handdator

Visa fullständig version : Angående min kropp


Thai-ger
2008-04-12, 22:21
Hej!

Jag vill inte bli större "på brädden" dvs, jag vill kunna ha på mig mina t-shirt så dom inte sitter som klister på mig och jag vill kunna ha på mig byxor.

Tycker ni jag ska sluta helt med styreträningen och börja springa & simma eller hur ska jag göra?

Yankeee
2008-04-12, 22:22
Hm, ja, det kan bli ett problem det där med att inte ha byxor på sig.

Mago
2008-04-12, 22:23
Du kan ju alltid droppa lite i kroppsfett och lämna plats för mer muskler, om du nu inte redan är ripped to the bones!

Thai-ger
2008-04-12, 22:23
Du kan ju alltid droppa lite i kroppsfett och lämna plats för mer muskler, om du nu inte redan är ripped to the bones!

Bf ligger väl på 17 tror jag, så är inte jätte ripped, men jag vill liksom få lte mindre fett och lite mindre muskler, hur fan ska de gå till?

Trance
2008-04-12, 22:25
Bf ligger väl på 17 tror jag, så är inte jätte ripped, men jag vill liksom få lte mindre fett och lite mindre muskler, hur fan ska de gå till?

Ät mindre

Thai-ger
2008-04-12, 22:27
Ät mindre

Japp, verkar som det är det ända i dagsläget.

Apropå alla som skriver "jag vill ha en kändis kropp osv" blir kallade disco osv. Hur tror ni deras träning ser ut, för dom har synliga muskler, bulkar aldrig , vad för slags träning handlar de om liksom?

KlopFer
2008-04-12, 22:27
Får man fråga vilken storlek på t-shirtar som börjar sitta som klister? om det är XL då kanske man kan bli orolig.

Yankeee
2008-04-12, 22:28
Moderat energi-intag, konditonsträning och kroppsviktsövningar funkar om det är kändislooken du är ute efter.

Thai-ger
2008-04-12, 22:28
Får man fråga vilken storlek på t-shirtar som börjar sitta som klister? om det är XL då kanske man kan bli orolig.

Eftersom jag är 173, så kör jag med M.

Btw, alla har inte samma mål här i livet, ni kanske tkr att jag inte är alls stor eller osv,jag vill bara se fit ut. Det är mitt mål.

tjabon
2008-04-12, 22:28
Muskler tar plats!

När jag vägde 70 kilo hade jag 31 midja i jeans och M i t-shirt
Nu när jag väger 85-86 har jag 33 midja och L, XL i t-shirt.

Thai-ger
2008-04-12, 22:29
Moderat energi-intag, konditonsträning och kroppsviktsövningar funkar om det är kändislooken du är ute efter.

Morderat energi-intag menas med?

Krampus
2008-04-12, 22:29
Bf ligger väl på 17 tror jag, så är inte jätte ripped, men jag vill liksom få lte mindre fett och lite mindre muskler, hur fan ska de gå till?

17 är en ganska exakt siffra att tro-till med. Vad utgick du ifrån när du kom fram till 17% ?

Yankeee
2008-04-12, 22:29
Morderat energi-intag menas med?

1 måttfull, sansad, hovsam, återhållsam, skälig, måttlig, försiktig

Thai-ger
2008-04-12, 22:33
17 är en ganska exakt siffra att tro-till med. Vad utgick du ifrån när du kom fram till 17% ?

Äsch, skit i de, jag bara gissade, utgick ifrån att 15% är normalt, så har jag lite mer än normalt kanske.. så 17%:D

Jacksatan
2008-04-12, 22:38
Gå ner till den fett % du tycker är vettig. Jag kan garantera att du helt plötsligt inte kommer tycka att du har tillräckligt med muskler.

Versus
2008-04-12, 23:55
Ytterliggare någon 16-åring som kollat på fight club och tycker bräddan är "sjukt vältränad" ? ..............


Suck.



Lösningen är många reps, då får du de där slanka snygga muskler. Man vill ju inte ha bulliga muskler liksom.

Cirka 30reps +

Någon kanske får sig ett skratt på gymmet? :cool:

Piranha
2008-04-12, 23:58
Ytterliggare någon 16-åring som kollat på fight club och tycker bräddan är "sjukt vältränad" ? ..............


Suck.



Lösningen är många reps, då får du de där slanka snygga muskler. Man vill ju inte ha bulliga muskler liksom.

