handdator

Visa fullständig version : I wanna be the guy [Svårt spel]


Tricklev
2008-04-11, 12:28
Tycker vi behöver en tråd för detta eminenta spel.


I wanna be the guy! (http://kayin.pyoko.org/iwbtg/downloads.php)


Spelat som en galning men inte dödat mer än 2 bossar, oerhört svårt spel, men underhållande.

Spinkot
2008-04-11, 12:46
Jag orkade inte fixa timingen på andra skärmen haha, kanske borde testa slomo-versionen istället

Tricklev
2008-04-11, 12:52
Slomo versionen går alltså inte i slowmotion, utan den saktar endast ner om det pågår något i din dator som gör att den inte helt klarar av spelet, spelet i sig går fortfarande lika snabbt.

Stoltz
2008-04-11, 12:53
:laugh: Jag tror jag dör! Konceptet och första banan är så jävla garvfulla. Ska lira det när jag kommer hem efter helgen!

egge
2008-04-11, 12:57
Jag kom halvvägs ner på första rutan innan jag gav upp. Tålamod är inte min grej.

Loke
2008-04-11, 13:18
http://www.youtube.com/watch?v=CPBgxWyXYKI

Roligare att kolla på filmen än att spela spelet.

Tricklev
2008-04-11, 13:20
http://www.youtube.com/watch?v=CPBgxWyXYKI

Roligare att kolla på filmen än att spela spelet.

Äh, han spelar ju bara en bråkdel av spelet, inget o se på.

Whistler
2008-04-11, 13:29
Kalla mig konstig, men jag laddar inte ner random .exe-filer bara för den goda sakens skull.

tobbo
2008-04-11, 13:41
Tar spelet mycket tid? Isf orkar jag inte tanka

Tricklev
2008-04-11, 13:44
Kalla mig konstig, men jag laddar inte ner random .exe-filer bara för den goda sakens skull.

I vanliga fall hade jag hållt med dig, men det är ett relativt välkänt spel.

http://en.wikipedia.org/wiki/I_Wanna_Be_The_Guy
Och jag hade knappast haft något att vinna genom att försöka sprida virus på kolo. Det är bara ett spel.

tobbo
2008-04-11, 14:14
Haha, jävla frustrerande skit spel. I fail.

Nalfaren
2008-04-11, 21:46
sjukast jag sett, sett ett par videos nu.. SJUKAST jag sett. vem orkar lägga ned tid på det :) Helt otroligt.

Wao
2008-04-11, 21:54
När spelet visar olika vapen och skit så stannar den ju vid The Guy, och sen händer inget mer? Som sagt, tålamod är inget jag har ett överskott av.

backflash
2008-04-11, 21:57
vem orkar lägga ned tid på det :)

:em: skyller på en avsaknad av gamla tiders (battletoads) svårighetsgrad i spel :D

hahavaffan
2008-04-11, 22:01
Fan vilket sjukt spel

Tricklev
2008-04-11, 22:48
När spelet visar olika vapen och skit så stannar den ju vid The Guy, och sen händer inget mer? Som sagt, tålamod är inget jag har ett överskott av.

Ett tips ifrån coachen är att kolla in styrningen.

Tryck shift.

Tricklev
2008-04-11, 22:52
Ont: Dödat 4 bossar nu, är mer eller mindre fast på Dracula, *** vad svår han är, varit jättenära o ta han flera gånger.

Koopy Klown Kar är nere, Mike Tyson är nere, Zangief (street fighter) är nere, samt metal Eggskjutarn (dom ifrån Mario 2 som skjuter egg, fast denna är av metal).

GRYMMT svårt, men jag är galet hooked.

Ett tips: Hoppa upp direkt ibörjan så kommer spelet börja för er, och ni går i rätt ordning.

myggan
2008-04-11, 23:10
jag dödade äntligen tyson, men san fattade jag inte vad jag skulle göra, så jag tog den röda bollen och sen hoppade jag ner men dog. *gah!*
Vad fan skulle jag göra där egentligen?

Nu råkade jag sava över med så jag får börja om från början :(

Kör du på hard Tricklev?

Tricklev
2008-04-11, 23:41
jag dödade äntligen tyson, men san fattade jag inte vad jag skulle göra, så jag tog den röda bollen och sen hoppade jag ner men dog. *gah!*
Vad fan skulle jag göra där egentligen?

Nu råkade jag sava över med så jag får börja om från början :(

Kör du på hard Tricklev?

Du ska sikta dig så långt vänster du kan, så kommer du träffa vatten.

