
2009-04-27, 23:20
Typ hormoner eller anabola?Men snälla nån, sök på google så får du se. Testa "RAGE kosttillskott"! Båda är preworkoutpreparat. Man får inte diskutera olagliga saker här på kolo :)

Arnoldski
2009-10-19, 19:11
Har kört en burk Rage tidigt i våras. Det jag märkte mest (förutom ett eventuellt placebo-artat första pass i 7e himlen) var stickningarna. De kände jag tydligt och det liksom kliade i hela ansiktet och framförallt på öronen (?).

Körde idag Trück för första gången. Först och främst passar den smaken mig 100ggr bättre än Rage som var riktigt spymedel för mig. Gillar surt helt enkelt.

Nå, det som hände idag vet jag inte om det beror på Trück eller nåt annat men skumt var det. Körde bröst idag och direkt efter första arbetssettet i första övningen (bänkpress) hände nåt med bröstmusklerna. Det var som att jag fick spontan träningsvärk. Jag vet inte om det var nåt extremfall av pump jag aldrig upplevt tidigare men skumt var det. På en gng kändes det som musklerna kan kännas sisådär 1-1½ dag efter ett riktigt mördarpass. De var stenhårda, svullna och gjorde ont som ett svin.

Jag hade dock bra ork men var typ rädd att musklerna skulle spricka och gå av.


Känner nån igen detta?

Fler jämförelser mellan sorterna efterfrågas också...

Heniin
2009-11-26, 10:13
Har kört en burk Rage tidigt i våras. Det jag märkte mest (förutom ett eventuellt placebo-artat första pass i 7e himlen) var stickningarna. De kände jag tydligt och det liksom kliade i hela ansiktet och framförallt på öronen (?).

Körde idag Trück för första gången. Först och främst passar den smaken mig 100ggr bättre än Rage som var riktigt spymedel för mig. Gillar surt helt enkelt.

Nå, det som hände idag vet jag inte om det beror på Trück eller nåt annat men skumt var det. Körde bröst idag och direkt efter första arbetssettet i första övningen (bänkpress) hände nåt med bröstmusklerna. Det var som att jag fick spontan träningsvärk. Jag vet inte om det var nåt extremfall av pump jag aldrig upplevt tidigare men skumt var det. På en gng kändes det som musklerna kan kännas sisådär 1-1½ dag efter ett riktigt mördarpass. De var stenhårda, svullna och gjorde ont som ett svin.

Jag hade dock bra ork men var typ rädd att musklerna skulle spricka och gå av.


Känner nån igen detta?

Fler jämförelser mellan sorterna efterfrågas också...

är det något som är ett spymedel så är det truck, smackar fan 100 ggr värre än naturellt EAA

heraso
2009-11-27, 12:49
är det något som är ett spymedel så är det truck, smackar fan 100 ggr värre än naturellt eaa

+27

Jay-Z
2009-11-27, 13:53
+27

+42

EiseltUK
2009-11-27, 13:56
Ganska sällan man hör att någon gillar smaken på Trück. :)

frambogir
2009-11-27, 14:04
Kommer Eiselt med någon ny PWO snart?

EiseltUK
2009-11-27, 17:26
Kommer Eiselt med någon ny PWO snart?

Vi har hållit på en del men väntar in en ny ingrediens som jag inte riktigt vet när vi kan få tag på. Förhoppningsvis händer det något i början av 2010 så att vi kan komma igång igen. Annars så kommer nya Kp3, kallad Kp3.V2, någon gång under kommande vecka.

Kauppi
2009-11-30, 09:40
Vi har hållit på en del men väntar in en ny ingrediens som jag inte riktigt vet när vi kan få tag på. Förhoppningsvis händer det något i början av 2010 så att vi kan komma igång igen. Annars så kommer nya Kp3, kallad Kp3.V2, någon gång under kommande vecka.

har en oöppnad trück burk som är 1mån gammal, bästföre datumet har gått ut.
kmr produkten fungera som den ska? pulvret har stelnat lite bara kan jag tänka mig. (inte öppnat den ännu)

camilla
2009-11-30, 10:05
Trück är nå djävulskt äckligt! Jag brukar vänja mig vid äckliga kosttillskott efter ett tag, men inte med detta ens efter en hel burk. BLÄ! Tycker också att Rage ger bättre effekt.

frambogir
2009-11-30, 16:41
Ja att Trück är bland det värsta på marknaden vad gäller smak håller jag helt med om!
Min burk har gått från mig till Eddie Vedder och vidare till Danny DeVito, tror ej att den är slut ännu :)

