Visa fullständig version : Protein var 3e timme.
Vi säger nu att jag har tränat idag och äter protein var tredje timme tills jag lägger mig... men sen de kommande dagarna då jag inte tränar, gäller samma sak? andra dagen efter ska man väl äta ordentligt med protein men sen när det gått några dygn då?
detta med 3 timmarsrutinen eller vad vi ska kalla den verkar ju bra effektivt men jag orkar inte göra i ordning mat var tredje timme så jag tänker köpa proteinpulver och ha som mellanmål.
tack på förhand
King Grub
2008-04-11, 21:34
Det rutinen är ett påhitt.
Det spelar ingen speciell roll om du äter fler och mindre mål eller färre och större. Äter du mer protein i en måltid, tar upptaget bara längre tid.
Det finns däremot ingen anledning till att dra ner något speciellt på proteinintaget på vilodagar.
Detta med protein var 3:e h är uppe minst 3 gånger per vecka. SÖK.
Du kan äta 3 stora mål istället för var tredje timme om du vill.
Anders The Peak
2008-04-11, 21:50
Antagligen är det oftast bättre att äta tre mål om dagen än att splitta upp matintaget på flertal mål om dagen. Fast om man känner att man blir hungrig och trött pga brist på energi kan det vara läge att lägga in mellanmål. Men man får inte glömma att våra matvanor styrs till stor del av programmerade mönster mer än av energibehov därav kan vi se många överviktiga. Detta beror på stor del av att många inte har någon naturlig hungerskänsla.
vBulletin® v3.8.8, Copyright ©2000-2025, Jelsoft Enterprises Ltd.