Cirka 30reps +

Någon kanske får sig ett skratt på gymmet? :cool:

Lugn i stormen, ge killen ett par veckor på brädan så kommer även han till en nya insikter.

L-Sami
2008-04-13, 01:07
Styrketräna, konditionsträna och ligg på energiunderskott. Du kommer då inte bli större utan bli av med fettet och behålla muskelmassan. Styrketräning är hälsosamt glöm inte bort det, förebygger muskelsmärtor, värk, ledbesvär och främjar rörligheten bl a

chidde
2008-04-13, 07:47
Btw, alla har inte samma mål här i livet

+1

mitt mål i livet är att skaffa den ultimata kroppen som ger mig flest ligg
vinklar är definitivt teh shit

Yankeee
2008-04-13, 08:15
Ytterliggare någon 16-åring som kollat på fight club och tycker bräddan är "sjukt vältränad" ? ..............


Suck.



Lösningen är många reps, då får du de där slanka snygga muskler. Man vill ju inte ha bulliga muskler liksom.

Cirka 30reps +

Någon kanske får sig ett skratt på gymmet? :cool:

Ibland ska man kanske vara tyst.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=47706&stc=1&d=1206381661


För övrigt har trådskaparen fått ett vettigt svar från mig via PM. Ni kan sluta med era försök till att vara lustiga.

Stoltz
2008-04-13, 09:29
Ytterliggare någon 16-åring som kollat på fight club och tycker bräddan är "sjukt vältränad" ? ..............


Suck.



Lösningen är många reps, då får du de där slanka snygga muskler. Man vill ju inte ha bulliga muskler liksom.

Cirka 30reps +

Någon kanske får sig ett skratt på gymmet? :cool:

Alla måste itne ha samma idealmål heller, vissa föredrar sin kropp i Brad Pitt form medan andra vill springa runt och se ut som Dennis Wolf. inget fel på någotdera, även om för hälsosakens skull kanske man inte ska ligga på Brad Pitts fysik i Snatch (tar Snatch som exempel då jag inte kommit till skott med att se hela Fight Club ännu) 12 månader om året. Å andra sidan, man ska nog inte ha Dennis Wolfs tävlingsform 12 månader om året heller :(

regus
2008-04-13, 10:45
Ibland ska man kanske vara tyst.

http://www.kolozzeum.com/kolozzeum/attachment.php?attachmentid=47706&stc=1&d=1206381661


För övrigt har trådskaparen fått ett vettigt svar från mig via PM. Ni kan sluta med era försök till att vara lustiga.


Det där gjorde till och med ont i mig. Auch

Viktor_Balck
2008-04-13, 11:37
Hej!

Jag vill inte bli större "på brädden" dvs, jag vill kunna ha på mig mina t-shirt så dom inte sitter som klister på mig och jag vill kunna ha på mig byxor.

Tycker ni jag ska sluta helt med styreträningen och börja springa & simma eller hur ska jag göra?

Ja, kör löpning och simning.

Håll dig borta från gymet då det blir ganska svårt att få på sig kläderna efter en tids träning.

Aimar
2008-04-13, 14:37
Jag vet inte, kan bli att jag börjar snacka om nåt jag inte har stor koll på men i så fall får dem mer rutinerade hoppa in och säga om jag har fel eller rätt. Men det känns som att alla tror att bara för att man tränar på gym så blir man stor och att man ska hålla sig borta från gymmet som inlägget ovan. Man kan väl träna på gym 6 dagar i veckan utan att bli något större så länge man ligger på kaloribalans eller underskott. Enda sättet att bli "större" så att man inte kommer in i sina vanliga kläder är väl att man lägger på sig mer kilo men så länge man ligger på kaloribalans så får man ju inte så pass stora muskler att man måste byta storlek. Jag är medveten om att man även kan bygga muskler vid kaloribalans men inte så pass mycket att man måste byta storlek på kläderna. Är jag ute och cyklar eller har jag någorlunda rätt?

Smml
2008-04-13, 15:27
Du vet att man kan köpa större tröjor? Och större byxor för den delen...

Thai-ger
2008-04-13, 22:14
Du vet att man kan köpa större tröjor? Och större byxor för den delen...

Om man är 173-174 Cm lång, så vil man ha S, möjligtvis M. Man vill inte gå runt med linnen när man är en pojke. Jag vet inte vad du kan ha för klädsmak, men jag vill helst så att t-shirts inte går längre ner än till gylfen och att byxorna inte hänger som slas hasar på marken.

