handdator

Visa fullständig version : Halvkroppsschema


ogge_112
2008-04-11, 11:26
Har tänkt börja köra med halvkroppsschema och skulle behöva tips på hur jag ska lägga upp träningen. Har skissat ihop två träningsschema och skulle gärna vilja ha era åsikter om dom.

Program 1
Pass 1
Framsida lår, baksida lår, vader, bröst och biceps

Pass 2
Rygg, axlar, triceps,mage

Program 2
Pass 1
Framsida, baksida lår, vader, biceps

Pass 2
Bröst, axlar, triceps, mage

myggan
2008-04-11, 11:46
jag kör såhär nu, och trivs bra med det:


pass 1:

knäböj
militärpress
skivstångsrodd
dips

pass 2:

marklyft
bänkpress
chins
drag till hakan

MickeZZ
2008-04-11, 12:58
I program 2 verkar rygg forsvunnit?

Jag kor sjalv annars en over-/underkroppssplitt dar huvudtanken ar att starka min bankpress pa ena passet och knaboj eller mark det andra passet. Sedan fyller jag pa med andra komplementovningar.

Jag kor alltid ordentligt med rygg och bakaxlar pa overkroppspasset for att forsoka motverka ev. obalanser mellan fram- och baksidan av overkroppen till foljd av mycket pressande.

Framsida axlar kor jag ingen specifik traning for da de far sa mycket stryk i banken. Sa axeltraningen har fokus pa mellan och bak.

ogge_112
2008-04-11, 14:36
I program 2 ska självklart rygg vara med och den har lagt på pass ett.
Hur funkar under och överkropps split? Vilka muskelgrupper förutom ben finns med i underkroppen?

Säkert bra schema myggan men jag vill gärna dela upp det i muskelgrupper och inte i övningar eftersom jag vill ha en hel del variation bland övningarna.

Men annars ser mina båda program okej ut? Vilket av dom tyc ker ni låter vettigast och varför?