Heniin
2009-11-30, 18:43
Ja att Trück är bland det värsta på marknaden vad gäller smak håller jag helt med om!
Min burk har gått från mig till Eddie Vedder och vidare till Danny DeVito, tror ej att den är slut ännu :)

det säger ett och annat om hur den smakar, men räcker ju inte bara att den smakar något fruktansvärt illa... den luktar illa också. Jag är väldigt tolerant till saker som smakar illa, som EAA men detta tar ju priset :)

Dan_the_man
2009-11-30, 19:54
det säger ett och annat om hur den smakar, men räcker ju inte bara att den smakar något fruktansvärt illa... den luktar illa också. Jag är väldigt tolerant till saker som smakar illa, som EAA men detta tar ju priset :)

Jojo, första gången jag körde ett glas trück så utbrast tjejen så fort hon steg in i köket: "UUUH! Vad är det som luktar?!".

Efter halva burken smakar det fortfarande skitäckligt, men har blivit lite mer lättdrucket än i början.

Kischen
2009-11-30, 23:59
Jojo, första gången jag körde ett glas trück så utbrast tjejen så fort hon steg in i köket: "UUUH! Vad är det som luktar?!".

Efter halva burken smakar det fortfarande skitäckligt, men har blivit lite mer lättdrucket än i början.

Jag får inte ens blanda det på jobbet, alla på avdelningen klagar på stanken..

discocrunkers
2009-12-02, 13:11
Jag gillar eiselts produkter så jag ska ge Trück en chans, men inte fören ni fixat till de uppenbara problem som återkommer i den här tråden...
Angående smaken så kan jag fan inte tänka mig att något smakar och luktar värre än eiselts EAA... men jag resonerar ju som så att desto äckligare det smakar och luktar, ju potentare är det *drool*

Kör förövrigt på ragex2... jag gillade 1an bättre, förutom att magen blev så jävla trasig på det.
Man kände sig som en tjackis när det började verka, helt ryckig och energin att ta över världen.
Annars så känner jag att koffeinet är en viktig del, efter en 9 timmars arbetsdag så behövs verkligen den kicket för att orka gå ner och träna. Och inte ens då blir jag pigg, utan snarare mindre trött...

Kischen
2009-12-02, 13:14
Och inte ens då blir jag pigg, utan snarare mindre trött...

Är det inte precis så koffein verkar?

Heniin
2009-12-04, 13:43
Jag gillar eiselts produkter så jag ska ge Trück en chans, men inte fören ni fixat till de uppenbara problem som återkommer i den här tråden...
Angående smaken så kan jag fan inte tänka mig att något smakar och luktar värre än eiselts EAA... men jag resonerar ju som så att desto äckligare det smakar och luktar, ju potentare är det *drool*

Kör förövrigt på ragex2... jag gillade 1an bättre, förutom att magen blev så jävla trasig på det.
Man kände sig som en tjackis när det började verka, helt ryckig och energin att ta över världen.
Annars så känner jag att koffeinet är en viktig del, efter en 9 timmars arbetsdag så behövs verkligen den kicket för att orka gå ner och träna. Och inte ens då blir jag pigg, utan snarare mindre trött...

vänta bara tills du känner lukten av truck och sen smakar.. fyfan.. jag kan dricka EAA rent utan problem men truck är verkligen vidrigt

Ristretto
2010-02-05, 09:46
Hur många kcal innehåller Trück per 100g? Är det som Rage?

Ristretto
2010-02-05, 09:56
Jag hittar inga kolhydrater i innehållsförteckningen, men däremot Arginin som är en aminosyra.. Nån som har koll?

occt
2010-02-05, 11:12
Skaka burken gå till en tjuvsovande vän och öppna locket under näsan :D

Blir en jävla kick kan jag lova ;) (varit med om det själv)

wo0ord
2010-02-05, 11:17
Tycker tröck smakade helt okej faktiskt, inga som helst problem med smaken, förstår inte vad alla whinar om :D men dock tycker jag att rage är bättre

Kauppi
2010-02-06, 19:53
Har en Trück burk här hemma med bästföre datum till April 2010. Pulvret har stelnat lite.
Ni tror inte några ämnen i burken har försämrats?
Tänkte nämligen förbruka den nu när min Rage Ltd är slut. :)

mangemani
2010-02-06, 19:54
rage helt klart.
hart kört med båda och rage slår truck både i smak och effekt enligt mej.