Rahf
2008-04-13, 22:20
Slas hasar inte så mycket såvida han inte är en gengångare.

Om man är 173-174 så kan man klara av L och rentav XL i vissa storlekar. Det beror helt på var man handlar och vad för typer av snitt det finns. Nog kan man få kortare varianter för bredare människor. Byxor får man välja längd på, svårare än så är det inte.

Har man S på 174cm så är man liten och smal, antingen det eller så sitter den som under armour.

Thai-ger
2008-04-13, 22:26
Slas hasar inte så mycket såvida han inte är en gengångare.

Om man är 173-174 så kan man klara av L och rentav XL i vissa storlekar. Det beror helt på var man handlar och vad för typer av snitt det finns. Nog kan man få kortare varianter för bredare människor. Byxor får man välja längd på, svårare än så är det inte.

Har man S på 174cm så är man liten och smal, antingen det eller så sitter den som under armour.

Vi formulerar om svaret och säger, jag vill inte bli bredare än vad jag är, bara slankare. Så slipper vi tjötet för här på kolozzeum verkar de finns ett par enstaka som har empati och förstår att alla inte har samma mål med träningen medans majoriteten, bara sitter och skriver "BLI GRÖVRE, Bli större,ät mer" alla har vi olika mål, folk verkar ju inte förstå det här.

Ett prakt exempel på dem som förstår är King Grub, scratch, eddie_wedder, yankeee. Men dom har många inlägg, är erfarna och några av dom är moderators.

Johan_P
2008-04-13, 22:32
Vi formulerar om svaret och säger, jag vill inte bli bredare än vad jag är, bara slankare. Så slipper vi tjötet för här på kolozzeum verkar de finns ett par enstaka som har empati och förstår att alla inte har samma mål med träningen medans majoriteten, bara sitter och skriver "BLI GRÖVRE, Bli större,ät mer" alla har vi olika mål, folk verkar ju inte förstå det här.

Ett prakt exempel på dem som förstår är King Grub, scratch, eddie_wedder, yankeee. Men dom har många inlägg, är erfarna och några av dom är moderators.

Kanske för att det är ett träningsforum du sitter och skriver i? Vi (majoriteten, i varje fall) som är medlemmar här tränar och ger allt för att göra motsatsen till det du vill. Vill man inte bli större - sluta träna helt enkelt, eller påbörja viktminskning. Varför göra det så svårt? :confused:

Thai-ger
2008-04-13, 22:36
Kanske för att det är ett träningsforum du sitter och skriver i? Vi (majoriteten, i varje fall) som är medlemmar här tränar och ger allt för att göra motsatsen till det du vill. Vill man inte bli större - sluta träna helt enkelt, eller påbörja viktminskning. Varför göra det så svårt? :confused:

Då ska man inte behöva få mothugg varje gång man postar att man vill bli mindre, tycker det alltid är så strängt att behöva förklara att man inte vill bli större.

Timme
2008-04-13, 22:47
Jag vet inte, kan bli att jag börjar snacka om nåt jag inte har stor koll på men i så fall får dem mer rutinerade hoppa in och säga om jag har fel eller rätt. Men det känns som att alla tror att bara för att man tränar på gym så blir man stor och att man ska hålla sig borta från gymmet som inlägget ovan. Man kan väl träna på gym 6 dagar i veckan utan att bli något större så länge man ligger på kaloribalans eller underskott. Enda sättet att bli "större" så att man inte kommer in i sina vanliga kläder är väl att man lägger på sig mer kilo men så länge man ligger på kaloribalans så får man ju inte så pass stora muskler att man måste byta storlek. Jag är medveten om att man även kan bygga muskler vid kaloribalans men inte så pass mycket att man måste byta storlek på kläderna. Är jag ute och cyklar eller har jag någorlunda rätt?

rätt.

Timme
2008-04-13, 22:48
Jag vill bli så grov att jag inte kan ha kläder på mig! ooooohh!

Rahf
2008-04-13, 22:58
Vi formulerar om svaret och säger, jag vill inte bli bredare än vad jag är, bara slankare. Så slipper vi tjötet för här på kolozzeum verkar de finns ett par enstaka som har empati och förstår att alla inte har samma mål med träningen medans majoriteten, bara sitter och skriver "BLI GRÖVRE, Bli större,ät mer" alla har vi olika mål, folk verkar ju inte förstå det här.