Ja, fast alla svårighetsgrader är samma sak, enda skillnaden mellan dom är att dom har olika många save spots.

joriice
2008-04-12, 00:11
MEN SHIIET, jag laddade ner de tistället, det är samma version som de andra antar jag, går ni nervägen eller den ovanför? Jag STÖR mig på att man måste dö 20 gånger bara för att lära sig och lista ut hur saker fungerar..
Jag tar nervägen, måste komma ihåg klossarna..

tobbo
2008-04-12, 00:26
MEN SHIIET, jag laddade ner de tistället, det är samma version som de andra antar jag, går ni nervägen eller den ovanför? Jag STÖR mig på att man måste dö 20 gånger bara för att lära sig och lista ut hur saker fungerar..
Jag tar nervägen, måste komma ihåg klossarna..

Kan man ens gå den vägen :p

Tricklev
2008-04-12, 00:49
Kaffe - Check
Choklad - Check
3 Säsonger av House - Check
I wanna be the guy - Check

Ses imorgon när jag klarat skiten. :cool:

joriice
2008-04-12, 01:12
Kan man ens gå den vägen :p

Ja, först kommer ju taggarna en gång, två gånger, men sedan den tredje gången.. dör du då? Man skall inte nudda det bruna fältet när man hoppar ner, det är hemligheten, sedan hoppar man rakt ner mot taggar, en tagg skall man skjuta så den faller ner, därifrån skall du minnas massa klossar som dyker upp lite random...


Jobbigt och störande är vad det är. :Virro

Doctor Snuggles
2008-04-12, 02:32
Kalla mig konstig, men jag laddar inte ner random .exe-filer bara för den goda sakens skull.

Kalla mig konstig, men jag laddar inte ens ner exe filer överhuvudtaget. Nu ska jag äta ett äpple.

Tricklev
2008-04-12, 02:38
Ja, först kommer ju taggarna en gång, två gånger, men sedan den tredje gången.. dör du då? Man skall inte nudda det bruna fältet när man hoppar ner, det är hemligheten, sedan hoppar man rakt ner mot taggar, en tagg skall man skjuta så den faller ner, därifrån skall du minnas massa klossar som dyker upp lite random...


Jobbigt och störande är vad det är. :Virro

Värdelös väg dock, den resulterar endast i att man skippar en boss som dom andra vägarna tar, och i detta spelet ska man ju få alla bossar så.

Tricklev
2008-04-12, 14:45
Bump! Alla 6 första bossar nere, nu ska jag bara ut därifrån jag är, sedan begär det sig iväg emot sista bossen!

Blir ingen fortsättningen idag dock, ska iväg till en polare.

tobbo
2008-04-12, 14:47
Du är sjuk Tricklev. *gah!*

mystic[-_-]
2008-04-12, 14:48
Kollade igenom när angry gamer lirade varje screen hahah finns på youtube han kallar sig cloud sen några siffror efter

tobbo
2008-04-12, 14:54
;2928167']Kollade igenom när angry gamer lirade varje screen hahah finns på youtube han kallar sig cloud sen några siffror efter

Haha såg de också förut. Men kände verkligen igen sig vid varje ny ruta. *mini

Tricklev
2008-04-12, 14:57
Haha såg de också förut. Men kände verkligen igen sig vid varje ny ruta. *mini

Hehe ja, så hemskt när han klarar en svår ruta, och dör på den efteråt, då tror man fan att han är påväg att gråta.
Been there. *mini


Har sett en del av Jmans videosar, en annan snubbe som har uppe sina IWBTG klipp på youtube.

Chris
2008-04-13, 18:27
Fan va less ja blir på mecha bird-o.. halvt omöjlig?

myggan
2008-04-18, 09:31
Kaffe - Check
Choklad - Check
3 Säsonger av House - Check
I wanna be the guy - Check

Ses imorgon när jag klarat skiten. :cool:

House + IWBTG is the shizzle :cool: Du har onekligen bra smak.
Jag skall slakta zangief nu sen är 4 bossar nere. Jag har redan 750 deaths så jag är väl ingen natural talant direkt. :(

Tricklev
2008-04-18, 10:55
Fan va less ja blir på mecha bird-o.. halvt omöjlig?

Tyckte han var enklast, efter metroid bossen, däremot Dracula satt jag med i över 2 timmar... pinsamt. :Virro

House + IWBTG is the shizzle :cool: Du har onekligen bra smak.
Jag skall slakta zangief nu sen är 4 bossar nere. Jag har redan 750 deaths så jag är väl ingen natural talant direkt. :(

Samma här, det är nog få personer som är en natural talent första gången dom kör IWBTG, sålänge dom inte lirar väldigt mycket platform på fritiden.


