handdator

Visa fullständig version : Restaurang som serverar mycket/buffé av KÖTT i sthlm


boinnk
2008-04-12, 12:24
Jag har käkat på Texas Longhorn förut och nu är jag på jakt efter liknande ställen i Stockholm som har väl tilltagna portioner eller buffé. Några heta tips?

Scratch
2008-04-12, 12:27
På Dollys Saloon vid Skanstull kan du få dig en 1000g entrecote

tjabon
2008-04-12, 12:42
Snart kommer klimatmaffian och tar dej i örat....:D

boinnk
2008-04-12, 13:00
Snart kommer klimatmaffian och tar dej i örat....:D

Det är lugnt, jag kan kompensera genom att gå dit.

Rhino
2008-04-12, 13:12
Helenes krog har alltid väldigt stora portioner. Finns vid fridhemsplan och minst ett ställe till i stan, kanske flera.

Cilia
2008-04-12, 13:13
Grill på söndagar har buffé

Sen har du Huston på Odengatan som är liknande Texas.

shut teh face
2008-04-12, 13:19
På Dollys Saloon vid Skanstull kan du få dig en 1000g entrecote
:hbang:

Bor 1 meter ifrån Dollys, så där äter man ofta. :D

Cilia
2008-04-12, 13:20
hhmm Dollys för mig är en tygaffär på Norrtullsgatan sedan 1800 kallt.

Pepparkakssmurfen
2008-04-12, 13:20
Mongolian DjingisKhan(den vid korsningen sveavägen/olofpalmesgata) har mycket kött i buffén.Du kan fylla tallriken full av olika sorters kött om du bara vill äta kött.

Matte_Maiden
2008-04-12, 13:38
VASA's vid Odenplan har "Filé Frossa" fredagar och lördagar, typ 150 kr för allt you can eat då det gäller kyckling- ox- och fläskfilé.

Cilia
2008-04-12, 13:41
VASA's vid Odenplan har "Filé Frossa" fredagar och lördagar, typ 150 kr för allt you can eat då det gäller kyckling- ox- och fläskfilé.
är det den på Norrtullsgatan typ mittemot apoteket?

Tycker den byter namn titt som tätt och känns lite som ett hak men jag kan ha fel. Känns lite som skummisar som hänger där när man cyklar förbi

Matte_Maiden
2008-04-12, 15:03
är det den på Norrtullsgatan typ mittemot apoteket?

Tycker den byter namn titt som tätt och känns lite som ett hak men jag kan ha fel. Känns lite som skummisar som hänger där när man cyklar förbi

Aaa, tror det. Var där igår, jääävlar vad oxfilé jag åt. :D

-C-
2008-04-13, 16:51
Som jag sa i nån tidigare tråd. Det finns ett Asiatiskt ställe på Sveavägen mittemot Skandias kontor som har dels "vanlig" asiatisk buffé, sen har dom sushi-buffé och sen har dom oxå Mongolisk buffé. Och då, på den mongoliska, plockar man alla råvaror själv när dom är råa. Alltså man tar bitar av kyckling, fläsk, nöt, lite grönsaker och allt vad man vill. Så kryddar man det, lämnar det till kocken som steker det åt en. Sen får man tillbaka det tillagat. Verkligen skitgott och man får ta hur mycket man vill och även blanda från de andra bufféerna:)
Igår när jag var där t.ex blev det nudelwok från den "vanliga" buffén och sen resten med massa kött från mongoliska buffén*drool*
138:- kostar det och då får man käka hur mkt man vill av alla tre bufféer.
Mandarin City tror jag stället hette, Mandarin nånting iallafall.

Cilia
2008-04-13, 17:08
C - det där låter som vilken mongolisk restaurang som helst och dom ligger typ vägg i vägg med varandra på Sveavägen.

-C-
2008-04-15, 14:10
C - det där låter som vilken mongolisk restaurang som helst och dom ligger typ vägg i vägg med varandra på Sveavägen.

Dessvärre har jag inte varit på alla mongoliska restauranger på Sveavägen och kan därför inte heller ge Boinnk några fler tips som är bra.
Men känner du att du har kunskap och tycker att ALLA mongoliska restauranger på Sveavägen är precis lika goda och bra så go ahead, tipsa om dom. Ingen blir nog gladare än Boinnk.

Jag kan bara ge tips utefter de erfarenheter jag har.