Ett prakt exempel på dem som förstår är King Grub, scratch, eddie_wedder, yankeee. Men dom har många inlägg, är erfarna och några av dom är moderators.

Det kan vara klurigt att förstå precis vad du menar, jag vet ju inte hur du ser ut. Du får ta och förstå att man lätt blir lite cynisk när det dyker upp trådar då och då med klara vibbar om anorexia och dåliga självbilder. Jag säger inte att du ska bli grövre, du gör precis som du vill. Däremot delger jag min åsikt som jag har full rätt att göra och det är en smäll som du får ta ifall du startar en tråd i ämnet.

Ifall jag formulerar mig på ett sätt som du tar illa vid dig av så ursäktar jag lite smått, men andras åsikter som inte nödvändigtvis överenstämmer med dina egna får du faktiskt vara beredd att ta.

Don't hate, understand.

Thai-ger
2008-04-13, 23:16
Jag vill bli så grov att jag inte kan ha kläder på mig! ooooohh!

Det är ju ditt mål

Det kan vara klurigt att förstå precis vad du menar, jag vet ju inte hur du ser ut. Du får ta och förstå att man lätt blir lite cynisk när det dyker upp trådar då och då med klara vibbar om anorexia och dåliga självbilder. Jag säger inte att du ska bli grövre, du gör precis som du vill. Däremot delger jag min åsikt som jag har full rätt att göra och det är en smäll som du får ta ifall du startar en tråd i ämnet.

Ifall jag formulerar mig på ett sätt som du tar illa vid dig av så ursäktar jag lite smått, men andras åsikter som inte nödvändigtvis överenstämmer med dina egna får du faktiskt vara beredd att ta.

Don't hate, understand.

Jag missförstod nog dig till en viss del, men jag gillar inte alla som tar allt för givet och håller med majoriteten. Jag gillar dom som har lite självkänsla och kör på de som dom själv är nöjda med.

Johan_P
2008-04-14, 07:46
Då ska man inte behöva få mothugg varje gång man postar att man vill bli mindre, tycker det alltid är så strängt att behöva förklara att man inte vill bli större.

Nä självklart inte, men det är ungefär som om man går in på ett forum för fotbollsspelare och säger man ska sluta spela fotboll :)

Men det har redan kommit bra tips, så tråden är väl förbrukad nu. Lycka till med viktminskningen, för det är väl vad du kommer göra förmodligen. Lämna inte gymmet bara.

Damonk
2008-04-14, 07:58
Slas hasar inte så mycket såvida han inte är en gengångare.

Om man är 173-174 så kan man klara av L och rentav XL i vissa storlekar. Det beror helt på var man handlar och vad för typer av snitt det finns. Nog kan man få kortare varianter för bredare människor. Byxor får man välja längd på, svårare än så är det inte.

Har man S på 174cm så är man liten och smal, antingen det eller så sitter den som under armour.

Tro mig, det är inte riktigt så lätt som du vill få det till att hitta L och XL som sitter bra på längden när man är 173. Eller 171 för den delen. Att hitta brallor under 32 i längd är inte helt lätt heller, men där kan man iaf lägga upp.

Tips om var "kortare varianter för bredare människor" kan hittas i vanliga butiker mottages gärna.

(Nu är jag lite bitter, men du är nog inte 171 och väger 80 kilo, right?)

kavalen
2008-04-15, 18:42
Då ska man inte behöva få mothugg varje gång man postar att man vill bli mindre, tycker det alltid är så strängt att behöva förklara att man inte vill bli större.

Vad är du orolig för, det ska mycket till för att du ska lyckas bli "för stor". Om du börjar äta och träna rätt kommer du få en fysik i proportion (som matchar) din kroppsbyggnad (Vilka gener du har kommer med tiden tala om hur din kropp efter en viss tids träning kommer att se ut).

Det är löjligt att komma in med inställningen att du vill bli mindre, kör styrketräning och få en bra överkropp och kör kondition för att hålla vikten i schack. Om man livnär sig på en speciell idrott och det krävs att gå ner i vikt för att förbättra sig inom det man håller på med kan jag förstå att det ibland kan vara av stor vikt att bli tunnare, men om man redan är tunn och vill bli änn utunnare så förstår jag inte poängen, det är mycket snyggare med muskler. Synlig bröstdefinition och vältränade armar i kombination med en smal midja är ett måste, och det är jävligt snyggt.