Vilket är erat favoritställe i spelet då, personligen så blev jag lite extra glad över Zelda och Metroid stället.

Chris
2008-04-18, 15:41
Edit: Ja fan mecha-birdo var nog den lättaste bossen hitills. Dracula var sinnessjuk. Har klarat 4st nu, Zangief, Tyson, Dracula och Birdo. :D

moment22
2008-04-19, 09:19
Jag gav upp på Zangief, asså han är väll lättast egentligen typ? Jag klarade bara undvika hans slag på mitt första försök sen klarade jag fan inte mer, pallade inte mer så slängde det :/

myggan
2008-04-19, 11:22
Tyckte han var enklast, efter metroid bossen, däremot Dracula satt jag med i över 2 timmar... pinsamt. :Virro



Samma här, det är nog få personer som är en natural talent första gången dom kör IWBTG, sålänge dom inte lirar väldigt mycket platform på fritiden.


Vilket är erat favoritställe i spelet då, personligen så blev jag lite extra glad över Zelda och Metroid stället.


Det är rätt kul att se hur man utvecklas ändå. När man börjar med en sekvens så verkar den helt omöjligt ibland, sen kommer man lite längre och längre hela tiden och helt plötsligt är den relativt lätt om man sätter den på nästan varje försök. :)

Favoritställen.. hmm, jag gillade Dracula för att han är så grym och oförutsägbar. Jag dödade han 5 ggr men dog samtidigt dom första 4 :)

I övrigt vette fan. Har fortfarande bara tagit 4 bossar i för sig, men jag har inte så mycket tid att spela. Nöter bara en 1-2 timmar per dag tops.

Chris
2008-04-19, 11:40
Yay, 5 bossar nere. Mother Brain var fan inte lätt. Har dock kommit på en taktik nu så tror jag kan ta den relativt lätt. Ett tips är att byta skjutknapp på vissa bossar så man skjuter med typ pilupp, kan skjuta dubbelt så fort med höger som vänster hand. :)

myggan
2008-04-19, 13:20
Det är ganska imponerande med videosarna på dom som springer igenom flera partier och bossar i spelet utan att dö en enda gång.

Undra när det dyker upp en video på nån idiot som drar hela spelet utan en enda death. :)

Chris
2008-04-19, 15:40
Det är ganska imponerande med videosarna på dom som springer igenom flera partier och bossar i spelet utan att dö en enda gång.

Undra när det dyker upp en video på nån idiot som drar hela spelet utan en enda death. :)

Efter att ha spelat det en hel del nu kan jag säga med 99.99% säkerhet att det aldrig kommer hända.

6 bossar nere. :hbang:

Farzan
2008-04-19, 16:11
Vilket sjukt spel. Jag kan inte fatta att jag kollade igenom när en kille körde igenom hela spelet, inklusive alla deaths i dryga 5 timmar på youtube, men det va verkligen intressant. Han svor och skrek när han dog så det gjorde det hela så mycket bättre. :)

Tack för tipset! Det var en kväll som jag njöt rejält på. :)

tobbo
2008-04-19, 16:26
Vilket sjukt spel. Jag kan inte fatta att jag kollade igenom när en kille körde igenom hela spelet, inklusive alla deaths i dryga 5 timmar på youtube, men det va verkligen intressant. Han svor och skrek när han dog så det gjorde det hela så mycket bättre. :)

Tack för tipset! Det var en kväll som jag njöt rejält på. :)

Du borde testa det själv och feel the pain. *cry*

myggan
2008-04-19, 16:44
Vilket sjukt spel. Jag kan inte fatta att jag kollade igenom när en kille körde igenom hela spelet, inklusive alla deaths i dryga 5 timmar på youtube, men det va verkligen intressant. Han svor och skrek när han dog så det gjorde det hela så mycket bättre. :)

Tack för tipset! Det var en kväll som jag njöt rejält på. :)

Det är dock långt ifrån alla deaths? Om det är Cloud du syftar på så har han väl klippt bort i stort sett i varje klipp?

Drfg
2008-04-20, 16:53
Hur fan gör man när man ska hoppa på väggarna?? (ja det är en sån vägg man kan hoppa på).

Drfg
2008-04-20, 17:14
Är på skärmen efter man hoppat på tetrisklossar och det är taggen i mitten ovanför savegrejen som jag inte ens är i närheten av att klara av att hoppa över om det hjälper.

