handdator

Visa fullständig version : GAiner som föda


killer7
2008-04-10, 18:23
Vi sejer jag har skit mycket gainer och inget käk hemma. Skulle jag kunna käka gainer 6 ggr om dagen och inte äta någon mat.Skulle jag öka i vikt?Skulle jag kuna köra såhär i en månad?
får jag brist på något? utom kostfiber.Detta är inget problem för mej(har bra magsmältning och är aldrig förstoppade)

thatkrillesshow
2008-04-10, 18:28
Om du dricker så mkt av gainern att du hamnar på kcalöverskott så går du upp i vikt.
Men jag tror nog inte att det finns några vitaminer i gainers så det skulle inte hålla i en månad nej (brist på vitaminer o mineral etc.).

Johan_P
2008-04-10, 18:40
1. Skulle jag kunna käka gainer 6 ggr om dagen och inte äta någon mat.
2. Skulle jag öka i vikt?
3. Skulle jag kuna köra såhär i en månad?
4. får jag brist på något?
1. Nej, inte utan att få brist på något och förmodligen överskott av en hel del vitaminer som gainers ibland har.

2. Om du kommer över ditt energibehov - ja.

3. Förmodligen skadligt för kroppen, och inget någon kunnig rekommenderar. Kostillskott är just vad det är, ett tillskott. Man ska inte ersätta vanlig mat med tillskott.

4. Förmodligen, ja.

Men jag tror nog inte att det finns några vitaminer i gainers så det skulle inte hålla i en månad nej (brist på vitaminer o mineral etc.).

Finns i en del, iaf.

Three pigs
2008-04-10, 19:00
Ökad risk för diabetes tack vare de snabba kolhydraterna, det är väl inte önskvärt..

Rahf
2008-04-10, 19:06
I bästa fall skulle du må som skit.

Ät mat.

killer7
2008-04-10, 20:54
Tack för svaren. Skall göra mitt bästa att få i mej käk men tror det blir ändå gainer typ 3 ggr om dan:S

Zibbe
2008-04-10, 21:02
Tack för svaren. Skall göra mitt bästa att få i mej käk men tror det blir ändå gainer typ 3 ggr om dan:S

Får man fråga varför? Gainer kan väl inte vara att föredra på något sätt framför en varierad kost? Både dyrare och mindre nyttigt..

ChrisDEFC
2008-04-10, 21:32
Får man fråga varför? Gainer kan väl inte vara att föredra på något sätt framför en varierad kost? Både dyrare och mindre nyttigt..

+1

ps. gissar att killen är lat.

demode
2008-04-10, 21:50
Herregud! Lär dig äta mat annars kommer det inte bli nått. Bara en tom plånbok på gainerkostnader och insulinsprutor som du kommer behöva sen!

Rahf
2008-04-10, 22:14
Han verkar övertygad, låt honom lida. Man lär sig av sina misstag.

Mellan 2300-1000 så har jag inget hopp för tjurskallar, då är jag cynisk och lite småtrött :furious:

C.E.J.
2008-04-10, 22:20
Kolhydrater orsakar inte diabetes.

Rahf
2008-04-10, 22:28
Kolhydrater orsakar inte diabetes.

Ej heller som indirekt effekt menar du? Nu får du ta och förklara ditt påstående för klassen.

C.E.J.
2008-04-10, 22:46
Ej heller som indirekt effekt menar du? Nu får du ta och förklara ditt påstående för klassen.

Genetisk predisposition för diabetes + stressorer orsakar diabetes. Det gäller för både typ 1 & 2. Gainers skulle kunna utgöra en stressor, men jag ville bara poängtera att kolhydrater inte bara orsakar diabetes hipp som happ.

Rahf
2008-04-10, 22:49
Genetisk predisposition för diabetes + stressorer orsakar diabetes. Det gäller för både typ 1 & 2. Gainers skulle kunna utgöra en stressor, men jag ville bara poängtera att kolhydrater inte bara orsakar diabetes hipp som happ.

Men nog påverkar de. Är det inte så att kroniskt förhöjda insulinnivåer drastiskt ökar risken för diabetes? Rätta mig om jag har fel men då är kolhydrater förmodligen i hög grad inblandade.

C.E.J.
2008-04-10, 23:14
Men nog påverkar de. Är det inte så att kroniskt förhöjda insulinnivåer drastiskt ökar risken för diabetes? Rätta mig om jag har fel men då är kolhydrater förmodligen i hög grad inblandade.

