handdator

Visa fullständig version : Dricka gainer föra och efter.


killer7
2008-04-11, 15:50
Skulle jag kunna blanda gainern i omkläddning rummet fast dubbla portionen.(med vatten inte mjölk) sedan dricker jag halva och sedan tränar i typ 1 och en halv timma högst sedan går jag in och dricker upp resten.Den blir väl inte dålig av att jag har redan druckint ur den. tack för svaren.

King Grub
2008-04-11, 15:51
Mer än en timme i rumstemperatur skulle jag inte låta en gainer stå blandad.

Är det så svårt att blanda när det är dags att dricka? Det är väl bara att fylla på med vatten.

killer7
2008-04-11, 15:55
men jag har bara en shaker och sääter jag in gainer pulvret där.sedan dricker jag när jagkmr fram
sedan vill jag dricka en till direct efter träning.fast har redan druckit upp den då och d tar typ en halv timma att kma hem. har du nån lösning??:) tack för svaret

Rahf
2008-04-11, 16:04
Stoppa pulvret i en plastpåse som jag gör, häll upp i shakern efter passet och tillsätt vatten, problemet löst utan några som helst besvär!

killer7
2008-04-11, 16:06
aha smart.tack så mycket(vet inte vf jag tänkte på d?:Virro
en dum fråga kanske men e inte det lite typ skumt?har du i en fryspåse.det måste ju gå.jack för svaret.:)

Rahf
2008-04-11, 16:10
Det är inte alls skumt, det håller i "evigheter" i normala fall och vi snackar ändå bara ett par timmar som det ska ligga och vänta. I med pulvret i en plastpåse, fram med en påsklämma eller knyt åt rejält och sen iväg.

Dreas
2008-04-11, 16:20
Kör med en gammal Protec påse @750gram, den fyller jag på när gainer jag har i tar slut, mycket effektivt:)

gorillan11
2008-04-11, 17:00
Jag gör såhär:

Tar 1 plastburk, "bytte" ja va ni vill.
sedan en skopa i den,
sen sätte rjag pulver i en shaker, sen vatten svårare än så är det inte...
end

WHITEFOLKS
2008-04-11, 18:29
Jag har bara random lite mindre behållare med lock som jag fyller "eftershaken" i. Förshaken har jag i shakern och blandar när den ska drickas.

Nano-Sekund
2008-04-13, 11:38
hur blandar ni eran gainer??

Hur mycket vatten bör jag ta om jag blandar i 30g vassle protein och 80g maltodextrin, samt lite kreatin????

Ska jag splitta på gainern och dricka halva före och andra halvan efter eller ska jag göra 2 st gainers med 80g kolhydrat i varje samt 30g vassle??

Sniggel
2008-04-13, 19:21
Jag hade inte ens ryckt på axlarna över att dricka en 2 timmar gammal gainer (rumstemperatur-utsatt) så länge den smakar som den ska. Men det är ju jag det. Brukar själv ha med en egengjord gainer till jobbet som visserligen utsätts för bara några plusgrader, oftast är den svept efter 3 timmar, men ibland dricks den inte upp helt förrän efter 6-8 timmar. Kan tillägga att jag blir magsjuk i snitt en gång på 10 år och jag beter mig alltid så här :P

Rahf
2008-04-13, 19:55
hur blandar ni eran gainer??

Hur mycket vatten bör jag ta om jag blandar i 30g vassle protein och 80g maltodextrin, samt lite kreatin????

Ska jag splitta på gainern och dricka halva före och andra halvan efter eller ska jag göra 2 st gainers med 80g kolhydrat i varje samt 30g vassle??

För det första så kan du skära ner på frågetecknen, folk tar dig på mer allvar om du nöjer dig med att avsluta meningar med ett tecken.

Gällande mängden vatten så brukar jag fylla med 6-7dl om jag har de mängderna pulver. Hur du gör med fördelningen beroende på passet är upp till dig och dina mål men kolhydraterna är bäst att inta efter avslutad träning.

Nano-Sekund
2008-04-14, 08:55
För det första så kan du skära ner på frågetecknen, folk tar dig på mer allvar om du nöjer dig med att avsluta meningar med ett tecken.

Gällande mängden vatten så brukar jag fylla med 6-7dl om jag har de mängderna pulver. Hur du gör med fördelningen beroende på passet är upp till dig och dina mål men kolhydraterna är bäst att inta efter avslutad träning.

Okej tackar så mycket för svaret. visste inte att folk här inne var känsliga för ?:tecken ber om ursäkt för det

Rahf
2008-04-14, 11:04
Okej tackar så mycket för svaret. visste inte att folk här inne var känsliga för ?:tecken ber om ursäkt för det

Det är vi. Här skriver vi med vanligt formulerad svenska, åtminstone i den mån det går. Vill man bli tagen på allvar så får man rätta sig.

Ha en bra dag!

Ola Wallengren
2008-04-14, 13:33
Bara shakern är ren från början så skall det inte vara några problem med att ha den i rumstemperatur i 1-1,5 tim. Inom sjukvården har vi en fyratimmars regel vad gäller öppnade näringsdrycker och sondnäringar.
Däremot kan det bli lite lite vätska till två portioner gainer i en shaker.