Tricklev
2008-04-20, 17:48
Hur fan gör man när man ska hoppa på väggarna?? (ja det är en sån vägg man kan hoppa på).

Håll inne shift och tryck bara åt det hållet du vill hoppa så flyger han iväg.


Är på drakbossen nu, inte spelat vidare mycket senaste dagarna, ska försöka dräpa draken ikväll dock.

tobbo
2008-04-20, 18:05
Körde fram till boss 3 men sedan så råka jag radera save-mappen så får se om jag orkar börja om. *mini

myggan
2008-04-20, 18:59
Wall jumping är lite konstigt innan man lär sig det, men sen är det väldigt lätta sekvenser där imo.

Är fast efter krangief vid Megaman 2 sekvenserna när man skall droppa ner för taggarna. Känns sjukt svårt, men det är nog bara min motivation som fattas atm.

Chris
2008-04-20, 19:28
Wall jumping är lite konstigt innan man lär sig det, men sen är det väldigt lätta sekvenser där imo.

Är fast efter krangief vid Megaman 2 sekvenserna när man skall droppa ner för taggarna. Känns sjukt svårt, men det är nog bara min motivation som fattas atm.

Håll in shift så är de hur lungt som helst med walljump.

myggan
2008-04-20, 20:13
Håll in shift så är de hur lungt som helst med walljump.

Ja men jag skrev ju att det är knepigt innan man lär sig tekniken men sen är det piece of cake! :thumbup:

Drfg
2008-04-20, 22:43
Ahhh... tack, blev aningen enklare nu ;)

Chris
2008-04-21, 18:09
Draken nere för räkning, helt klart lättaste bossen hitills. Tog inte alls många försök. 1 kvar. :hbang:

Tricklev
2008-04-21, 18:10
Draken nere för räkning, helt klart lättaste bossen hitills. Tog inte alls många försök. 1 kvar. :hbang:

Ah fasen, har vart på han i en evighet nu, inte spelat något senaste tiden, får fasen sätta mig ner ikväll och klara skiten före dig. *gah!*

Chris
2008-04-21, 19:42
Ah fasen, har vart på han i en evighet nu, inte spelat något senaste tiden, får fasen sätta mig ner ikväll och klara skiten före dig. *gah!*

Hah, jag som tagit en paus. Orkar inte med labyrinten efteråt, funderar på att youtuba så man hittar rätt väg från början. Vilken svårighetsgrad kör du på?

Tricklev
2008-04-22, 17:45
Kör på hard, "den vanliga".

Så, drakbossen är nere nu, och han var riktigt riktigt enkel, labyrinten sög, men det som kommer efter labyrinten har hittils varit riktigt riktigt kul, The hall of former "The guys", eller något sådant, riktigt riktigt kul, så ta dig i kragen och styr upp labyrinten nu.

Tricklev
2008-04-22, 18:49
Så, fått in dom första försöken på The Guy nu, första stadiet verkar rätt så simpelt när man lär sig hans rörelsemönster, ska försöka på några mer försök ikväll eller imorgon, tillbaks till att skriva ansökningar nu.

moment22
2008-04-22, 19:00
Så, fått in dom första försöken på The Guy nu, första stadiet verkar rätt så simpelt när man lär sig hans rörelsemönster, ska försöka på några mer försök ikväll eller imorgon, tillbaks till att skriva ansökningar nu.

När du klarar the guy kan du försöka undvika äpplet som kommer sen? cloud på youtube lät äpplet träffa han, undrar vad som händer om man inte gör det.

Chris
2008-04-22, 20:31
Så, fått in dom första försöken på The Guy nu, första stadiet verkar rätt så simpelt när man lär sig hans rörelsemönster, ska försöka på några mer försök ikväll eller imorgon, tillbaks till att skriva ansökningar nu.

Yes, har inte så långt kvar själv nu. Har just kört "flygplanet" nu. Måste dock ta en paus, har kontrollskrivning i Termodynamik på torsdag, måste plugga. :D

Chris
2008-05-11, 21:12
Hur går det för dig Tricklev, klarat skiten eller gett upp? Har vart riktigt nära på att klara The Guy nu, kommit till sista "fasen" ett antal gånger... får nöta lite mer imorgon, har ont i långfingret efter allt knapptryckande hah. :P

Chris
2008-05-12, 20:23
ÄNTLIGEN!! Faan så skönt det var att klara sista aset. Har fått in tekniken väldigt bra nu och har The Guy 2 ggr. :D Nu kan man äntligen lägga denna skit bakom sig och känna sig stolt haha. :hbang: :hbang: