handdator

Visa fullständig version : Tatueringsfärger anno 2008 – kvalitet?

skaparn
2008-04-11, 11:43
Jag har hört ett rykte om att de färger man använder 2008 för tatueringar är betydligt bättre än de var förr™. Stämmer detta, och skulle man således våga sig på ett motiv med några färger andra än svart och smutsgrön?

Ja, jag skulle vilja sätta något bredvid mitt Pulp Fiction-citat, som svar på frågan; Ska du gadda dig?

Eldhroka
2008-04-11, 11:51
Har ingen aning om färgerna är bättre nu eller inte...

Drömde härom natten om glitterfärger,
jag tatuerade in en grön glittrig blomma.
Synd att det inte finns bara.

Jag har tatueringstid på torsdag (17/4) :D

mela
2008-04-11, 11:53
Jag ska tatuera mig så fort jag har råd *cupid*

Har bestämt mig för att tatuera över "Michaela" i nacken, vet dock inte vad jag ska ha istället

ArcTiC
2008-04-11, 11:57
Kikat i http://en.wikipedia.org/wiki/Tattoo samt referenser?
Har själv inte hört något just för 2008, bara att kvaliten på färger gradvis blivit bättre senaste 20 åren.

mini
2008-04-11, 11:59
Sköna svar hittills.

Minilejon
2008-04-11, 12:04
Har ingen direkt koll men rent logiskt sett så ja. Kvaliten förbättras ju hela tiden. Men i alla fall. Förvänta dig att du kanske måste fylla i en tatuering då och då ändå. ;)

Ska själv tatuera in en japansk full sleeve (eller kanske half, inte 100% ännu :S) väldigt snart. :)

Trance
2008-04-11, 12:07

Har bestämt mig för att tatuera över "Michaela" i nacken, vet dock inte vad jag ska ha istället

En dinosaurie!

http://carlzimmer.typepad.com/photos/uncategorized/2008/02/21/dinonychus.jpg

skaparn
2008-04-11, 12:07
Sköna svar hittills.

Hur menar du?

F: Är en SAAB 9-5 från 2001 ett bra köp?
S: Jag funderar på en ny Renault

skaparn
2008-04-11, 12:09
Har ingen direkt koll men rent logiskt sett så ja. Kvaliten förbättras ju hela tiden. Men i alla fall. Förvänta dig att du kanske måste fylla i en tatuering då och då ändå. ;)

Ska själv tatuera in en japansk full sleeve (eller kanske half, inte 100% ännu :S) väldigt snart. :)

Det kan jag leva med, om jag vart tioende år piffar på gulfärgen för att det inte ska se ut som ett blåmärke så är det ett pris jag lätt betalar.

Klart du ska ha en full sleeve. Jag drömmer ibland om en asbisarr svenska skogslevande gnagar-sleeve.

mela
2008-04-11, 12:10
En dinosaurie!

Nja, det känns inte så personligt.

Funderar på Hiawatha + Solblomma, fast en annan blind
http://stp.ling.uu.se/~starback/dcml/chars/pics/hiawatha.gif

Minilejon
2008-04-11, 12:11
Det kan jag leva med, om jag vart tioende år piffar på gulfärgen för att det inte ska se ut som ett blåmärke så är det ett pris jag lätt betalar.

Klart du ska ha en full sleeve. Jag drömmer ibland om en asbisarr svenska skogslevande gnagar-sleeve.

Ja en full sleeve känns mest rätt, det är alltid den jag haft i skallen också. Half kom bara dit för jag inte vet om jag vågar ta hela steget...

MEN DET GÖR JAG! Nu ska jag sluta mesa och köra en hel. Jag kommer ändå bli av med all hud nån dag. Lika bra att ge insekterna och maskar något fint att titta på! *screwy*

Nitrometan
2008-04-11, 12:15

Ett svart band runt halsen?

Tricklev
2008-04-11, 12:18

Ett svart band runt halsen?

Om du tatuera in ett koppel Mela, så kan jag tatuera in ett koppel på min hand, fast andra sidan kopplet.

Jazen
2008-04-11, 12:23
kanske man ska fråga tatuerarn om ? dom av alla borde veta...ska själv göra en full sleeve och ut på bröstet så fort mina skisser har kommit :D

Stoltz
2008-04-11, 12:27
Jag hörde samma sak för inte så länge sedan, men fan om jag ska komma i håg vart jag hörde det nu...
Gå till din tatuerare och fråga.

En dinosaurie!

Riktigt snygg.

Wennerberg
2008-04-11, 12:28
Självklart är färgen bättre idag än vad den var för 10-20 år sedan.

skaparn
2008-04-11, 12:31
Ser ju ut att kunna bli ganska klara färger på en blek hy precis som min

http://www.bmeink.com/A80408/high/npej-legend-of-zelda.jpg

Minilejon
2008-04-11, 12:42
å ja. Du kan få riktigt klara färger. Oroa dig inte för det. Du kan se ut som en serietidning om du vill . (Älskar förövrigt dem tatueringarna :))

ArcTiC
2008-04-11, 14:19
Just ifyllnad igen efter en x mån/år kan vara aktuellt om det är större ytor som skall täckas och om du blöder som en gris, oavsett om det är färg eller svärta tror jag.

Då jag tatuerade mig, en hemmakomponerad svart triballiknande spindel, så rann blodet bokstavligen nedför min arm och jag har för mig att tatueraren sa att det kommer att påverka hur "tät" färgen blir. Jag fick dock en gratis ifyllnad direkt efter att tatueringen hade läkt eftersom det första varvet resulterade i ganska många mörka gråa område. I dagsläget ser min 12 år gamla tatuering fortf ganska bra ut tycker jag, eventuellt lite allmänt gråare. Det lilla röda som jag har i den är fortfarande rött.

Yuffie
2008-04-11, 14:58
En dinosaurie!

Jävlar va snygg den va du!
Sitter den på din arm? *drool*

Mats Loefstroem
2008-04-11, 15:00
En annan idé - bäst Skaparn - är att du tatuerar nationalsångens första fyra verser, krigsmans erinran samt ditt PPM-nummer i osynligt bläck och kollar om det blir mörkare runtom när du solar.

skaparn
2008-04-11, 15:29
En annan idé - bäst Skaparn - är att du tatuerar nationalsångens första fyra verser, krigsmans erinran samt ditt PPM-nummer i osynligt bläck och kollar om det blir mörkare runtom när du solar.

Den passar bra bredvid min stora all-over dingoflock på savannen som sliter sönder söta lejonkungens lejonpappa.

Jense
2008-04-12, 18:42
klart färgerna har blivit bättre. men tatueringarna kommer ändå blekna, det är då man fyller i dom

Baan
2008-04-12, 18:44
Skit i det här.

Vinter
2008-04-12, 19:07
Färgerna är inte märkbart bättre jämfört med förra året eller tidigare, finns ju ett antal olika märken att välja bland för tatuerare. Har du inte koll på vilket märke din tatuerare kör med fråga om några bilder från hans pärmar och hör om han har bytt färg senaste sedan han gjorde de motiven.

Väntetid på 3mån jippi...