Försämrad insulinkänslighet, men inte nödvändigtvis diabetes. Diabetes typ 2, den för diskussionen intressanta typen, är mer än bara försämrad känslighet, det är ett tillstånd av uttalad resistens. Fast jag vet inte, å andra sidan kanske jag bara är onödigt teknisk.

garm
2008-04-11, 10:13
"Vi sägar att jag har" Verkar som du har brist på mat å mkt gainer hemma :P
Fråga morsan efter lite pengar å köp lite basvaror iaf :thumbup:

Pepz
2008-04-11, 10:15
för guds skull gör det inte. finns ingen anledning

killer7
2008-04-11, 15:47
tack för svaren fast jag skulle klara mej utan"tjurskalle" och "lat" men men. Jag hinner faktist inte käka så mycket mat och jag är sämst kock och blir alltid mislyckat.Har ingen att laga mat åt mig.bor sj.det är däför jag undrade och jag "föredrar" inte gainer över mat och jag är inte "lat" och det blir faktist billigare än riktig mat för att få samma näring.Men jag förstår att d inte kan bara vara bra med gainer.Skall få i mej så mycket mat som möjligt.tack för svaren allihoppa!:D :D

King Grub
2008-04-11, 15:52
En lättdrucken, god och nyttig egen "gainer" gör du genom att blanda mjölk, proteinpulver, havregryn, frukt el bär, kanske en skopa glass, i en mixer.

Rahf
2008-04-11, 16:03
tack för svaren fast jag skulle klara mej utan"tjurskalle" och "lat" men men. Jag hinner faktist inte käka så mycket mat och jag är sämst kock och blir alltid mislyckat.Har ingen att laga mat åt mig.bor sj.det är däför jag undrade och jag "föredrar" inte gainer över mat och jag är inte "lat" och det blir faktist billigare än riktig mat för att få samma näring.Men jag förstår att d inte kan bara vara bra med gainer.Skall få i mej så mycket mat som möjligt.tack för svaren allihoppa!:D :D

Det är knappast billigare än mat för att få näring. Gainer innehåller knappt någon näring. Ifall det är MRP (Meal replacement product) du syftar på så är det en helt annan femma.

Det är kasst för dig i vilket fall som helst.

WHITEFOLKS
2008-04-11, 17:45
Köp röd mjölk och drick i dig samma kalorier. Bra mycket hälsosammare :)

Johan_P
2008-04-11, 19:42
Köp röd mjölk och drick i dig samma kalorier. Bra mycket hälsosammare :)

Inte nödvändigtvis. Att dricka så mycket mjölk är inte så bra, med tanke på kalciumöverskottet som man får (ökad risk för prostatacancer är en av riskerna).

Bästa svaret är att helt enkelt skippa gainer-idéen och skilja på kosttillskott och vanlig mat.

Eddie Vedder
2008-04-11, 20:54
Inte nödvändigtvis. Att dricka så mycket mjölk är inte så bra, med tanke på kalciumöverskottet som man får (ökad risk för prostatacancer är en av riskerna).

Att korrelationen som observerats mellan mjölkkonsumtion och prostatacancer (vilken i sig inte är 100%-igt klalagd) har med kalciumintaget att göra är spekulationer. Självklart inte ogrundade men likväl är det spekulationer. Sambandet som setts är inte lika starkt för standardprodukter som magra.

Därmed inte sagt att jättemängder standardmjölk (och mjölk överhuvudtaget) är helt fritt från negativa aspekter såklart.:) Men det är fortfarande ett kanonbra sätt att öka sitt energiintag på ett både näringsrikt och gott sätt.:thumbup:

Johan_P
2008-04-11, 22:58
Att korrelationen som observerats mellan mjölkkonsumtion och prostatacancer (vilken i sig inte är 100%-igt klalagd) har med kalciumintaget att göra är spekulationer. Självklart inte ogrundade men likväl är det spekulationer. Sambandet som setts är inte lika starkt för standardprodukter som magra.
Ah, hade fått för mig att det var klarlagt, men då ändrar jag mitt inlägg lite smått: :)

Inte nödvändigtvis. Att dricka så mycket mjölk är inte så bra, med tanke på kalciumöverskottet som man får (ökad risk för prostatacancer är en eventuell risk).

Därmed inte sagt att jättemängder standardmjölk (och mjölk överhuvudtaget) är helt fritt från negativa aspekter såklart.:) Men det är fortfarande ett kanonbra sätt att öka sitt energiintag på ett både näringsrikt och gott sätt.:thumbup:

Absolut! :thumbup: